Saareoks: Jään Schenkerisse, kuni lisan väärtust

Veebruaris Eestis Schenkeri juhiks saanud Janek Saareoks lubab Schenkeri juhiks jääda seni, kuni suudab ettevõttele väärtust lisada. Samas leiab ta, et Eesti logistikaäris võib olla Schenkeri juhtimisest ka suuremaid väljakutseid.

Kui palju on uus organisatsioon suurem HAVI Logisticsist, mida juhtisite varem?
Janek Saareoks: Sõltub kuidas mõõta. Kuid Eestis tegevushaarde ja keerukuse poolest  on Schenker laiahaardelisem.

Kui palju oli teil otsustusõigust HAVI Logisticsis või tuli pigem teha seda, mis emafirmast ettekirjutati või tehti seda, mida Rimist, kelle logistikat HAVI korraldab, kästi?
Igas ettevõttes on omanikel selged eesmärgid, igas ettevõttes on bürokraatiat, igas ettevõttes on vaja kliendile orienteeritust, samuti on olemas tegevusvabadus ja vastutus  – see kõik on koostöö ja juhtimise küsimus. Ma siinkohal ei kritiseeri kedagi ega midagi, kõik toimis ja toimib.

Kuidas kommenteerite väidet, et HAVI Logisticsi näol on tegemist suure kaubandusfirma logistikaosakonnaga, kus ressursid olid piiramatud. Schenkeris on tegemist aga ekspedeerimisfirmaga, kus kõik tulu tuleb välja teenida?
Logistikasektoris ei ole võimalik edukalt hakkama saada, kui fookus ei ole tootlikkusel ja mõistlikul ressursikasutusel. Teenus on usalduse müük ja mitte keegi ei tolereeri raiskamist.

Kas vastab tõele, et Rimi jaeketi logistika korraldajana oli HAVI Logisticsis võimalik töötajaid mujalt üle osta, Schenkeri, kus iga lüli peab end ära tasuma, palgapoliitika ei soosi aga säravate tippude palkamist?
Mina olen lähtunud ja lähtun ka tulevikus õiglase töötasu printsiibist: turu õiglane (st mida turul konkreetse töö eest makstakse) tase ja inimese isiklik panus, suhtumine kujundavad tema töötasu. Siin ei ole teist loogikat. Selles osas ei ole mingit probleemi. Ma ei osta sära, vaid suhtumine ja sisu on olulised.

Kommentaarides on öeldud, et Schenkeril on olnud siiani raskusi väikekaupade jaotuslogistikas pildile saamisega. Kas see sektor on Schenkerile oluline ja kui on, siis mida plaanite selles sektoris Schenkeri positsiooni parandamiseks ettevõtta?
Me oleme väga hästi pildis, pole kohta kuhu me ei suudaks minna. Kui mõtlete kirju, kullerteenust ja jaotust eraisikule koju, siis see pole meie põhifookus hetkel.

Kas vastab tõele, et Schenkeril on probleeme kaadrivoolavusega? Milliseid motivatsioonivõimalusi te töötajate jaoks näed, et neid kauem Schenkeris hoida?
Jah, nulltolerantsi ei ole saavutanud, kuid kroonilisi probleeme meil pole.

Kui pikalt näete oma karjääri Schenkeris?
Niikaua, kuni suudan väärtust lisada, edasi pole mõtet.

Kas Eestis saab olla logistikaäris veel suuremat väljakutset, kui Schenkeri juhtimine?
Midagi absoluutset pole olemas, seega kõik on võimalik.

Täispikka intervjuud Janek Saareoksaga saab lugeda märtsi Äripäeva infolehest Transport ja Logistika.

Janek Saareoks
Ametikäik
2013 - … AS Schenker tegevdirektor
2008 – 2013 OÜ HAVI Logistics juhatuse liige
2006 – 2008 OÜ HAVI Logistics operatsioonide juht
2005 – 2006 AS Rimi Eesti Food logistika projektijuht
2003 – 2005 AS Kesko Food logistikadirektor
2002 – 2003 AS Kesko Food logistikajuht
1992 – 2002 AS Merx logistika peaspetsialist

Haridus
2005 – 2009 Tallinna Tehnikaülikool, logistika, tehnikateaduste magister (kõrgharidus)
1996 – 2001 Tallinna Tehnikakõrgkool, logistika- ja transpordiinsener (rakenduskõrgharidus)
1985 – 1996 Häädemeeste KK (keskharidus)

Täiendkoolitus
2009 – 2010 Ashridge Business School, Top Management Leadership Training Program (majandus)
2009 Vain & Partnerid OÜ, Aja- ja projektijuhtimise programm, coaching (juhtimine)
2008 Sensei, Ettevõtte logistikasüsteemi audit ja ümberkorralduste juhtimine (juhtimine)

Osalemine avalikus elus
Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu (PROLOG) põhiliige

Hobid
Korvpall, jooksmine, suusatamine, reisimine

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0506778
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.0606919
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,05 0.1450943
Hiina jüaan CNY 7,85 0.0573709
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.0461998
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0094812
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.0588429
India ruupia INR 82,36 0.0340074
Indoneesia ruupia IDR 16599,88 0.4742297
Islandi kroon ISK 140,01 -0.0071418
Jaapani jeen JPY 128,46 -0.1787241
Kanada dollar CAD 1,52 0.0526039
LAV rand ZAR 16,30 -0.1445343
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,34 0.1726387
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.1710051
Mehhiko peeso MXN 23,08 0.0659024
Norra kroon NOK 9,72 0.0113148
Poola slott PLN 4,29 -0.0465604
Rootsi kroon SEK 10,33 0.0387439
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0387138
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0768738
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0331895
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.0978213
Taani kroon DKK 7,46 0.0160802
Tai baht THB 37,29 -0.1560977
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.0348149
Türgi liir TRY 6,05 0.1257612
Ukraina grivna UAH 31,48 0.0266925
Ungari forint HUF 323,40 0.0154631
USA dollar USD 1,14 0.0616469
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.1452169
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0289867
Vene rubla RUB 75,74 0.026413

Valdkonna töökuulutused