DBT: valitsus lööb noa selga

DBT AS juhatuse esimees Vladimir Volohhonski ei nimetaks seda leevenduseks, et riigikogu majanduskomisjon otsustas eelnõu muudatustega vähendada oluliselt veeteetasu.

"See on ikkagi noa selga löömine, mida valitsus teeb. Seda ei saa nimetada leevenduseks. Veeteetasud tõusevad meie jaoks ikkagi 450%. Vahet ju ei ole, kas 600% või 450%," kommenteeris Volohhonski.

Tema hinnangul on see vassimine, sest majandusministeerium oleks pidanud tegema eelanalüüsi ning enne seadusemuudatust arvutama ja näitama, kuidas nad arvutasid. "Praegu on see mitte ainult teiste, vaid ka iseenda selge petmine," märkis ta.

DBT ettepanek majanduskomisjonile on, et selliseid muudatusi ei tohi üldse teha, sest nendel on väga valusad tagajärjed just riigile. "See, et otsus lükati pool aastat edasi, ei ole samuti leevendus. Seaduse järgi nad ei olekski tohtinud vastu võtta seadust uuest aastast, sest etteteatamisaeg on rohkem kui kuu aega," selgitas Volohhonski.

Nüüd on oluline mõelda, et konkurentsivõimekus üldse ära ei kaoks, lisas ta. "Praegu on nii, et investorid, k.a. kaubaomanikud maksavad need tasud, aga mida nad vastu saavad? Investor peab vaatama tulevikku ning teadma, mida ta selle eest saab. Seega investorid pigem pööravad selja ja lähevad teistesse sadamatesse. Ilmselt tänu nendele muudatustele algab nüüd kohtuasjade jada," lausus Volohhonski.

Riigikogu majanduskomisjon otsustas eelnõu muudatustega vähendada oluliselt veeteetasu, lisada soodustusi ja leevendada tasu maksmise korda võrreldes valitsuse algselt plaanitud muudatustega. Kõik ettevõtjad ei mõista leevendust.

Samuti otsustas komisjon lükata seaduse jõustumise poole aasta võrra edasi - 1. jaanuarilt 1. juulile.

Meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (283 SE) muudatused otsustati panna lõpphääletusele 12. detsembril.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.051079
Brasiilia reaal BRL 4,44 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102291
Filipiinide peeso PHP 60,78 0.0559735
Hiina jüaan CNY 7,83 0.0025559
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.00112
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0188687
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.1389921
India ruupia INR 79,73 0.013799
Indoneesia ruupia IDR 16613,19 0
Islandi kroon ISK 122,83 -0.1463296
Jaapani jeen JPY 125,69 -0.3488464
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 17,04 1.7913033
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,97 0.0671293
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0471375
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.8854683
Norra kroon NOK 9,66 0.1773785
Poola slott PLN 4,32 0.3160145
Rootsi kroon SEK 10,47 0.1521269
Rumeenia leu RON 4,65 0.0236386
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127804
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.156582
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0264644
Taani kroon DKK 7,46 0.0254859
Tai baht THB 37,81 0.2715597
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.0155485
Türgi liir TRY 7,12 7.4523004
Ukraina grivna UAH 31,79 0.9388076
Ungari forint HUF 324,21 0.3031897
USA dollar USD 1,14 -0.0087912
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.0753143
Valgevene rubla BYN 2,33 0.2063451
Vene rubla RUB 76,82 1.0708041

Valdkonna töökuulutused