Maavalitsuse transpordinõuniku Taavi Kurisoo sõnul on lennutranspordi teenus viimaste aastatega oluliselt kallinenud, kuid maavalitsusele lennuliikluse korraldamiseks eraldatud rahasummad samavõrdselt kasvanud ei ole. “Seetõttu pidime hiljuti leppima hõredama lennugraafiku ja kõrgema piletihinnaga,” sõnas ta Saarte Hääle teatel.
Kuna tekkinud olukorda ei ole võimalik kehtiva lepingu raames lahendada, on osapooled alustanud läbirääkimisi lepingu ennetähtaegseks lõpetamiseks ja maavalitsus valmistab ette uut konkurssi lennuliinile vedaja leidmiseks, eesmärgiga saada Kuressaare–Tallinna liinile oluliselt tihedam lennugraafik.
ASi Estonian Air kommertsjuhi Rauno Parrase sõnul on viimastel kuudel lennuliini täitumus keskmiselt 30%, samas on ka lende, kus lennukis istub vaid 5–6 inimest. "Mõistagi ei rahulda selline tulemus ka Estonian Airi, sest lennufirmana ei saa me aktsepteerida olukorda, kus kliendid pole rahul ning liin toodab meile iga päev kahjumit," ütles ta Meie Maale.
Parrase kinnitusel olnuks maavalitsusel lihtsam viidata vaid kitsalt lepingule ning ignoreerida sisuliselt kahekordistunud kütusehindu, kuid selle tulemusel oleks kahjustunud ühenduse kindlus ja maine.
Lennufirma kommertsjuhi sõnul tunnustavad nad Saare maavalitsuse otsustavust kuulutada välja uus hange, samas kinnitas Parras, et Estonian Air osaleb kindlasti uuel hankel.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Rasmus Ruuda sõnul on maavalitsus lepingu lõpetamise soovist ministeeriumi informeerinud. "Ministeeriumi jaoks pole oluline, kas lende opereerib Estonian Air või keegi teine, peaasi, et seda tehtaks võimalikult ökonoomselt ja saarlaste huve arvestavalt," lisas ta.