Autor: Jaana Pikalev • 15. detsember 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

BLRT Grupp lõpetas maailma kõige suurema gaasipraami ehituse

Eile toimus Norras Ålesundis maailma kõige suurema gaasipraami Boknafjord ristimistseremoonia, mille ehitas BLRT grupi ettevõte Fiskerstrand.

Praami ristimistseremooniast võtsid osa BLRT Grupi nõukogu esimees Mark Berman ja kontserni Leedu tütarettevõtte Western Shipyardi juht Arnoldas Šileika. Praami ristiemaks on Norra transpordi ja kommunikatsiooniminister Magnhild Meltveit Kleppa.

Maailma suurima maagaasil töötava praami Boknafjord ehitas laevaehitusettevõte Fiskerstrand BLRT transpordiettevõttele Fjord1 vastavalt rahvusvahelise hanke tulemustele. Praam oli projekteeritud Multi Maritime poolt.

Nii laevaehitus- kui ka projekteerimisettevõte kuuluvad kontserni BLRT Grupp koosseisu. „See projekt on järjekordne kinnitus sellele, et meie kontsern suudab ehitada loodussõbralikke laevu „võtmed kätte“ – alates projekti väljatöötamisest ja dokumentatsiooni ettevalmistamisest kuni laeva ehituse ja viimistlustöödeni,“ rõhutas nõukogu esimees Mark Berman. „Loodan, et lähitulevikus on meie riigil olemas vajalik taristu ja meil tekib võimalus ehitada sellise praami ka Eesti jaoks.“ „Praegu peame läbirääkimisi neljanda praami ehitamiseks Saaremaa Laevakompaniile,“ lisas ta.

Western Shipyardi juhi Arnoldas Šileika sõnul on praam ehitatud kvaliteetselt ja tähtajaks. „Sellise uue kontseptsiooniga laeva ehitus, mis kestis pisut üle aasta oli meie spetsialiste jaoks väljakutse. Täna on selge, et nemad on sellega suurepäraselt hakkama saanud. Loodan, et sama hästi teostatakse ka teised tellimused, näiteks, põhjasüvendi või loodussõbralike puksiiride ehitus,“ ütles ta.

Praami pikkus on 129,9 m, maksimaalne laius 19,2 m ja mahutavus 242 sõiduautot või 22 veoautot koos reisijate autodega. Praam võtab pardale 600 reisijat, sealhulgas meeskond. Praam on ehitatud vastavalt Det Norske Veritas-e klassile, selle dedveit on 1350 meetrilist tonni või 7500 registertonni. Laeval on neli asimuutkäiturit, mis töötavad gaasi- ja elektrisüsteemi toitel, mis koosneb kolmest maagaasil töötavast mootorist ja vahelduvvoolugeneraatoritest. Gaasimootor annab ekspluatatsioonikiirust ligi 20 sõlme.

Praam sõidab kahel marsruudil Lääne-Norras.

Fiskerstrand BLRT AS on Norras 2007. aastal registreeritud ühisettevõtte, 50% millest kuulub Fiskerstrand Verft-ile Ålesundis, Norra, ja 50% millest kuulub  Western Shipyard-ile Klaipedas, Leedu. Western Shipyard kuulub kontserni BLRT Grupp, mille peakontor asub Tallinnas, Eesti. Kontserni koosseisu kuulub 70 ettevõtet, mis töötavad 8 Euroopa riigis ja pakuvad tööd 4000 spetsialistile.

Fjord1  on Norra üks suuremaid transpordiettevõtteid, mis opereerib praame, reisi- ja ekspressipaate, busse ning tegeleb turismiga.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077