Autor: Tanel Raig • 12. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kokkuvõte 12. aprilli logistikauudistest

Kokkuvõte logistikasektorile olulistest uudistest lehekülgedelt aripaev.ee, bestsales.ee, best-marketing.com, ehitusuudised.ee, raamatupidaja.ee, sekretar.ee, logistikauudised.ee ja toostusuudised.ee.

Tallinna Lennujaam kasvab ka tänavu 20%. Tallinna Lennujaam kasvatas möödunud aastal käivet viiendiku võrra ja plaanib sama teha ka sel aastal. 2010. aastal teenis Tallinna Lennujaam 25 mln eurose käibe juures ca 2 miljonit krooni kasumit. Täna õhuvärava tulevikuplaane valgustanud lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov eelmise aasta majandustulemusi täpselt veel nimetada ei soovinud, sest ootab andmete kinnitamist. Küll märkis ta, et tulemused olid ootuspärased ja möödunud aastal viiendiku võrra paisunud käive kasvab 20% võrra ka tänavu. LOE EDASI SIIT.

Märtsis oli Tallinna lennujaama kasvumootoriks Estonian Air. Esmakordselt peale nelja aastat kasvas Estonian Airi reisijate arv märtsis kiiremini kui Tallinna lennujaama teenindatud klientide hulk. Viimati vedas Estonian Air lennujaama kasvu 2008. aastal. Märtsis kasvas Estonian Airi turuosa regulaarlendudel üheksa  protsendipunkti võrra, ulatudes 38,3%ni. Lennukite keskmine täituvus kasvas märtsis 15,9 protsendipunkti võrra, ulatudes 67,4%ni. Kui Tallinna lennujaama reisijate arv suurenes käesoleva aasta märtsis 19,3%, siis Estonian Airi teenindatud reisijate arv kasvas mullusega võrreldes 22,3%, sealhulgas regulaarlendududel 30,4%. Tallinna lennujaam teenindas märtsis 163 732 ja Estonian Air 56 661 reisijat. LOE EDASI SIIT.

Lennujaam plaanib uut reisiterminali. Lennujaamal on järgmisel aastal plaanis avada eraldiseisev uus reisijate terminal, kus teenindatakse peamiselt odavlennufirmade reisijaid. Uus terminal tuleb võimalikult odava lahendusega, kergesti laiendatav ning vajadusel ka teisaldatav. Lennujaama juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul on eesmärgiks lennujaama põhikompleks jätta Estonian Airile ning ehitada uus terminal vaid odavlennufirmade reisijate teenindamiseks. Odavlennufirmade reisijate teenindamine erineb regulaarlendude omast ja seetõttu plaanitaksegi uut terminali, et kõikide reisijate teenindamine toimuks võimalikult kiiresti. Lennujaam plaanib odavlennufirmadele eraldada ka eraldi platsi lennukite parkimiseks, et reisijatel on mugav iseseisvalt lennukist maha tulla ja lennukile minna. LOE EDASI SIIT.

Raudtee konteinerveod kasvavad jõudsalt. Eesti Raudtee taristul veeti tänavu esimeses kvartalis konteineried 12 378 TEU-d, mis oli eelmise aasta mahtudest 54% rohkem. Eriti kiiresti kasvas raudteel veetava konteinerkauba hulk märtsis. Kasv võrreldes eelmise aasta märtsiga oli 73%. Kokku veeti tänavu märtsis raudteel konteinereid 5146 TEUd. LOE EDASI SIIT.

Alustatakse Rail Baltica planeeringutega. Vabariigi Valitsus kiitis heaks regionaalministri esitatud eelnõu, millega algatatakse maakonnaplaneeringu koostamine Rail Baltic raudtee asukoha määramiseks Harju, Rapla ja Pärnu maakonnas. Maakonnaplaneeringu koostamise eesmärgiks on kolme maakonda läbiva raudteetrassi asukoha määramine arvestades erinevate osapoolte huve. Regionaalminstri Siim Kiisleri sõnul saab Rail Baltica trassi planeeringu protsess olema väga keeruline, sest selletuleb lahendada väga palju maa- ja keskkonnaküsimusi. „Planeeringu koostamisel on oluline, et kuulataks ära kõik osapooled ning esmatähtis on maavalitsuste, kohalike omavalitsuste ja kodanike hea koostöö,“ märkis minister. LOE EDASI SIIT.

G4S võitis Eesti Raudtee turvahanke. AS Eesti Raudtee kuulutas turva- ja valveteenuste hankekonkursi võitjaks G4Si, kes on ka varem raudtee-ettevõtet turvanud. Hanke osalemiskutse saanud kolmest turvaettevõtetest – AS G4S Eesti, USS Security Eesti AS ja Securitas Eesti AS – esitasid oma pakkumuse G4S ja USS. Turvahanke tingimustest tulenevalt peab võitjaks tunnistatud turvafirma kandma hoolt Eesti Raudtee jaamaparkide turvalisuse ning raudteeveoste valve eest. Sõlmitava lepingu tähtaeg on kolm aastat, mida on võimalik tähtaja lõppemise korral pikendada kahe aasta võrra, teatas turvafirma. LOE EDASI SIIT.

Loe, millised firmad maksavad madalaimat palka. Kui Eesti parima palga maksja, nafta liigutamisega tegeleva Tarcona töötaja teenib kuus enam kui 4000 eurot, siis Eestis majandab ära ka rida firmasid miinimumpalgast väiksema töötasuga. Äripäev avaldas 30. märtsil edetabeli Eesti parima palga maksjaist. Pingerida koostades ja ettevõtete aasta-aruandeid läbi töötades selgus, et hulk ettevõtteid majandavad ära ka miinimumpalgast väiksema töötasuga. VAATA SIIT.

Loe, miks firmad maksavad madalaimat palka. Eesti madalaimat palka maksvad ettevõtjad põhjendavad madalat töötasu näpuvigadega aruandes, ajutise või osalise tööjõu kasutamisega ning tööjõu voolavusega. LOE EDASI SIIT.

Eesti eksport Hiinasse mullu kahekordistus. Statistikaameti andmetel kasvas 2011. aastal kaupade eksport Hiinasse varasema aastaga võrreldes 81% ja import Hiinast 61%, kirjutab väliskaubandusstatistika talituse praktikant Tauno Linn statistikablogis. LOE EDASI SIIT.

Kriminaalkaristus ebaausale automüüjale. Võib kindel olla, et müügis on kasutatud autosid, mille eest küsitakse põhjendamatult kõrget hinda nn tagasikeritud hodomeetri näidu ja selle põhjal võltsitud andmetega hooldusraamatu alusel. Patused automüüjad laiutavad käsi ja tuginevad asjaolule, et nemad ei ole andmete võltsimisest teadlikud. Murelikuks teeb seejuures asjaolu, et aastaid kestnud avalik diskussioon ei ole kaasa toonud muutust õiguslikus regulatsioonis ega automüüjate tegevuses. Tundub, et probleemi puhul jäetakse põhjendamatult käsitlemata probleemi alge - automüüjad. LOE EDASI SIIT.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077