Veofirmad rikuvad massiliselt sõidukijuhtide töö- ja puhkeaegade reegleid

Veofirmad rikuvad massiliselt sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja reegleid, mis võib kaasa tuua avariid ja kauba kahjustamise.

Äripäev avaldas tööinspektsiooni andmed kaheksa enim töö- ja puhkeaja nõudeid rikkunud veofirma kohta. Nende nõuete järgimine on tähtis, kuna väsinud juhi puudulik reageerimisvõime teeb ta ohtlikuks endale ja kaasliiklejatele. Samuti ohustab ta ka kauba tervena kohalejõudmist. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmeil möödunud aastal nõuete eirajate arv kasvas – 10 kuu jooksul rikkus kontrollitud veokeist nõudeid ligi 40 protsenti, aasta varem oli näitaja kolmandik.

Ministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialisti Eda Rembeli andmeil põhjustas rikkumiste senisest suurema avastamise nii sagedasemad kontrollid kui ka tihe konkurents.

Rekordilise eksimuste arvuga jäi silma Morobell OÜ. Edetabelis järgnenud firmal on rikkumisi peaaegu kaks korda vähem. Morobelli juht Raivo Baum andis teada, et ettevõte selgitab autojuhtidele, et töö- ja puhkeaegadest tuleb kinni pidada. Nüüdseks oleme tihendanud oma sisekontrolli, et selliseid rikkumisi ei esineks,” kinnitas Baum. “Julgen arvata, et meil ei olnud rikkumisi väga palju, võttes autode koguarvu. Eks väiksemate autode arvuga on ka rikkumiste hulk väiksem ja tööinspektsioon oskab rääkida ainult viimasel ajal kontrollitud vedajatest.”

Ta selgitas, et kontrolli käigus väljatoodud tõsisemad rikkumised olid kohalikel vedudel, kus ilmastikuolude tõttu oli kalalaev hilinenud ja laadimine võttis rohkem aega, mis omakorda mõjutas autojuhi tööaega. Väiksemad rikkumised olid seotud
autojuhtide töö- ja puhkeaja registreerimisega, kus näiteks tollis peab autojuht veokit liigutama, või praamile sõidul, kus autojuht unustas sõidumeeriku
praami märgile ümber lülitamast, või parkimisprobleemide korral jättis salvestuslindile vastava märkuse tegemata.

Rikkumiste arvult kolmanda ettevõtte Laarmann ja Ko ASi omanik Eino- Jüri Laarmann sõnas, et eksimused on vahel ka mõistetavad: kui tee peal on takistus, siis ei jõua juht piisavalt ruttu õigesse parklasse.

“Autojuht enam-vähem teab, kus on parklad, seal saavad nad ka puhata. Aga kui teel läheb midagi segamini, siis juhtub selliseid asju,” sõnas Eino-Jüri Laarmann. “Mõni juht saab hakkama, teine on Euroopas vähem sõitnud. Juhid vahetuvad.
Nad ei sõida ka kindlaid marsruute, vahel on ka kaart vale. Kiirtee peal autot seisma ei saa panna, peab parklani jõudma.”

Laarmann ja Ko ASi puudutab ka väärteomenetlus raskete rikkumiste tõttu: üks autojuht ületas päevast sõiduaega korduvalt – ükskord 2,5 tunni võrra ja teine kord 3,5 tunni võrra; sama ettevõtte teine autojuht ületas päevast sõiduaega 2 tunni võrra.

Tööinspektsioon karistas väärteomenetluse korras ettevõtte juhatuse liiget, põhjuseks oli muu hulgas sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kohta andmete esitamata jätmine. Eino-Jüri Laarmann palus Äripäeval sel teemal rääkida ettevõtte juhatuse esimehe Paavo Laarmanniga. Viimane sõnas, et ei viitsi sel teemal rääkida ning et tööinspektsiooni jaoks on ka üks sekund rikkumine.

Tööinspektor teeb kõigi avastatud rikkumiste kohta ettekirjutused need kõrvaldada. Vajadusel tehakse ettevõtetes ka järelkontrolli ning kui rikkumised ei ole kõrvaldatud, siis alustatakse väärteomenetlust. Raskete rikkumiste tuvastamise
korral võib tööinspektor alustada ettevõtte suhtes väärteomenetluse juba esimesel korral rikkumist avastades.

Osale arutelus

  • Laura Mallene

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0757384
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0070736
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,53 0.3185196
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0466726
Hongkongi dollar HKD 8,95 0.0111738
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0134715
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.033354
India ruupia INR 81,02 -0.1257381
Indoneesia ruupia IDR 16093,81 0.133272
Islandi kroon ISK 138,30 0.0216967
Jaapani jeen JPY 123,76 -0.1854988
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1189218
LAV rand ZAR 15,64 -0.1927446
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,42 -0.2187124
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.1388325
Mehhiko peeso MXN 21,65 -0.0895338
Norra kroon NOK 9,74 -0.049255
Poola slott PLN 4,29 0.0606046
Rootsi kroon SEK 10,22 -0.0762389
Rumeenia leu RON 4,68 -0.0277902
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.148646
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0676285
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0443656
Taani kroon DKK 7,46 0.008041
Tai baht THB 36,15 -0.6672218
Tšehhi kroon CZK 25,53 0.0078342
Türgi liir TRY 6,19 -0.2608906
Ukraina grivna UAH 32,02 -0.0087441
Ungari forint HUF 322,93 0.0433719
USA dollar USD 1,14 -0.0350447
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.125508
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.0081331
Vene rubla RUB 76,42 -0.0371472

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019