Autor: Tanel Raig • 25. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Raudtee investeerib üle 36 miljoni eurot

Eesti Raudtee investeerib tänavu 36,6 miljonit eurot. Oluliseimad investeeringud on tööde lõpetamine Keila-Riisipere ning Tapa-Narva liinil.

Investeeringutest 22,2 miljonit eurot teeb raudtee infrastruktuuri ettevõte omavahenditest, 14,4 miljonit eurot tuleb Euroopa Liidu struktuurivahenditest, sh reisiliiklusega seotud investeeringuid 27, 5 miljoni euro ning ohutusega seotud investeeringuid 5,65 miljoni euro eest.

Tänavu aastased investeeringud näevad ette tööde lõpetamise Keila – Riisipere ning Tapa – Narva liinil. Lisaks panustab Eesti Raudtee omavahendite arvelt sildade kapitaalremonti, hooldus- ja päästetehnika soetamisse ning elektrivarustuse uuendamisse.

Mullu alustatud reisiplatvormide rekonstrueerimistööd ja objektide heakorrastustööd Balti jaamast Laagrini ning Lilleküla kergliiklustunneli viimistlustööd saavad taas hoo sisse aprillis ning on kavas lõpetada 31. juuliks käesoleval aastal. Eurokõrgustele viiakse Kitseküla, Urda ja Padula ooteplatvormid. Rekonstrueerimistööd näevad ette Padula platvormi pikendamise 35-meetriseks ning Urda ja Kitseküla platvormide pikendamise 150-meetristeks. Nimetatud tööd peaksid samuti valmima 2013. aasta juuli lõpuks.

Käesoleva aastaga viiakse lõpule ka mullu augustis alustatud raudtee remondiprojekt Tallinn – Keila – Paldiski ja Keila – Riisipere liinidel, mida 80,61% ulatuses kaasfinantseeritakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist. Projekti eesmärk on viia raudtee infrastruktuur Tallinn – Keila – Paldiski, Klooga – Klooga-Ranna ning Keila – Riisipere raudteelõikude jaamavahedel sobivaks sõidukiirusele kuni 120 km/h reisirongidele ja 80 km/h kaubarongidele. Sealjuures tuleb tagada ohutu ning väiksema vibratsiooni- ja müratasemega rongiliiklus. Koos rööbasteede renoveerimisega teostatakse vajadusel remondilõikudel asuvate raudteeülesõidukohtade katte remont. 2013. aasta novembriks on kavas remontida 27,9 km raudteed.

Reisijate turvalisuse tõstmiseks planeeritakse ooteplatvormide rekonstrueerimist ka Kardina, Rakvere, Kabala, Kiviõli, Kohtla, Jõhvi, Oru, Vaivara ja Narva jaamas.

2012. aastal remontis Eesti Raudtee kokku ligi 40 km raudteed. Selle tulemusel on kogu Tallinn – Tapa – Tartu – Valga raudteeliini ulatuses taastatud sõidukiirus reisirongidele 120 km/h ja kaubarongidele 80 km/h.

Raudteeinfrastruktuuri kohandamiseks kaasaegsetele reisirongidele renoveeriti aastatel 2008 kuni 2012 üle 100 reisijate ooteplatvormi, neist 33 aastal 2012, ning remonditi 18,4 km raudteed Keila – Klooga – Paldiski liinil ning Vasalemma – Riisipere jaamade vahel.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077