Raport lubaks Eesti teedele raskemad veokid

Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab raskeveokite lubatava täismassi suurendamist, et vähendada vedude hulka ja heitgaase.

Praegu moodustab lubatud koorma mass laaditud veoki täismassist poole. Keskkonnakomisjoni hinnangul annaks täismassi suurendamine võimaluse oluliselt vähendada vedude hulka ja sellega seoses ka liiklusohtu teedel, samuti õhku paisatud heitgaaside kogust.

Eestis kasutatakse metsaveoks peamiselt kuue- ja seitsmeteljelisi paarisratastega autosid, millele on täna lubatud täismass 44 tonni. Sellistel veokitel on rataste toetuspindade vahed väga suured ja kui tõsta täismass 60 tonni peale, oleks endiselt ratta toetuspind metsaveokite kasuks, võrreldes rahvusvaheliste vedudega, sedastab raport.

Nüüd tegid arutelus osalenud liidud, RMK ja energiatootjad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku muuta ministri määrust, et täismass oleks kuueteljelistel 52 ja seitsmeteljelistel 60 tonni.

Metsa- ja puidutööstuse liidu juht Ott Otsmann rõhutas komisjoni arutelul ka, et täismassipiirangut on vaja tõsta konkurentsivõime tugevdamiseks, kuna on valida, kas kokku toimub 300 000 või 500 000 vedu.

Eile avaldatud raport toob näite, et kui vedude arvu vähenda aastas viielt tuhandelt kolmele tuhandele, võimaldaks see metsakasvatajatel saada suuremat tulu ja seda saab omakorda investeerida metsa senisest mahukamasse taastamisse.

Samuti annab raporti hinnangul veofirmadele majanduslikult otstarbekam kulude-tulude vahekord võimaluse investeerida kaasaegsematesse masinatesse.

Maanteeamet on omalt poolt tellinud uuringud, millistel teedel saaks täismassipiirangut tõsta. Põhimaanteedel on see üldiselt võimalik, kuid on üksikud sillad, mis vajaksid rekonstrueerimist. Ameti hinnangul suureneksid massipiirangu tõstmisega kulutused taristu korrashoiule ja remonti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.2172108
Brasiilia reaal BRL 4,39 -0.0045608
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255741
Filipiinide peeso PHP 60,61 0.0231042
Hiina jüaan CNY 7,80 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0094271
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.0023958
India ruupia INR 79,34 0
Indoneesia ruupia IDR 16564,99 0.2057955
Islandi kroon ISK 124,02 0.016129
Jaapani jeen JPY 126,30 0.198334
Kanada dollar CAD 1,48 0.0472781
LAV rand ZAR 16,26 0.7521872
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,08 0.2815844
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.0495209
Mehhiko peeso MXN 21,44 0.1705185
Norra kroon NOK 9,55 0.0324808
Poola slott PLN 4,30 0.0325528
Rootsi kroon SEK 10,38 0.0732926
Rumeenia leu RON 4,65 -0.006449
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0255984
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0785458
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1507894
Taani kroon DKK 7,45 -0.0026835
Tai baht THB 37,77 0.0601385
Tšehhi kroon CZK 25,69 0.0038932
Türgi liir TRY 7,26 0.7604774
Ukraina grivna UAH 31,13 0
Ungari forint HUF 322,65 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1391304
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0431351
Vene rubla RUB 75,32 0.1999598

Valdkonna töökuulutused