Raport lubaks Eesti teedele raskemad veokid

Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab raskeveokite lubatava täismassi suurendamist, et vähendada vedude hulka ja heitgaase.

Praegu moodustab lubatud koorma mass laaditud veoki täismassist poole. Keskkonnakomisjoni hinnangul annaks täismassi suurendamine võimaluse oluliselt vähendada vedude hulka ja sellega seoses ka liiklusohtu teedel, samuti õhku paisatud heitgaaside kogust.

Eestis kasutatakse metsaveoks peamiselt kuue- ja seitsmeteljelisi paarisratastega autosid, millele on täna lubatud täismass 44 tonni. Sellistel veokitel on rataste toetuspindade vahed väga suured ja kui tõsta täismass 60 tonni peale, oleks endiselt ratta toetuspind metsaveokite kasuks, võrreldes rahvusvaheliste vedudega, sedastab raport.

Nüüd tegid arutelus osalenud liidud, RMK ja energiatootjad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku muuta ministri määrust, et täismass oleks kuueteljelistel 52 ja seitsmeteljelistel 60 tonni.

Metsa- ja puidutööstuse liidu juht Ott Otsmann rõhutas komisjoni arutelul ka, et täismassipiirangut on vaja tõsta konkurentsivõime tugevdamiseks, kuna on valida, kas kokku toimub 300 000 või 500 000 vedu.

Eile avaldatud raport toob näite, et kui vedude arvu vähenda aastas viielt tuhandelt kolmele tuhandele, võimaldaks see metsakasvatajatel saada suuremat tulu ja seda saab omakorda investeerida metsa senisest mahukamasse taastamisse.

Samuti annab raporti hinnangul veofirmadele majanduslikult otstarbekam kulude-tulude vahekord võimaluse investeerida kaasaegsematesse masinatesse.

Maanteeamet on omalt poolt tellinud uuringud, millistel teedel saaks täismassipiirangut tõsta. Põhimaanteedel on see üldiselt võimalik, kuid on üksikud sillad, mis vajaksid rekonstrueerimist. Ameti hinnangul suureneksid massipiirangu tõstmisega kulutused taristu korrashoiule ja remonti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 -0.095453
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused