Tallinna Sadam sai 50miljonilise jäämurdja

Teisipäeval allkirjastasid ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil ja Arctia Shipping Ltd president Tero Vauraste jäälõhkuja MSV Botnica omandiõiguse ülemineku akti.

Seetõttu heisati Botnical ka Eesti lipp. Suvel Vahemeres Itaalia firmadele veealuseid ehitustöid teinud MSV Botnica on hetkel Aadria mere rannikul Ravennas kai ääres. "Seoses lipuvahetusega toimub veel dokumentide kontroll ning ülevaatus klassiühingu ja Eesti veeteede ameti poolt," ütles Kiil. Eesti suunas hakkab MSV Botnica liikuma tõenäoliselt homme.

Teisipäeval Eesti lipu alla saanud MSV Botnical on peal 14-liikmeline eestlastest meeskond kapten Aivo Palmi juhtimisel. Kõrvuti Eesti meremeestega on alusel ka kuus Soome meeskonnaliiget.

"Laev on üsna spetsiifiline ja elektroonikat täis, mistõttu on meil abiks varem Botnical töötanud soomlased," märkis 13aastase kaptenistaaþiga Palm. "Laeva juhtimine käib arvutite abil, mis tähendab seda, et alust on võimalik kahe meetri täpsusega ühe koha peal hoida tuulega kuni 25 meetrit sekundis," iseloomustas ta.

Eestisse tulekuks kulub Botnical kapten Palmi sõnul orienteeruvalt 4300 meremiili. "Alustame mööda Vahemerd, ümber Gibraltari ja Atlandi ookeanis Ibeeria poolsaart mööda põhja suunas," kirjeldas Palm teekonda. "Seejärel jääb teele kõikide meremeeste mure Biskaia laht ning siis juba Põhjameri, Skagerraki väin ja olemegi Läänemeres."

Eestisse jõuab MSV Botnica jõulueelsel nädalal, jäämurdeperiood algab järgmise aasta jaanuaris. Alus hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022 vastavalt Tallinna Sadama ja Veeteede ameti vahel sõlmitud teenuselepingule.

Tallinna Sadam sõlmis Soome laevafirmaga Arctia Shipping Ltd lepingu 1998. aastal valminud jäämurdja MSV Botnica ostuks 23. oktoobril. Tallinna Sadam soetas jäämurdja tulenevalt Eesti riigi strateegilisest huvist tagada jäämurdeperioodil ligipääs Soome lahes asuvatesse Eesti sadamatesse. Aluse ostuhind oli 50 miljonit eurot.

Mitmeotstarbeline jäälõhkuja MSV Botnica valmis Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal. ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit.  Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.2720584
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0188675
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 62,05 0.2196631
Hiina jüaan CNY 7,97 0.1268111
Hongkongi dollar HKD 9,01 -0.0332808
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0067442
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0119226
India ruupia INR 84,61 -0.0177261
Indoneesia ruupia IDR 17460,49 0.226738
Islandi kroon ISK 137,03 0.0072982
Jaapani jeen JPY 129,39 -0.1003706
Kanada dollar CAD 1,50 0.1737039
LAV rand ZAR 16,39 0.1209227
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,84 0.4851336
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.104802
Mehhiko peeso MXN 21,70 0.0198169
Norra kroon NOK 9,45 0.0370637
Poola slott PLN 4,29 -0.0163113
Rootsi kroon SEK 10,31 0.0300749
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0128681
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.0126215
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1368925
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0786438
Taani kroon DKK 7,46 0.0147477
Tai baht THB 37,46 0.2902369
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0038709
Türgi liir TRY 6,43 0.1293056
Ukraina grivna UAH 32,09 -0.0174489
Ungari forint HUF 321,98 0
USA dollar USD 1,15 -0.0260892
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 0.0626781
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0206612
Vene rubla RUB 75,34 0.0144702

Valdkonna töökuulutused