Andres Valgerist: Eesti kaotab konteinervedudes

Logistikaklastri hinnangul vajab konteinertransport Eestis senisest oluliselt kiiremat arendamist, vastasel korral väheneb juba lähiaastatel tuntavalt Eesti transiidivõimekus.  

Kaubamahtude ja  reisijate arvult kokku oli Tallinna Sadam eelmisel aastal endiselt Läänemere suurim sadam, kuid konteinervedudes ollakse alles viimasel, üheksandal positsioonil.

Logistikaklastri tegevust juhtiva Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimehe Andres Valgeristi sõnul vajab konteinervaldkond Eestis senisest palju kiiremat arengutempot. „Täna on Eesti konteineriveod koondunud ühe ettevõtte kätte, kes küll kasvab, kuid mahajäämuse tagasitegemiseks ainult nende kasvust enam ei piisa,“ märkis Valgerist. 

Klastri hinnangul on eraldi probleem meie regioonis tühjad konteinerid, mille osakaal on Muugal möödunud aastal pea kahekordistunud ning moodustab juba üle viiendiku kogumahust. Tuleb arvestada, et enamus rahvusvahelistest kaubavedudest liigub juba lähiaastatel konteinerisse ning lisaks võivad vedelkütuste senised veod peale Ust-Luuga sadama valmimist Muugal väheneda, mistõttu tuleb sinna leida uusi kaubavooge.Valgeristi sõnul on ainus lahendus Eestil oma positsioonide kasvatamiseks konkurentsi ja uute äriplaanide toomine konteinervaldkonda, millised esimesed sammud on ka tehtud – käesoleval aastal valmib Sillamäe Sadama infrastruktuuri järgmine etapp uue kai ja konteinerterminali laienduse näol ning järgmisel aastal alustab Muugal tööd Venemaa ühe suurima vedaja Rail Garanti terminal.

„Nii Sillamäe kui Muuga projektid aitavad meil oma positsioone teiste Läänemere sadamatega võrreldes oluliselt parandada, kuid tuleb arvestada, et see positiivne mõju avaldub turuosades alles mitme aasta pärast,“ sõnas Valgerist. 

Värskete andmete põhjal liikus Läänemere piirkonnas möödunud aastal kõige enam konteinereid St. Peterburi sadama kaudu – kokku 2 373 000 TEU-d, kellele järgnes Gdansk 680 000 TEU-ga.

Balti riikide sadamatest oli möödunud aasta konteinervedude liider Klaipeda sadam 382 000 TEU-ga. Riia sadam käitles konteinereid 302 900 TEU-d ning Tallinna sadam 197 717 TEU-d.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.0371058
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0514861
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306905
Filipiinide peeso PHP 61,82 0.053411
Hiina jüaan CNY 7,98 0.0526851
Hongkongi dollar HKD 9,03 0.046557
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0526742
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0047529
India ruupia INR 84,46 0.0521253
Indoneesia ruupia IDR 17479,45 0.0521455
Islandi kroon ISK 134,63 0.0148577
Jaapani jeen JPY 129,44 -0.0308928
Kanada dollar CAD 1,51 0.139396
LAV rand ZAR 16,59 0.0729786
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,24 0.0653148
Malaysia ringgit MYR 4,79 0.0752902
Mehhiko peeso MXN 22,19 0.1715173
Norra kroon NOK 9,47 0.0634149
Poola slott PLN 4,30 0.1980798
Rootsi kroon SEK 10,34 0.0502926
Rumeenia leu RON 4,66 0.0729473
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0315577
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1022727
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0697958
Taani kroon DKK 7,46 0.0818385
Tai baht THB 37,49 0.175013
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.1898048
Türgi liir TRY 6,50 0.2172406
Ukraina grivna UAH 32,34 0.0522843
Ungari forint HUF 322,88 0.0619809
USA dollar USD 1,15 -0.1128081
Uus-Meremaa dollar NZD 1,74 0.6577429
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0536414
Vene rubla RUB 75,43 0.1578694

Valdkonna töökuulutused