Rahvusvaheliste autovedajate hulka pääseb 25 000 euroga

Maist tõuseb Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) liikmeks astumise tasu 150%, hakates maksma 25 000 eurot.

ERAA sisseastumistasude suurus on viimastel aastatel kõikunud kordades. Mõni aasta tagasi tõstis ERAA liikmeks astumise tasu 50 000 euroni. Seepeale ei soovinud organisatsiooni liikmeks saada enam ühtegi uut ettevõtet. 2010. aastal langetati sisseastumistasu 10 000 eurole. „Uusi liikmeid hakkas tulema nagu Vändrast saelaudu,“ iseloomustas ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp liikmeskonna kasvu. Igakuisel ERAA nõukogu istungil võeti alati vastu 2-3 uut liiget. Nüüd otsustati taas tasu tõsta, seekord 25 000 euroni. Kuldkepi sõnul oodatakse, et organisatsiooni liikmeks soovib nüüd saada kuni üks ettevõte kuus.

Liikmetasude suurust on muudetud, kuna soovitakse eemal hoida ERAA liikmeks tükkivaid Venemaa veofirmasid. Meil on niigi Venemaa veolubade hulk piiratud, ütles Kuldkepp, kes ei soovi, et Venemaa firmad tulevad Eesti organisatsiooni liikmkes ja hakkavad konkureerima vähestele Venemaa veolubadele. „Sõitku oma riigi lipu alt, kui soovivad Eesti ja Venemaa vahelisi vedusid teha,“ leidis Kuldkepp. Ta ei osanud öelda, miks Venemaa vedajad kipuvad Eesti vedajate organisatsiooni liikmeks. Võib olla on neil kindlam, kui neil ka siin on oma firma, võib-olla on see vajalik mingiks majanduslikuks optimeerimiseks, arutles Kuldkepp.

Teine põhjus liikmetasu suurendamiseks on ERAA suur omakapital. Kuldkepp selgitas, et kui organisatsioon peaks laiali minema, siis tuleb vara jagada kõigi liikmete vahel võrdselt. Seega peaks organisatsiooniga liitujad maksma sisse vähemalt sama palju raha, kui nad saaksid ERAA likvideerimisel. Kuldkepp lisas siiski, et mingit plaani ERAAd likvideerida ei ole.

ERAA liikmelisus on veofirmale vajalik, et kasutada TIR tolligarantiid, mille garanteerijana ERAA oma liikmete jaoks tegutseb. ERAA jagab ka veolubasid, kuid Kuldkepp kinnitab, et nende jagamisel mingit diskrimineerimist ja vahe tegemist ERAA liikmete ja mitteliikmete vahel ei tohi olla ja ei ole ka.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0247448
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113546
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused