Eesti Energia: meil on võimalik toota nõuetele vastavat diislikütust

Eesti Energia kütuste valdkonna teadus- ja arendustegevuse osakonna juhataja Indrek Aarna (PhD) kinnitab, et ettevõttel on võimalik toota nõuetele vastavat diislikütust, kirjutab toostusuudised.ee. 

„Eesti Energia on teostanud viimase 4 aasta jooksul mitmeid uuringuid, mis kinnitavad, et põlevkiviõlist on võimalik toota Euro5 nõuetele vastavat diislikütust. Me oleme testinud põlevkiviõlist diisli tootmist 5 korda ja kolmes erinevas laboris,“ kinnitas Aarna.

„Kõik maailmas laialt aktsepteeritud rafineerimistehaste tehnoloogiapakkujad on kinnitanud, et tehniliselt on see võimalik. Samuti on Eestis toodetud põlevkiviõlist katsepartii põlevkividiislit olemas ning tulemuse näitavad, et selline diisel vastab igati tänapäevastele mootorikütuste normidele. Seda kinnitasid ka testsõidud, mis tehti nii Eesti Energia autodega kui ka Jüri Muttika poolt Eesti Rahvusringhääling saates Ringvaade,“ lisas ta.

Aarna sõnul keskkonnakaitseliselt põlvkiviõli järeltöötlustehas võrreldav iga rafineerimistehasega, sest tekkivad jääkgaasid on samad ja nende keskkonnasõbralikuks käitlemiseks on tehnoloogiad olemas.

„Põlevkivi järeltöötlemine on ka majanduslikult mõttekas, kuna mootorikütuste turg on hoopis laiem ning toote hinnad kõrgemad kui põlevkiviõlil.
Põlevkiviõli järeltöötluse võrdlemine nafta rafineerimisega ei ole päris kohane, sest nafta rafineerimistehas töötleb erinevaid fraktsioone eraldi ja erinevate tehnoloogiatega. Meie töötleme kogu põlevkiviõli ühe toormena ja ühe protsessiga. Seega saab meie järeltöötlust võrrelda ainult mingi osaga nafta rafineerimistehases ja sellisel juhul on töödeldavad kogused võrreldavad,“ selgitas Aarna.

Indrek Aarna kommentaar on vastuseks põlevkiviuurija Jüri Žirjakovi väitele, mille kohaselt on Eestis põlevkiviõlist kõrgkvaliteetse mootorkütuse tootmine utoopia.
Žirjakovi poolt läbi viidud uuringu kohaselt on Eestis kõrgkvaliteetse mootorkütuse tootmine põlevkiviõlist majanduslikult ebaotstarbekas ning sellisel viisil saadud kütus ei pruugi vajalikele nõudmistele vastata.

Osale arutelus

  • Raigo Neudorf

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused