Ametühing: ERAA arusaam vigane

Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametühingu (ETTA) juht Peep Peterson peab vigaseks ja kohalikke seadusi eiravaks Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) avaldust vaidlustada ametiühingu kollektiivleping autovedajatega.

ERAA on teatanud, et pöördub sotsiaalministeeriumi poole, et takistada ETTA ja Autoettevõtete Liidu (AL) vahel sõlmitud üldtöökokkuleppe laienemist kõigile vedajatele. ERAA juhi Toivo Kuldkepi väitel moodustab ALi liikmeskond alla 1% Eesti veofirmadest.

Peterson vastas, et ERAA avalduses esitatud faktid on pea iagas lauses vigased ja eiravad kohalikke seadusi. „. ERAA avaldus on mõeldud oma liikmete eksitamiseks ja tuleneb faktist, et nad on jätnud nende huvid tegelikult esindamata,” leidis Peterson.

Petersoni kinnitusel on ERAA-l olnud võimalus tänavu augustis läbirääkimistega liituda ja oktoobris anti võimalus teha ettepanekuid kokkuleppe sisus. ERAA vastumeelsus kollektiivlepingute ja kokkulepete suhtes ei tähenda, et need on meie sektoris keelatud, ütles Peterson.

Tema väitel on AL on kodumaise autoveo valdkonnas tööandjate esindajana esinduslikum kui ERAA, sest on pidevalt siseveo küsimusi ministeeriumis ja tööturul mõjutanud. Ka autoliidu liikmeskond vastab igati riigisisese kaubaveo struktuurile, kõik põhilised kaubagrupid on esindatud, leidis Peterson.

Ta täpsustas, et hetkel üldtöökokkulepe veel ei kehtigi, kuna lepingu täpsustamiseks on koos ALiga võetud aeg maha. „.Kui täpsustused tehtud, kavatseme lepingu töötasu- ning töö- ja puhkeaega puudutavad punktid laiendada vastavalt kehtivale korrale, mis muudab need kõigile turuosalistele kohustuslikuks. Laiendamise põhimõte on korduvalt läbinud vaidlustused riigikohtus ja alati on riigikohus kinnitanud säärase laiendustegevuse seaduslikkust. Samad protsessid toimuvad enamuses Euroopa Liidu riikides, oli Peterson endas kindel.

Tema sõnul on ERAA käinud kaebamas erinevates ministeeriumides, aga tõsiseks takistuseks seda pidada ei saa. „Viljakam oleks ametiühinguga ühendust võtta ja protsesse tegelikult mõjutada,” soovitas ta.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,47 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,94 0
Hiina jüaan CNY 7,86 0
Hongkongi dollar HKD 8,98 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,18 0
India ruupia INR 80,16 0
Indoneesia ruupia IDR 16702,28 0
Islandi kroon ISK 122,61 0
Jaapani jeen JPY 126,36 0
Kanada dollar CAD 1,49 0
LAV rand ZAR 16,72 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,28 0
Malaysia ringgit MYR 4,69 0
Mehhiko peeso MXN 21,61 0
Norra kroon NOK 9,67 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,92 0
Tšehhi kroon CZK 25,68 0
Türgi liir TRY 6,88 0
Ukraina grivna UAH 31,72 0
Ungari forint HUF 322,39 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 76,59 0

Valdkonna töökuulutused