Autor: Jaana Pikalev • 15. detsember 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Autobussikoondis sai kätte 10 saastekvootide eest soetatud bussi

Eile andis maanteeamet Tallinna Autobussikoondisele kasutamiseks kümme lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise tehingu raames soetatud bussi.

„Riigi soetatavate busside rakendamine avalikul liiniveol aitab kiirendada kaasaegsema, mugavama ning kütusesäästlikuma veeremi kasutuselevõtmist,“ märkis Maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko Tallinnas Laagris toimunud pidulikul üleandmistseremoonial. „Võime eeldada, et Eesti teedelt kaob uute busside arvuga samas suurusjärgus vanu ja halvas seisukorras ühistranspordisõidukeid.“ Tsäkko sõnul saabub veel käesoleva aasta sees Eestisse ühtekokku viiskümmend kaks uut bussi, mis kõik on soetatud Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud lubatud heitkoguse ühikute ostu-müügi lepingu alusel laekuvatest vahenditest rahastatava rohelise investeerimisskeemi raames.

"Transpordisektor annab siiani suure osa õhku paisatavatest heitgaasidest,“ märkis tseremoonial osalenud keskkonnaminister Keit Pentus. „Reaalne võimalus seda vähendada on mugava ja kaasaegse ühistranspordi toomine inimeste teenistusse. Sõlmitud kvoodimüügitehingute tulemusena jõuavad Tallinna inimeste kasutusse nii liini nr 4 uued trammid kui ka uued linnaliinibussid."

Maanteeamet viib ellu Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud lubatud heitkoguste ühikutega AAU’de (Assigned Amount Units) kauplemise kokkuleppest rahastatavat rohelist investeerimisskeemi, mis on suunatud ühistranspordi arendamisele. AAU-de müük toimub Kyoto protokolli artikli 17 kohaselt, mis näeb ette, et saastekvoodi müügist saadav tulu tuleb suunata CO2 jt kasvuhoonegaaside õhku paiskamist vähendavatesse keskkonnasõbralikesse projektidesse.

Lisaks tänavu Eestisse jõudvatele bussidele peaks sama lepingu raames järgmisel aastal siia saabuma veel 58 uut Iveco IRISBUS bussi. Busside hankimisel on suurt tähelepanu pööratud põhjamaade kliimas kasutamise sobilikkusele ja reisija mugavusele. Kõik bussid on varustatud kliimaseadmetega ning liikumispuudega isikute ligipääsu hõlbustavate seadmetega. Maakonnaliini bussidel on mugavama sõidu tagamiseks ka istmete vahel mõnevõrra rohkem jalgade ruumi.

Ühtekokku 110st bussist 100 võetakse kasutusele maakondades, kus lähiaastatel on lõppemas avaliku teenindamise lepingud. Nimetatud maakondadeks on Ida-Virumaa ning Harjumaa, kus ka maakonnaliine kasutavate reisijate arv piisav normaalsuuruses 12-meetriste busside efektiivseks kasutamiseks.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077