Siff: automaksul on omad riskid

Ettevõtja Endel Siff suhtub nn automaksu ideesse skeptiliselt, sest see soodustaks veelgi linnastumist.

LHV Panga suuromanik Rain Lõhmus soovitab tänases Äripäevas alandada tööjõumakse ning vastukaaluks kergitada maamaksu. Ta toetab ka keskkonnamaksude tõstmist, näiteks autode senisest kõrgemat maksustamist.

"Küsimus on selles, et paljud krundid seisavad kasutult, sest neid tagastatakse õigusjärgsete omanikele, nendel kruntidel puudub nii turg kui ka mõte neid arendada,“ kommenteeris kinnisvaramaksu kehtestamist või maamaksu tõstmist Siff. Tema hinnangul oleks kinnisvaramaks mõttetu õigusjärgsete omanike karistamine. „See viib selleni et tagastatud krundid visatakse riigile sõna otseses mõttes näkku tagasi,“ märkis ta.

Automaksu idee kohta arvas Siff, et kui seda käsitleda luksusmaksuna ning riigil oleks hädasti raha vaja, siis võiks autode kasutamist senisest kõrgemalt maksustada küll. Samas on aga nn automaksul ka mitmed ohud.

„Peab selgelt aru saama, et autostumine on Eestis regionaalmajandusliku ellujäämise küsimus. Autoga sõidu kallimaks muutmine, kas läbi kütuseaktsiisi tõstmise või automaksu kehtestamise ei too mitte midagi muud kaasa, kui elanikkonna kontsentreerumise suurematesse linnadesse nagu Tallinnasse, Tartusse, võib-olla Haapsalusse ja Pärnusse,“ rääkis Siff. 

Seetõttu ei saa ka Eesti oma maksupoliitikas Siffi sõnul kasutada selliseid võtteid nagu kasutavad tiheda elanikkonna asustuse ja intensiivse ühiskondliku transpordivõrgustikuga riigid.

Siff ütles, et maksusüsteemi tuleb vaadata ühtse tervikuna ja kui otsustatakse mingit maksu kergitada või kehtestada mõni uus maks, siis on oluline, kuidas laekuvat raha kasutatakse. „See on ühiskondliku kokkuleppe küsimus, kuhu see täiendav maksutulu suunatakse. Kui abistada priiskavaid vendi Lõuna-Euroopas, siis ma olen sellele vastu,“ lausus ta. Maksud on väga võimsad instrumendid kogu elu planeerimisel ning korraldamisel ja maksukoormuse läbimõeldamatu suurendamine võib tuua kaasa olulisi regionaalpoliitilisi muutusi, lisas Siff. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018