Asi selge: 5 rasket rikkumist aastas viivad autovedajalt tegevusloa

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel kinnitas, et ministeeriumis on jõutud ühele meelele: kui aasta jooksul on vedajal viis rasket rikkumist, viib see tegevusloa kaotamiseni.

Rembel jagas autovedajatele selgitusi mai lõpus toimunud Äripäeva loengul, mis tutvustas Autoveoseaduse muudatusi. Tema ütlusel käib praegu ministeeriumis arutelu, kuidas ikkagi suhtuda autovedajate rasketesse rikkumistesse. „Praegu saan välja käija vaid ühe asja, milles ministeeriumis on jõutud ühele meelele: kui aasta jooksul on olnud vedajal viis rasket rikkumist, siis viib see igaljuhul tegevusloa kaotamiseni,” rääkis Rembel. Samas lisas ta, et töökord, millised karistused eelnevad viiele rikkumisele, on alles selgitamisel. „Sellest saate peatselt teada,” lubas ta loengul osalenud autovedajatele.

Rembel möönis, et karmilt tegutsedes võiks tegevusloa ära võtta ka juba ühe väga raske rikkumise eest, kui see on tehtud tahtlikult. Samas on siiani viimaste aastate jooksul vedajate karistamisel rakendatud vaid ühel korral ministri kirjalikku hoiatust ning paaril korral on vähendatud CEMT veolubasid. Viimati tunnistati tegevusload kehtetuks 90.-ndatel aastatel, kui oli kaks võltsitud veolubade juhtumit. „Leidsime, et see on väga karm teema,” sõnas Rembel.

Alates möödunud aasta 4. detsembrist, kui rakendus Euroopa Liidu määrus 1071, millega sõnastati kõige raskemad autoveoalased rikkumised, saadab ministeerium vedajale koheselt teate, kui saab info nende rikkumisest. Vedaja peab seejärel andma selgitusi rikkumiste põhjuste kohta. Alates eelmise aasta 4. detsembrist kuni tänavu mai lõpuni oli Eesti vedajatel olnud 80 rasket rikkumist.


Autovedajate kõige raskemad rikkumised
Autoveo dokumentatsiooni puudutavad kõige raskemad rikkumised ja kvalifikatsioon Eesti seaduste järgi:
• sõitjate või veoste vedu ilma kehtivat juhiluba  (juhtimisõigust) omamata - LS § 201
• sõitjate või veoste vedu ettevõtja poolt, kellel ei ole kehtivat ühenduse tegevusluba – AutoVS § 31´1
• ilma kehtiva tehnonõuetele vastavuse kontrolli tõendita sõiduki juhtimine – LS § 207

Autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõuete kõige raskemad rikkumised ja kvalifikatsioon Eesti seaduste järgi :
• nädalase või kahe järjestikuse nädala summeeritud sõiduaja ületamine 25 % võrra või rohkem – LS § 245, § 247
• igapäevase tööperioodi jooksul maksimaalse ööpäevase sõiduaja ületamine 50 % võrra või rohkem või ilma puhkepausi või vähemalt 4,5-tunnist katkematut vaheaega võtmata – LS § 246 lg 2, § 248 lg 1, § 249 lg 2
• nõutava sõidumeeriku puudumine – LS § 211, § 213
• sõidumeeriku tööd häirida võimaldava seadme kasutamine – LS § 215
• sõidumeeriku salvestuslehtede võltsimine – LS § 217
• sõidumeerikust ja/või juhikaardilt allalaaditud andmete võltsimine – LS § 243 lg 2
• võltsitud juhikaardiga sõiduki juhtimine – LS § 217
• teise isiku juhikaardiga sõiduki juhtimine – LS § 217
• valeandmete ja/või võltsitud dokumentide alusel saadud juhikaardi kasutamine – LS § 217

Sõiduki tehnonõudeid puudutavad kõige raskemad rikkumised ja kvalifikatsioon Eesti seaduste järgi:
• sõitmine eriti ohtliku tehnilise veaga sõidukiga, kui see viga avastati  pidurisüsteemis, roolihoovastikus, ratastel/rehvidel, vedrustuses või ðassiil ja see kujutab vahetut ohtu liikluses, mis viib otsuseni sõiduk kasutuselt kõrvaldada – LS § 209, § 210
• nõutava kiiruspiiriku puudumine - LS § 210´5
• kiiruspiiriku tööd häirida võimaldava seadme kasutamine – LS § 210´5
• veoste vedu üle 12 tonnise lubatud täismassiga sõidukiga, kui  selle sõiduki maksimaalset lubatud täismassi ületatakse 20 % võrra või rohkem – TeeS § 40´1 lg 1, LS § 210´1
• veoste vedu alla 12 tonnise lubatud täismassiga sõidukiga, kui selle sõiduki maksimaalset lubatud täismassi ületatakse 25 % võrra või rohkem – TeeS § 40´1 lg 1, LS § 210´3

Ohtlike veoste veo nõuete kõige raskemad rikkumised ja kvalifikatsioon Eesti seaduste järgi:
• ohtlike veoste vedu, mille vedamine on keelatud – LS § 256
• ohtlike veoste vedu  keelatud või heakskiitmata mahutites, mis ohustab inimelusid või keskkonda sellisel määral, et see viib otsuseni sõiduk kasutuselt kõrvaldada – LS § 256
• ohtlike veoste vedu sõidukis ilma ohtlike veoste märgistuseta, mis ohustab inimelusid või keskkonda sellisel määral ohustades, et see viib otsuseni sõiduk kasutuselt kõrvaldada – LS § 256

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0886862
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.1056488
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 60,09 0.2084688
Hiina jüaan CNY 7,84 0.0152989
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.0901459
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0013545
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.1035635
India ruupia INR 82,33 -0.0048582
Indoneesia ruupia IDR 16629,92 0.656053
Islandi kroon ISK 140,02 0
Jaapani jeen JPY 128,48 -0.1631828
Kanada dollar CAD 1,52 0.1446607
LAV rand ZAR 16,31 -0.1010515
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,99 0.2234148
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.2617856
Mehhiko peeso MXN 23,08 0.0732731
Norra kroon NOK 9,72 -0.0010286
Poola slott PLN 4,29 -0.0558724
Rootsi kroon SEK 10,33 0.0154976
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0387138
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0512492
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0221263
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.0800356
Taani kroon DKK 7,46 0.0067001
Tai baht THB 37,28 -0.1729659
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0077366
Türgi liir TRY 6,05 0.1572015
Ukraina grivna UAH 31,49 0.0705445
Ungari forint HUF 323,35 0
USA dollar USD 1,14 0.1056803
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.102862
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0621144
Vene rubla RUB 75,78 0.0812201

Valdkonna töökuulutused