Tallinna Sadam sai 50miljonilise jäämurdja

Teisipäeval allkirjastasid ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil ja Arctia Shipping Ltd president Tero Vauraste jäälõhkuja MSV Botnica omandiõiguse ülemineku akti.

Seetõttu heisati Botnical ka Eesti lipp. Suvel Vahemeres Itaalia firmadele veealuseid ehitustöid teinud MSV Botnica on hetkel Aadria mere rannikul Ravennas kai ääres. "Seoses lipuvahetusega toimub veel dokumentide kontroll ning ülevaatus klassiühingu ja Eesti veeteede ameti poolt," ütles Kiil. Eesti suunas hakkab MSV Botnica liikuma tõenäoliselt homme.

Teisipäeval Eesti lipu alla saanud MSV Botnical on peal 14-liikmeline eestlastest meeskond kapten Aivo Palmi juhtimisel. Kõrvuti Eesti meremeestega on alusel ka kuus Soome meeskonnaliiget.

"Laev on üsna spetsiifiline ja elektroonikat täis, mistõttu on meil abiks varem Botnical töötanud soomlased," märkis 13aastase kaptenistaažiga Palm. "Laeva juhtimine käib arvutite abil, mis tähendab seda, et alust on võimalik kahe meetri täpsusega ühe koha peal hoida tuulega kuni 25 meetrit sekundis," iseloomustas ta.

Eestisse tulekuks kulub Botnical kapten Palmi sõnul orienteeruvalt 4300 meremiili. "Alustame mööda Vahemerd, ümber Gibraltari ja Atlandi ookeanis Ibeeria poolsaart mööda põhja suunas," kirjeldas Palm teekonda. "Seejärel jääb teele kõikide meremeeste mure Biskaia laht ning siis juba Põhjameri, Skagerraki väin ja olemegi Läänemeres."

Eestisse jõuab MSV Botnica jõulueelsel nädalal, jäämurdeperiood algab järgmise aasta jaanuaris. Alus hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022 vastavalt Tallinna Sadama ja Veeteede ameti vahel sõlmitud teenuselepingule.

Tallinna Sadam sõlmis Soome laevafirmaga Arctia Shipping Ltd lepingu 1998. aastal valminud jäämurdja MSV Botnica ostuks 23. oktoobril. Tallinna Sadam soetas jäämurdja tulenevalt Eesti riigi strateegilisest huvist tagada jäämurdeperioodil ligipääs Soome lahes asuvatesse Eesti sadamatesse. Aluse ostuhind oli 50 miljonit eurot.

Mitmeotstarbeline jäälõhkuja MSV Botnica valmis Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal. ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit.  Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127698
Brasiilia reaal BRL 4,50 1.249156
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 60,93 0.3078544
Hiina jüaan CNY 7,84 0.2146937
Hongkongi dollar HKD 8,95 0.2867127
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0916479
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.2492272
India ruupia INR 79,96 0.3048322
Indoneesia ruupia IDR 16661,38 0.2900707
Islandi kroon ISK 122,61 -0.3251768
Jaapani jeen JPY 125,94 -0.1506382
Kanada dollar CAD 1,49 -0.2673976
LAV rand ZAR 16,91 0.9956994
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,03 -0.0062446
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.3385327
Mehhiko peeso MXN 21,76 0.8294026
Norra kroon NOK 9,67 0.313265
Poola slott PLN 4,30 -0.0325309
Rootsi kroon SEK 10,48 0.3080809
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0343835
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0511215
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.2236886
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1058574
Taani kroon DKK 7,46 0.0308514
Tai baht THB 37,90 0.5020142
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.0155485
Türgi liir TRY 7,00 5.7013042
Ukraina grivna UAH 31,65 0.47115
Ungari forint HUF 323,02 -0.0649692
USA dollar USD 1,14 0.2813187
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.0463473
Valgevene rubla BYN 2,34 0.4857708
Vene rubla RUB 76,91 1.1914488

Valdkonna töökuulutused