Autor: Tanel Raig • 27. veebruar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Air sõlmis lepingud uute lennukite ostmiseks

Eesti rahvuslik lennufirma sõlmis Embraeriga lepingu kolme Embraer 175 ja ühe Embraer 190 ostmiseks. Ostutehingu Embraeriga peab heaks kiitma ka Estonian Airi nõukogu.

Lisaks ostetavatele lennukitele võtab Estonian Air rendile veel kaheksa lennukit: neli Embraer 170-t ja neli Embraer 190-t ning sõlmib selleks rendilepingud kolmandate osapoolte ja liisinguettevõtetega. Esimene neljast E170-st, mis liisitakse Finnairilt, hakkab lendama 2012. aasta veebruaris. Embraerilt tellitud lennukid jõuavad Eestisse 2014. aasta teises pooles.

Estonian Airi plaanidest uute lennukitega annab Estonian Airi president Tero Taskila online-intervjuu kolmapäeval, 29. veebruaril kell 13.00-14.30. Küsimusi saab esitada SIIT.

„Euroopas tegutsevatel lennufirmadel on ka edaspidi tohutult arenguvõimalusi, kui nad vahetavad välja oma vanema põlvkonna lennukid ja võtavad kasutusele turu olukorrast lähtuvad õige suurusega lennumasinad,“ märkis Embraeri kommertslennunduse president Paulo Cesar de Souza e Silva. „Estonian Air on esimene lennufirma Balti riikides, kes läheb üle E-Jet-tüüpi lennukitele. Ma tean, et nad märkavad üsna peagi selle tooteperekonna ökonoomsusest ja paindlikkusest tulenevaid eeliseid.“

Peale Estonian Airi kasutavad E-Jeti tooteperekonna neljast mudelist kolme juba Poola lennufirma LOT Polish Airlines ja USA lennufirma Republic Airways.

Kõigil E-Jet-tüüpi lennukitel on ühtne istmepaigutus, E170s on 76, E175-s 88 ja E190-s 112 istekohta. Kuna kõik E-Jet-tüüpi lennukid nõuavad meeskonnalt ühesugust kvalifikatsiooni ning varuosad on täpselt samad, annab see võimaluse hooldus- ja personalikuludelt kokku hoida. Uued lennukid võimaldavad Estonian Airile pakkuda Tallinna ja enamiku tähtsamate Euroopa linnade vahel kaht lendu päevas. Estonian Airi president Tero Taskila tõstabki esile, et uued Embraeri E-Jet-tüüpi lennukid valiti praeguste B737 ja CRJde asemele seetõttu, et ühe tooteperekonna põhimõte võimaldab tegevust paindlikult planeerida. „Need lennukid võimaldavad liikuda uutele turgudele, võttes seejuures väiksemaid riske kui suuri lennukeid kasutades,” selgitas Taskila.

Embraeri E-Jet-tüüpi lennukeid kasutavad Põhja- ja Ida-Euroopas üheksa lennufirmat: Bulgaria Air, LOT Polish Airlines, Finnair, Air Moldova, Montenegro Airlines, Belavia, Dniproavia, Aerosvit ja Air Astana.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077