Autor: Tanel Raig • 22. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Minister elustas suhteid transiidiga

Täna toimus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi kohtumine transiidiettevõtjatega, mis väidetavalt oli osapoolte vaheliseks esimeseks kohtumiseks peale vastuolusid tekitanud meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse vastuvõtmist möödunud aasta lõpus.

Anonüümseks jääda sooviv allikas ütles enne ministeeriumis toimunud kohtumist, et eesmärk on taastada ministeeriumi ja transiidiettevõtjate vaheline kommunikatsioon, mis katkes möödunud aasta lõpus. Toona surus ministeerium valitsuse survel läbi Riigikogus meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse vastuvõtmise. Pärast seda on mõlemad pooled olnud üksteise peale solvunud, selgitas allikas. Seaduse muudatusega tõusevad alates tänavu aasta juulist Eesti sadamates veeteetasud, mis tõstab oluliselt Eesti transiidisektori ettevõtete kulusid.

Ministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda ütles, et ei oska kommenteerida kuulujutte ministeeriumi ja transiidiettevõtete vahelise kommunikatsiooni katkemisest. Kuid ta lisas, et initsiatiiv kohtumiseks on olnud mõlemapoolne.

Veeteetasude teema oli arutuse all ka tänasel kohtumisel, kuid mingit tulemust see ettevõtjate jaoks ei andnud. Ruuda teatas, et kohtumisel ütlesid MKMi esindajad, et mõistavad ettevõtjate muret, kuid talvise navigatsiooni probleem on üleval olnud 10 aastat. Eesmärk on ju parema navigatsiooni- ja jäämurdeteenuse pakkumine sektorile. Esimene reaalne tulemus on ka olemas – transiidisektorit aitab jäälõhkuja Botnica, põhjendati kohtumisel veeteetasude tõstmist.

Minister Juhan Parts andis kohtumisel lühiülevaate ka uue perioodi transpordiinvesteeringutest. MTÜ Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon andis omalt poolt ülevaate logistikaklastri senisest tegevusest. Minister lubas, et MKM proovib leida võimalusi jätkata logistikaklastri toetamist ka uuest ELi eelarveperioodist.

Edaspidi loodab riik rohkem näha logistika- ja tootmisprotsesside integreerumist ning ärimudelite tekkimist, kus kaubale antakse kohapeal rohkem lisandväärtust.

Ministeeriumi esindajad kinnitasid, et logistikateemad on leidnud kajastuse nii Merenduspoliitikas 2012-2020 kui ka hetkel koostamisel olevas Transpordi arengukavas 2014+ (TAK). MKM ootab ka ettevõtete ettepanekuid uue TAKi põhimõtete väljatöötamisel.

Positiivseks tunnistati ka möödunud aasta detsembris toimunud Vene ja Eesti transpordi ministrite kohtumine. Ministeerium loodab selle põhjalt taastada tänavu ka Eesti ja Venemaa kahepoolse transpordikomisjoni töö.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077