Tallinn-Riia rongiliin tunnistati mittetasuvaks

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud analüüsi järgi ei ole Tallinn-Tartu-Riia rongiühendus bussiliiklusega võrreldes konkurentsivõimeline ja teeniks 15 aastaga 21,4 miljonit eurot kahjumit.

Analüüsi järgi teeniks kolm korda päevas väljuv Tallinn-Tartu-Riia rongiliin aastatel 2015-2030 kokku kahjumit 21,4 miljonit eurot. Prognoositav reisijate arv aastas oleks praeguse keskmise bussipiletihinna juures 295 000. Liini sõiduaeg oleks ca 4,5 tundi, mis on võrreldav busside tänase sõiduajaga. Taoline sõiduaeg eeldab siiski, et rong peatub vaid Tapal ja Tartus ning Läti rekonstrueerib raudtee Riia ja Valga vahel, et piirkiiruseks oleks valdavalt 120 km/h.

Ka Tapal peatumine on analüüsi hinnangul vajalik vaid juhul, kui soovitakse korraldada ümberistumist Tallinn-Riia ja Tallinn-Peterburi liinide vahel, mis mingil määral tõstaks mõlema liini kasutatavust (võimaldaks ühendust Peterburiga nii Tartu kui Riia jaoks).

Analüüs järeldab, et Tallinn-Riia rongiliini avamine ei ole finantsiliselt põhjendatud. Peamised põhjused on:
• Tallinn-Riia rongiliini pikkus, mis läbi Tartu on ligi 50% suurem kui läbi Pärnu sõitvatel Tallinn-Riia bussidel. See mõjutab nii tulusid kui kulusid – kuna ajavõit võrreldes busside ja sõiduautodega puudub, siis on ka rongiliini reisijate arv ja potentsiaalne piletitulu väiksem. Teisest küljest on busside kulubaas madalam, kuna läbitav teekond on lühem, ja see lubab reisijalt küsida piletihinda, millega kaasa minnes rongioperaator end ära ei majanda.
• infrastruktuuri kasutustasu suurus Läti raudteedel, mis oluliselt tõstab rongi kulubaasi.

Analüüsis soovitatakse enne Riia suunalise rongiliikluse käivitamist kindlasti ära oodata Läti poole reaalsed investeeringud Riia-Valga raudteelõigu parandamisse, et tagada konkurentsivõimeline sõiduaeg.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0446942
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.0517668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102291
Filipiinide peeso PHP 60,82 0.1267636
Hiina jüaan CNY 7,84 0.1571865
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.0526387
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0215642
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0647032
India ruupia INR 79,76 0.052687
Indoneesia ruupia IDR 16621,95 0.0527292
Islandi kroon ISK 123,03 0.0162588
Jaapani jeen JPY 126,18 0.0396416
Kanada dollar CAD 1,50 0.0401096
LAV rand ZAR 16,67 -0.4384183
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,50 0.0304424
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.027854
Mehhiko peeso MXN 21,60 0.0681129
Norra kroon NOK 9,64 -0.0072611
Poola slott PLN 4,30 0.0139418
Rootsi kroon SEK 10,45 0.0258329
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0064469
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127804
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0447377
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0529287
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,76 0.1434705
Tšehhi kroon CZK 25,73 0.0038871
Türgi liir TRY 6,63 0.1207584
Ukraina grivna UAH 31,51 0.0527028
Ungari forint HUF 323,52 0.0897194
USA dollar USD 1,14 0.0527473
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.1158681
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0515863
Vene rubla RUB 76,01 0.0084201

Valdkonna töökuulutused