Autor: Laura Mallene • 14. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Osula kutsub riiki appi konkurenti ohjama

Hugo Osulale kuuluv Tallinna bussijaam palub riigilt abi Läti Ecolines´i ohjeldamiseks. Viimane süüdistab Osulat turult eemaletõrjumises.

Tallinna bussijaam palus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) appi, et viimane võtaks tarvitusele meetmed Ecolinesi liikluse tagamiseks kehtestatud sõiduplaanile.

Bussijaama juhatuse liikme Andres Osula allkirjaga MKMile saadetud kirjas seisab, et kaos väljumisaegadest kinnipidamisel häirib bussijaama liiklust ja tihe sõiduplaan võib ohustada reisijaid. Samas hoovad ettevõtte ohjeldamiseks bussijaamal puuduvad - Ecolines tasub kokku lepitud ning nõutud trahvid, kuid rikkumised jätkuvad.

Ecolines: meie probleem on Hugo Osula.

Ecolinesi juht Andris Podgornijsi käed on ettevõtte bussijaama ligiduses asuvas kontoris rinnal risti. Ta pilk räägib pahameelest. "Esitaks Ecolines on Läti firma," teatab ta valju, kõlava häälega. "Mingi osa tööst toimub Eestis - mitte kõige suurem osa, aga siiski oluline osa. Juba läbi Eesti firma oleme saanud litsentsi sõita nii Riiga, Peterburi, Kiievisse, Moskvasse."

Ja kuna tegevus -jätkab Podgornijs- toimub Eesti turul, kus on palju Eesti enda vedajaid, pakub Ecolines neile konkurentsi. Seoses sellega tekib probleeme. Podgornijs annab oma probleemile nime. See on Hugo Osula.

Osula: mina ei majanda bussijaama.

"Pange kirja - Hugo Osula ei majanda Tallinna bussijaama. Bussijaama töökorraldusega tegeleb bussijaama juhtkond. Mitte Hugo Osula. Osula Hugo võttis eelmisel aastal südame rindu ja investeeris bussijaama 11 miljon eurot, et bussijaam näeks kaasaegne välja. Omanik Hugo Osula on väga huvitatud sellest, et siin võimalikult palju busse iga päev välja läheks ja siin võimalikult palju reisijaid oleks," ütleb Osula.

Läti poolt see ei veena. "Tänu sellele, et me oleme ainsad tõsiseltvõetavad konkurendid [rahvusvaheliste bussiliinide turul - toim], on Osulaga väga palju probleeme," ütleb Podgornijs.  Ta leiab, et Tallinna bussijaam ei ole käitunud õiglaselt ja Osula tegeleb Ecolinesi kui ainsa tõsiseltvõetava konkurendi väljapuksimisega.

Kas Tallinna Bussijaamas peitub huvide konflikt, loe asjaosaliste kommentaare tänasest Äripäeva kaaneloost.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077