Raport lubaks Eesti teedele raskemad veokid

Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab raskeveokite lubatava täismassi suurendamist, et vähendada vedude hulka ja heitgaase.

Praegu moodustab lubatud koorma mass laaditud veoki täismassist poole. Keskkonnakomisjoni hinnangul annaks täismassi suurendamine võimaluse oluliselt vähendada vedude hulka ja sellega seoses ka liiklusohtu teedel, samuti õhku paisatud heitgaaside kogust.

Eestis kasutatakse metsaveoks peamiselt kuue- ja seitsmeteljelisi paarisratastega autosid, millele on täna lubatud täismass 44 tonni. Sellistel veokitel on rataste toetuspindade vahed väga suured ja kui tõsta täismass 60 tonni peale, oleks endiselt ratta toetuspind metsaveokite kasuks, võrreldes rahvusvaheliste vedudega, sedastab raport.

Nüüd tegid arutelus osalenud liidud, RMK ja energiatootjad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku muuta ministri määrust, et täismass oleks kuueteljelistel 52 ja seitsmeteljelistel 60 tonni.

Metsa- ja puidutööstuse liidu juht Ott Otsmann rõhutas komisjoni arutelul ka, et täismassipiirangut on vaja tõsta konkurentsivõime tugevdamiseks, kuna on valida, kas kokku toimub 300 000 või 500 000 vedu.

Eile avaldatud raport toob näite, et kui vedude arvu vähenda aastas viielt tuhandelt kolmele tuhandele, võimaldaks see metsakasvatajatel saada suuremat tulu ja seda saab omakorda investeerida metsa senisest mahukamasse taastamisse.

Samuti annab raporti hinnangul veofirmadele majanduslikult otstarbekam kulude-tulude vahekord võimaluse investeerida kaasaegsematesse masinatesse.

Maanteeamet on omalt poolt tellinud uuringud, millistel teedel saaks täismassipiirangut tõsta. Põhimaanteedel on see üldiselt võimalik, kuid on üksikud sillad, mis vajaksid rekonstrueerimist. Ameti hinnangul suureneksid massipiirangu tõstmisega kulutused taristu korrashoiule ja remonti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0380084
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.2202891
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,10 0.2268141
Hiina jüaan CNY 7,85 0.1427898
Hongkongi dollar HKD 8,89 0.2163502
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0135446
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.2589088
India ruupia INR 81,83 -0.6145625
Indoneesia ruupia IDR 16609,11 0.5300962
Islandi kroon ISK 139,99 -0.0214255
Jaapani jeen JPY 128,62 -0.0543943
Kanada dollar CAD 1,53 0.3550763
LAV rand ZAR 16,38 0.3270396
Lõuna-Korea vonn KRW 1285,37 0.4093334
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.4982372
Mehhiko peeso MXN 23,11 0.1951059
Norra kroon NOK 9,70 -0.2550968
Poola slott PLN 4,30 0.0372483
Rootsi kroon SEK 10,29 -0.3651615
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0150554
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0384369
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.2433898
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.1511783
Taani kroon DKK 7,46 -0.00402
Tai baht THB 37,32 -0.0894282
Tšehhi kroon CZK 25,85 -0.0232099
Türgi liir TRY 6,11 1.0325655
Ukraina grivna UAH 31,51 0.1363225
Ungari forint HUF 323,14 -0.0649451
USA dollar USD 1,14 0.2201673
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.1694197
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0455505
Vene rubla RUB 75,65 -0.0983885

Valdkonna töökuulutused