Kui kohalike vedajate väitel on just välismaised (Ida-Euroopast) veokid meie teedel sõitmas romudega, siis veoautode kontrollaruanded seda ei kinnita. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) Euroopa Komisjonile tehtud ülevaates Eesti teedel politseiametnike poolt kontrollitud sõidukite tehnoseisundi kohta on kirjas, et 2012. aastal kontrolliti 20 välismaist veoautot, milledest 16 osutusid tehniliselt mittekorras olevaks. Politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelvalvetalituse komissar Priit Tuuna kinnitas, et välismaistele sõidukite kontrollimisel mingeid erandeid ei tehta ja kontrollitud sõidukite arv oli tegelikult palju suurem. Ainuüksi TISPOLi teemanädala raames kontrollis politsei ligi 270 välismaa raskeveokit. Ka sõidu- ja puhkeaja kontrollimisele allutati tema sõnul enam kui 400 kolmandast riigist pärit raskeveokijuhti. Kuid ka nende kontrollimisele läheneti põhimõtte kohaselt, et täpsem tehniline kontroll tehakse kahtluse korral. „Rahvusvaheliste vedude korral kasutatakse uuemaid sõidukeid, mis on ka tehniliselt paremas korras. See on ka põhjuseks, miks välisriikide vedajate sõidukitel tuvastatakse vähem vigu,“ möönis Tuuna.
Autoveoalaste raskete rikkumiste osas on Eestis liikuvate välismaa veoautojuhtide hulgas populaarseim rikkumine sõidumeeriku tööd häiriva seadmete kasutamine. Välisriikide vedajatel on alates eelmise aasta algusest kuni tänavu aprillini Eestis vedude teostamisel tuvastatud kokku 23 rasket rikkumist. MKMi andmetel on rikkujateks olnud Läti, Leedu ja Poola vedajad.
Eesti teedel liikuvate veoautode rikkumistest kirjutab pikema ülevaate Äripäeva infoleht Transport ja Logistika.