Erik Laidvee: Riigikohtus jõuti tõeni

Riigikogu halduskolleegium rahuldas osaliselt Transiidikeskuse kassatsioonikaebuse Tallinna Sadama vastu.

Riigikohus tühistas Tallinna Halduskohtu ja Tallinna Ringkonnakohtu varasemad otsused ning suunas asja uuesti läbivaatamiseks Tallinna Halduskohtule. “Riigikohus asus meie poolele kõikides olulistes küsimustes. Tallinna Sadam ei nõustunud esimesed kaks kohtuastet andma kohtuasja juurde enda ja Rail Garanti vahel sõlmitud lepinguid – olime kindlad, et nende lepingute alusel saab kohus üheselt asuda seisukohale, millist riigihangete seaduse menetluskorda tuli lepingu sõlmimisel kohaldada. Seda tavainimesele tervemõistlikku seisukohta kaitses nüüd ka Riigikohus. Tallinna Sadam peab need lepingud nüüd välja andma,” kommenteeris otsust Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee.

Teine oluline nurgakivi Riigikohtu lahendis on Laidve sõnul juhis alama astme kohtutele, kuidas tuvastada Tallinna Sadama ja konkursi võitja vaheline kontsessioonisuhe. „Lühidalt on Tallinna Sadam vaielnud, et Rail Garantile 50 aastaks hoonestusõiguse andmine konteinerterminali rajamiseks on tavaline teenuse osutamise leping, mis ei vaja riigihanke läbiviimist. Riigikohtu antud juhise järgi on lihtne tuvastada, et kuivõrd Tallinna Sadam ei võtnud endale kunagise konkursiga mingeid riske, ei maksa terminali rajamise ning sadamateenuste osutamise eest operaatorile tasu ja investeeringu teenib tagasi operaator läbi terminali ekspluateerimise, siis on tegemist kontsessiooniga. Just seda aga oleme me algusest peale väitnud,” selgitas Laidvee.

Eelnevast järeldusi tehes jõutakse Laidvee ütlusel kõige olulisemani: „Kui tuvastatakse Riigikohtu antud juhise kohaselt, et Tallinna Sadam on otselepinguga andnud Rail Garantile teenuste kontsessiooni ja sellise lepingu sõlmimisel on rikutud mitte ainult Eesti, vaid ka Euroopa Liidu norme, siis avaneb võimalus selle lepingu õigustühiseks kuulutamiseks, sest Tallinna Sadama tegevus ühe pakkumise ühepoolselt kehvemaks tegemisel oli räige ja ebaseaduslik. Riigikohus on asunud seisukohale, et neid lepinguid on võimalik kohtul õigustühiseks kuulutada,” rääkis Laidvee.

“Kuigi Rail Garant pole kunagi mingit terminali rajama asunudki, sest see pole olnud nende äriplaan, siis on Transiidikeskus pidanud poolteist aastat Tallinna Sadamaga kohut käima, et tõestada, et ühe poole pakkumist põhjuseta vähendades on seeläbi saavutatud teise poole pakkumise ebaseaduslik eelistamine,” lõpetas Laidvee.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0247448
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113546
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused