Andres Valgerist: Eesti kaotab konteinervedudes

Logistikaklastri hinnangul vajab konteinertransport Eestis senisest oluliselt kiiremat arendamist, vastasel korral väheneb juba lähiaastatel tuntavalt Eesti transiidivõimekus.  

Kaubamahtude ja  reisijate arvult kokku oli Tallinna Sadam eelmisel aastal endiselt Läänemere suurim sadam, kuid konteinervedudes ollakse alles viimasel, üheksandal positsioonil.

Logistikaklastri tegevust juhtiva Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimehe Andres Valgeristi sõnul vajab konteinervaldkond Eestis senisest palju kiiremat arengutempot. „Täna on Eesti konteineriveod koondunud ühe ettevõtte kätte, kes küll kasvab, kuid mahajäämuse tagasitegemiseks ainult nende kasvust enam ei piisa,“ märkis Valgerist. 

Klastri hinnangul on eraldi probleem meie regioonis tühjad konteinerid, mille osakaal on Muugal möödunud aastal pea kahekordistunud ning moodustab juba üle viiendiku kogumahust. Tuleb arvestada, et enamus rahvusvahelistest kaubavedudest liigub juba lähiaastatel konteinerisse ning lisaks võivad vedelkütuste senised veod peale Ust-Luuga sadama valmimist Muugal väheneda, mistõttu tuleb sinna leida uusi kaubavooge.Valgeristi sõnul on ainus lahendus Eestil oma positsioonide kasvatamiseks konkurentsi ja uute äriplaanide toomine konteinervaldkonda, millised esimesed sammud on ka tehtud – käesoleval aastal valmib Sillamäe Sadama infrastruktuuri järgmine etapp uue kai ja konteinerterminali laienduse näol ning järgmisel aastal alustab Muugal tööd Venemaa ühe suurima vedaja Rail Garanti terminal.

„Nii Sillamäe kui Muuga projektid aitavad meil oma positsioone teiste Läänemere sadamatega võrreldes oluliselt parandada, kuid tuleb arvestada, et see positiivne mõju avaldub turuosades alles mitme aasta pärast,“ sõnas Valgerist. 

Värskete andmete põhjal liikus Läänemere piirkonnas möödunud aastal kõige enam konteinereid St. Peterburi sadama kaudu – kokku 2 373 000 TEU-d, kellele järgnes Gdansk 680 000 TEU-ga.

Balti riikide sadamatest oli möödunud aasta konteinervedude liider Klaipeda sadam 382 000 TEU-ga. Riia sadam käitles konteinereid 302 900 TEU-d ning Tallinna sadam 197 717 TEU-d.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0702292
Brasiilia reaal BRL 4,44 0.3386157
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102291
Filipiinide peeso PHP 60,81 0.1366818
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.3153571
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.4121697
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.009428
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.3377165
India ruupia INR 79,90 0.7515289
Indoneesia ruupia IDR 16600,93 0.2767725
Islandi kroon ISK 123,82 -0.0080756
Jaapani jeen JPY 126,26 0.5254777
Kanada dollar CAD 1,49 0.2281114
LAV rand ZAR 16,35 -0.9810987
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,68 -0.0350159
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.2192181
Mehhiko peeso MXN 21,66 -0.1944467
Norra kroon NOK 9,58 -0.05737
Poola slott PLN 4,31 -0.3032337
Rootsi kroon SEK 10,44 -0.0363992
Rumeenia leu RON 4,66 -0.1051051
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.006389
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.2015452
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2751154
Taani kroon DKK 7,45 -0.0026833
Tai baht THB 37,86 0.1433627
Tšehhi kroon CZK 25,73 -0.0466146
Türgi liir TRY 6,71 -0.9073847
Ukraina grivna UAH 31,30 0.4141723
Ungari forint HUF 323,43 -0.2190412
USA dollar USD 1,14 0.4232058
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0347363
Valgevene rubla BYN 2,34 0.7319699
Vene rubla RUB 76,17 -0.1322994

Valdkonna töökuulutused