Autor: Tanel Raig • 9. oktoober 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mitsubishi tehast hakatakse varustama läbi Muuga

12. oktoobril väljub Transiidikeskuse Muuga konteinerterminalist esimene rong Mitsubishi varuosadega Kaluuga koostetehasesse. Järgmisel aastal plaanitakse Kaluuga tehasesse saata autoosadega kolm konteinerrongi nädalas.

Transiidikeskuse juhatuse esimehe Erik Laidvee kinnitusel on läbirääkimised Kaluugas asuvate Citroeni, Peugeot'i ja Mitsubishi sõiduautode koostetehase varustusahela koostamiseks toimunud juba mitu aastat. Konkurentsis naaberriikide pakkujatega jäid lõpuks peale Transiidikeskus ja teised Eesti osalised tarneahelas, ütles Laidvee. “Koostöö Mitsubishiga nende tarneahela planeerimiseks on olnud meile väga õpetlik protsess. Nõudlikkust, millega meie Jaapani partnerid silma paistsid, pole võimalik paari sõnaga kirjeldadagi. See on ka põhjendatud – lisaks juba kultuuriliselt sissekodeeritud professionaalsusele on väga põhjalik lähenemine olnud hädavajalik arvestades ka koostööprojekti suurt mahtu,” kommenteeris uut lepingut Laidvee.

Aasta lõpuni laaditakse 5 rongikoosseisu. Selle raames saadakse tagasisidet andmesidelahenduste ja logistika toimimise kohta, et järgmisel aastal käivitada koostöö täismahus – 200 konteinerit, ehk 3 konteinerrongi iga nädal.

Lõpliku kokkuleppe saavutamisele eelnes tarneahela katsetamine testrežiimis. Varustusahelasse kuuluvad peale konteinerterminali veel laevaliin (mis korraldab konteinerite saabumise Muuga terminali), Eesti Raudtee, erasektori vagunipargiettevõte (kelle veeremitel kaup liigub), Eesti ja Venemaa poolel tegutsevad raudteeoperaatorettevõtted ning ekspediitorid (kes logistilise tervikpildi eest vastutavad). Laidvee selgituse kohaselt peab andmeside tarneahela erinevates lülides töötama sünkroonis - informatsioon saadetiste liikumise kohta peab olema kättesaadav oluliselt enne saadetise saabumist sihtpunkti.

Transiidikeskuse Muuga konteinerterminali laaditakse konteinerrongi 40-jalased (2 TEUd) konteinerid autode detailidega, mis liiguvad rongidega Kaluuga koostetehasesse. Seejärel naasevad tühjad konteinerid Transiidikeskuse terminali, kus nad ootavad laevatamist Mitsubishi tehasesse või väljastatakse Eesti eksportkaupadele või evakueeritakse mõnda teise sadamasse.

Transiidikeskuse AS on Eesti spetsialiseeritud konteiner- ja üldkaubaterminalide operaator Muuga sadamas. Transiidikeskuse AS operaatorfirmad käitlesid 2011. aastal kokku 2 650 000 tonni erinevaid kaupu. Konteinerkaupade käive kasvas 2010. aastaga võrreldes 30% võrra.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077