74% Eesti autojuhtidest pole kursis EL-i rehvimärgisega

Eesti sõidukijuhtide seas hiljuti läbi viidud uuring näitab, et teadlikkus EL-i uuest rehvimärgisest on väga madal – vaid iga neljas juht on kursis tänavu novembrist kohustuslikuks saava rehvimärgise tulekuga.

GfK poolt läbi viidud uuringu kohaselt on rehvimärgise tulekuga Eestis kursis 11 protsenti vastanutest. 15 protsenti vastanutest märkisid, et on rehvimärgisest põgusalt kuulnud. Koguni 74 protsenti vastanutest tunnistas aga, et ei tea tänavu novembris kohustuslikuks muutuvast rehvimärgisest midagi.

Standardne rehvimärgis võetakse kasutusele Euroopa Liidu määrusega, mille kohaselt peavad kõik tootjad testima oma rehve ja määrama neile hinde, lähtudes ELi rangelt määratletud testimismetoodikast. Märgis annab tarbijale olulist teavet rehvi kolme peamise omaduse kohta: veeretakistus, haardumine märjal ja väline veeremüra, samuti sisaldab teavet toote ohutusomaduste kohta. Veeretakistus mõjutab sõiduki kütusekulu ja omab seega ka otsest mõju keskkonnale. Märjal haardumine on tähtis rehvi ohutust näitav tegur, mis annab teavet rehvi pidurdusmaa kohta märjal teel.

Välismüra näitab samuti rehvide keskkonnamõju. Rehvimärgise eesmärk on tõsta liiklusohutust ning suurendada maanteetranspordi majanduslikku ja keskkonnasäästlikkust, tõstes esile kütusesäästlikumaid ja ohutumaid, madala müratasemega rehve. Rehvimärgis sarnaneb juba tarbijate seas juba tuntud energiamärgistega, mida kasutatakse näiteks külmikutel ja pesumasinatel, ning võimaldab lõpptarbijatel langetada rehvide ostmisel teadlikumaid otsuseid.

Praegu võib kõigil Euroopa Liidus müüdavatel rehvidel kasutada vabatahtlikku märgistust, alates 1. novembrist 2012 muutub märgis kohustuslikuks.

Osale arutelus

  • Silvia Kruusmaa

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0317763
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.0541883
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0511221
Filipiinide peeso PHP 59,95 -0.030014
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.0537944
Hongkongi dollar HKD 8,83 -0.0498104
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0270676
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.004693
India ruupia INR 81,27 -0.0541146
Indoneesia ruupia IDR 16476,86 -0.0530766
Islandi kroon ISK 139,21 -0.0143647
Jaapani jeen JPY 128,07 -0.1247758
Kanada dollar CAD 1,51 0.0198386
LAV rand ZAR 16,27 -0.0430113
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,10 -0.0117256
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.0528575
Mehhiko peeso MXN 22,87 -0.010058
Norra kroon NOK 9,74 0.0420927
Poola slott PLN 4,29 0.1119038
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.0273352
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0644773
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.0963763
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.1670565
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.2304965
Taani kroon DKK 7,46 -0.0348273
Tai baht THB 37,10 0.0078171
Tšehhi kroon CZK 25,74 -0.0543542
Türgi liir TRY 6,06 0.1304427
Ukraina grivna UAH 31,52 -0.0529481
Ungari forint HUF 323,12 -0.0340315
USA dollar USD 1,13 -0.0442204
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0541256
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.0501798
Vene rubla RUB 75,45 -0.0531219

Valdkonna töökuulutused