Autor: Tanel Raig • 5. november 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Logistikud pakuvad kompromissina navigatsioonitasude tõusuks 15%

Logistika ja transiidiassotsiatsioon (LTA) tegi Riigikogu majanduskomisjonile ettepaneku praegune meresõiduohutuse seaduse muutmise seadus puuduliku majandusanalüüsi tõttu tagasi lükata. Kompromissina pakutakse tõsta praegusi navigatsioonitasusid 15% võrra.

Valitsus on saatnud Riigikogule menetlemiseks meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse, millega muudetakse tuletorni- ja navigatsioonitasude kogumise skeemi, mis ühtlasi tõstab ka tasu määrasid kuni 600%. LTA juhi Andres Valgeristi kinnitusel viib tasude tõus pakutavas variandis mitmete ettevõtete tegevuse olulise vähenemiseni ja laevaliinide sulgemiseni. „Seniste tuletorni- ja navigatsioonitasude asendamine ühtse veeteetasuga ei ole puuduliku majandusliku analüüsi tõttu otstarbekas ning tuleb tagasi lükata,” leidis Valgerist. Seetõttu tegi LTA ka ettepaneku jätta senine tuletorni- ja navigatsioonitasude maksmise süsteem muutmata.

Lisaks soovitas LTA Riigikogu majanduskomisjonil teha majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ülesandeks töötada koos ettevõtelusorganisatsioonidega järgmise aasta esimesel poolaastal välja süsteem merendusvaldkonna tugiteenuste paremaks korraldamiseks. „Veeteetasu kehtestamine väljapakutud viisil ja määrades, ilma majanduslike mõjude analüüsita ei ole mõistlik. Soovitud tulemuse, täiendavate rahaliste vahendite kaasamine meresõiduohutuse ja jäämurdeteenuse osutamiseks, saavutamine on äärmiselt küsitav,” ütles Valgerist.

Samas möönas LTA oma ettepanekutes, et kulud navigatsioonimärkide hooldusele, navigatsiooni ja infoteenuse korraldamisele ning jäämurdele on kasvanud ning tõusevad lähitulevikus veelgi. Ollakse nõus, et tasumäärasid peab tõstma, kuid seda peab tegema mõistlikul viisil, et reisi-, matke- ja kaubalaevadel oleks ka tulevikus huvi kasutada Eesti sadamaid. „Ühe variandina pakkusime välja tasumäärade korrektsiooni 15% võrra ülespoole 2013. aastal ja näiteks 20% tõus 2014. aastal,” selgitas Valgerist. Tema sõnul on need esilagsed ettepanekud, millelt võiks tekkida ühine arutelu.

Praeguse seaduse muudatuse ettepaneku ministeerium teinud LTA hinnangul rutakalt ja ilma sisulise analüüsita. LTA ettepanek on 2013. aasta I poolaastal välja töötada laiem kontseptsioon merendusvaldkonna tugiteenuste tagamiseks. Selle põhjalt tekkiv uus tasude määramise süsteem võiks kehtima hakata 2014. aaastast.

LTA on koostöös Sadamate Liidu ja sektori suurettevõtjatega välja töötamas tasude määramise süsteemi ettepanekuid, mis esitatakse alanud nädalal Riigikogu majanduskomisjonile.

Meresõiduohutuse seaduse muutmise seadus tuleb Riigikogus esimesele lugemisele 7. novembril.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077