5. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Laoseis 2012 pakub tarku lahendusi

OÜ Sensei ja AS Äripäev korraldataval konverentsil Laoseis 2012 näitab Nefabi Baltikumi ja Venemaa äriarenduste juht Ljubov Ovtsinnikova, kuidas targem pakendamine aitab säästa ettevõtte kulutusi, parimatel juhtudel kuni 25%.

Pakendiaudit ja pakendidisain on ettevõtetelt seni sanud vähe tähelepanu. Ovtsinnikova kinnitusel võimaldavad need aga luua olulist lisandväärtust. Pakendiauditi eesmärk on leida kliendi jaoks võimalus kogukulude kokkuhoiuks. Nefab on pakendi ja logistika vallas srendanud välja pakendiauditi meetodi, mis võimaldab süstemaatiliselt jälgida ja määrata kindlaks võimalikud kokkuhoiukohad. Näiteks on oluline pakendi mõõtmete vastavusse viimine kaubaaluste, standartsete suurpakendiühikute ja transpordivahendite mõõtmetega, et saavutada efektiivseim võimalik lao- ja veoruumi kasutatus. Suurt tähelepanu tuleb pöörata pakendi valmistamiseks kasutatava materjalikulu minimeerimisele.

Pakendiauditi etapid:

1. auditeeritava tarne- ja tootevoo määratlemine;2. tarneahela analüüs ja kokkuhoiu võimaluste leidmine;3. olemasoleva pakendilahenduse analüüs;4. uue pakendilahenduse väljatöötamine ehk pakendidisain;5. uue ja olemasoleva lahenduse kogukulude võrdlus tarneahela lõikes;6. kliendi nõustamine lahenduse elluviimisel.

Pakendi- ja logistikakulud alanevad ka pakendidisaini tulemusel. Pakendidisain algab toote ja selle omaduste analüüsist. Arvesse võetakse kõik konstruktsioonilised eripärad ja võimalikud erinõuded toote hoiustamisele ning transpordile. Teise olulise valdkonnana analüüsitakse ladustamise ja transporditingimusi. Olulised on kasutatavad transpordiviisid ja veovahendid, koorma kinnitusviisid, ümberlaadimiste arv ja metoodika ning ladustamiskohtades valitsevad tingimused. Analüüside tulemuste põhjal koostatakse pakendidisaini detailne lähteülesanne ja asutakse koostama uue pakendi jooniseid. Otsuste langetamisel disainimise protsessis lähtutakse kogukulude alandamisest kogu tarneaela ning pakendi eluea ulatuses.  Siia hulka arvestatakse ka pakendi kasutusjärgsed utiliseerimiskulud.

Ovtsinnikova selgitab konverentsil põhjalikult pakendidisainil kasutatavaid Nefabi tarkvaralahendusi. Pakendijooniste järgi valmivad prototüübid, mille vastavust kõikidele lähteülesandes ette nähtud normidele testitakse praktiliste katsetega. Siia alla kuuluvad näiteks kukkumis-, koormus-, vee- ja tulekindlustestid. Vajadusel viiakse sisse muudatused pakendi täiustamiseks, kuni kõik testid on edukalt läbitud ning kõikidele nõuetele vastav kuluefektiivne pakendilahendus on valmis. Hoolika arendustöö tulemusena saavutatavad võidud on märkimisväärsed. Parimatel juhtudel õnnestub alandada pakendikulusid ja -kaalu enam kui 25% võrra, andmata sealjuures vähimalgi määral järele pakendi tehnoloogiliste omaduste ning turvalisuse arvelt.

Kogu konverentsi programmiga saab tutvuda SIIT.

Konverentsi hind:

ühe osaleja tasu, kui ühest firmast osaleb vähemalt neli inimest - 250 eurot (käibemaksuga 300 eurot);ühe osaleja tasu, kui ühest firmast osaleb vähemalt kaks inimest - 300 eurot (käibemaksuga 360 eurot);ühe osaleja tasu - 350 eurot (käibemaksuga 420 eurot).

Registreeruda saab konverentsile SIIT.

VII ladustamise aastakonverentsi Laoseis 2012: InnoPakend korraldab OÜ Sensei, kaaskorraldaja on AS Äripäev.

Autor: Illimar Paul

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077