Tallinn-Riia rongiliin tunnistati mittetasuvaks

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud analüüsi järgi ei ole Tallinn-Tartu-Riia rongiühendus bussiliiklusega võrreldes konkurentsivõimeline ja teeniks 15 aastaga 21,4 miljonit eurot kahjumit.

Analüüsi järgi teeniks kolm korda päevas väljuv Tallinn-Tartu-Riia rongiliin aastatel 2015-2030 kokku kahjumit 21,4 miljonit eurot. Prognoositav reisijate arv aastas oleks praeguse keskmise bussipiletihinna juures 295 000. Liini sõiduaeg oleks ca 4,5 tundi, mis on võrreldav busside tänase sõiduajaga. Taoline sõiduaeg eeldab siiski, et rong peatub vaid Tapal ja Tartus ning Läti rekonstrueerib raudtee Riia ja Valga vahel, et piirkiiruseks oleks valdavalt 120 km/h.

Ka Tapal peatumine on analüüsi hinnangul vajalik vaid juhul, kui soovitakse korraldada ümberistumist Tallinn-Riia ja Tallinn-Peterburi liinide vahel, mis mingil määral tõstaks mõlema liini kasutatavust (võimaldaks ühendust Peterburiga nii Tartu kui Riia jaoks).

Analüüs järeldab, et Tallinn-Riia rongiliini avamine ei ole finantsiliselt põhjendatud. Peamised põhjused on:
• Tallinn-Riia rongiliini pikkus, mis läbi Tartu on ligi 50% suurem kui läbi Pärnu sõitvatel Tallinn-Riia bussidel. See mõjutab nii tulusid kui kulusid – kuna ajavõit võrreldes busside ja sõiduautodega puudub, siis on ka rongiliini reisijate arv ja potentsiaalne piletitulu väiksem. Teisest küljest on busside kulubaas madalam, kuna läbitav teekond on lühem, ja see lubab reisijalt küsida piletihinda, millega kaasa minnes rongioperaator end ära ei majanda.
• infrastruktuuri kasutustasu suurus Läti raudteedel, mis oluliselt tõstab rongi kulubaasi.

Analüüsis soovitatakse enne Riia suunalise rongiliikluse käivitamist kindlasti ära oodata Läti poole reaalsed investeeringud Riia-Valga raudteelõigu parandamisse, et tagada konkurentsivõimeline sõiduaeg.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 -0.0088441
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused