Autor: Jaana Pikalev • 30. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prolog teeb uue stardi

Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing, paljudele tuntud kui endine Logistikaühing astub edasi suure sammu. 11 tegevusaasta järel palgatakse organisatsiooni etteotsa tegevjuht, kellelt oodatakse 100% pühendumist ühingu jätkusuutlikuks arenguks ning tegevusplaanide elluviimiseks.

Paari kuu eest asus Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu ehk Prologi tegevjuhina ametisse Lembit Loo, kelle elulookirjeldus ning karjäär on muljetavaldavad.

2008. aastal heitis Logistika kuukiri viimati pilgu valdkonnas tegutsevale organisatsioonile Logistikaühing. Pealtnäha olid ühingus parajasti pinged. Justkui valitsuspöördena vahetus juhatus ning organisatsioon sai uue hingamise ja pööras fookuse ostu- ja tarneahelate juhtimisele. Pärast ühingu muutumist Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühinguks on toimunud muudatusi ka ühingu liikmete osas. Kui enne oli ühingus üle 300 liikme, siis praeguseks on neid alles jäänud rohkem kui poole vähem. Kuid liikmete hulgas on ka verivärskeid tulijaid.

Kolm aastat hiljem tegi juhatus aga veel ühe pöörde ja astus järgmisele levelile, palgates esmakordselt inimese, kes hakkas 100% pühenduma ainult ühingu tegevustele.

Küsimustele vastab Lembit Loo.

Miks Teid võeti sinna organisatsiooni ja mida selles organisatsioonis tegema hakkate? Lihtsalt öeldes läbisin edukalt intervjuu ja kandideerisin tegevjuhi ametikohale. Hiljem Prologi juhatuse liikmetega kohtudes said määravaks minu kogemused erinevates valdkondades.

Karjääri jooksul on mul palju kokkupuutekohti olnud logistika- ja tarneahelate juhtimise teemaga. Kindlasti mängis rolli ka rahvusvaheline kogemus. Olen tegutsenud Ameerikas, Ukrainas, Poolas, Balti riikides, Saksamaal, Soomes. See kogemus on oluline. Samuti on mul organisatsiooni juhtimise ja ülesehitamise kogemus.

Kas tegevjuhi valimise järel muutub ka organisatsioon? Ma arvan, et tegevjuhi valimine on Prologile järgmine samm. Ühing on tegutsenud 11 aastat - alguses Logistikaühinguna ja alates 2008. aastast Prologina. Aga siiamaani on tegutsenud see juhatuse liikmete aktiviteedil, palgalisi töölisi ei ole olnud. Viimane aga tähendab, et tegevus on olnud sõltuvuses nende vaba aja ressurssidest ja sellest, kui palju seda on jätkunud. Eelmisel aastal valiti uus juhatus ning võeti vastu otsus, et palgata tuleb tegevjuht, kes pühendab ennast 100 protsenti ühingule ning paneb kokku meeskonna missiooni ja visiooni.

Sel juhul võib nimetada uut juhatust revolutsiooniliseks? Siin on kindlasti kaks momenti. Üks oli kindlasti ühingu jaoks suur muudatus, kui ta muutus Logistikaühingust ostu- ja tarneahelajuhtimise ühinguks. Sellega tuli ka fookuse muutus, sest aktuaalsemaks muutusid ostujuhtimise ja laiema tarneahela juhtimise teemad. Nüüd kindlasti ei taha ma võrrelda erinevaid juhatusi, kuna ma pole eelnevatega tuttav. Küll aga on praegune juhatus väga aktiivne oma valdkonnas ja nad on ühed paremad eksperdid selles valdkonnas. Need ambitsioonid ja tegevused, mis on paika pandud, on väga väljakutsuvad.

Milliste plaanidega ühing tegeleb ja kuhu edasi läheb? Kõik nendes plaanidest taandub ühingu missioonile ja visioonile, mis on väga selgelt kompetentsi ja professionaalide arendamise põhised. Kõikide plaanide ja tegevuste aluseks on meie väärtuspakkumine - Prolog on ostu- ja tarneahelate juhtimise kompetentsikeskus, valdkonna professionaalide arendaja, liikmeskonna esindaja rahvusvahelisel areenil ning mõjukas kogukond meie liikmetele.

Missioon ja visioon kõlab rohkem nagu ümmargune unistus, kas nende plaanide elluviimiseks on olemas ka mingisugune konkreetne tegevusplaan? Olemas on juhatuse kinnitatud strateegia 2010. -2015. aastaks. Sellel põhinev taktikaline tegevusplaan on praegu väljatöötamise lõppjärgus. See on olnud mu esimene ülesanne - vaadata läbi ühingu strateegia, seda täiendada ja panna oma tööplaan paika. Kaks kuud on mul kulunudki sisseelamiseks ning tutvumisele meie liikmetega, potentsiaalsete liikmetega ja valdkonnas töötavate inimestega, ka koostööpartnerite ja rahvusvaheliste organisatsioonidega, kes valdkonnas tegutsevad.

Selle tulemusel on sündinudki plaan. Täna ma seda kohe paberil lauale ei pane, aga ma võin selgitada, mida see sisaldab.

Üks osa on kindlasti koolitustegevuste koondamine ja kavandamine ja planeerimine, et oleks selge ülevaade, milliseid koolitusi pakutakse. Tahame konsolideerida koolitusvõimalused ning koos koolitusettevõtetega välja töötada koolituskavad. Päeva lõpuks peaks ettevõtte juht ja ostu- ja tarneahela juht meie abiga leidma parima koolitusprogrammi.

Samuti on vaja ühendada ühingu liikmete koolitusvajadused ja huvid. Eriti praegu, masu järel, kui raha loetakse piinliku täpsusega ning ettevõtteil ei ole võimalik ühe-kahe kaupa inimesi koolitustele saata. Me tahame koondada sarnaste huvide ja vajadustega ettevõtted ning võimaldada neile ühiseid koolitusi.Nende koolituste rahastamisel teeme koostööd ka EASiga.

Milliseid tegevusi veel peale koolituste ühing kavandab? Oluline osa meie tegevusest on kutse andmine. Viimase nelja aasta jooksul oleme ligi 400 kutseeksamit teinud ja sama palju tunnistusi välja andnud. Selleks, et seda teha, on välja töötatud koostöös kutsekojaga kutsestandardid.

Praegu on uued standardid väljatöötamisel. Kohe tuleb välja kolm uut standardit. Lõppfaasis ja viimaseid kontrolli on läbimas ostja, tarnaehale juhi ja logistika klienditeenindaja standardid.Samuti vaatame teemasid, kuidas ühing saaks olla aktiivsem erialaliste konverentside korraldamisel.Jätkame kindlasti ka liikmete hulgas väga populaarsete ettevõttekülastustega.

Ühing on korraldanud hankeid, milleks? Ühing on korraldanud kaks ühishanget. Liikmetel on võimalus kütust saada odavamalt. Samuti oli ka koopiapaberi ühishange. See on jälle üks koht, kus ühing saab koondada ühinguliikmete vajadusi. Plaanime praegu ka järgmisi ühishanked, nende hulgas kindlasti ka koolitushankeid.

Järgmine osa, millega tegeleme, on rahvusvahelised suhted ja nende arendamine. Ühest küljest me oleme rahvusvaheliste organisatsioonide liikmed. Tahame ka nende tegevustes olla aktiivsemad, olla kursis maailmas toimuvate uute trendidega ning tuua see info meie liikmeteni. Samuti tahame turundada Eesti kogemusi - mis töötab hästi siin, millega me oleme liidrid, seda tahame turundada laiemalt ka väljapoole.

Milliseid liikmeid te värbate, millised on need ettevõtted? Enim kasu suudame pakkuda ettevõtetele, kes tegutsevad tööstus- ja tootmissfääris, samuti kaubandusettevõtteid ja firmasid, kes pakuvad teenuseid tarneahelate juhtimise valdkonnas.

Tasub teada

 Prologi missioon    Ühingu missioon on ostu- ja tarneahelate juhtimise professionaalide arendamine ning seeläbi Eesti majanduse konkurentsivõime kasvatamine.    Prolog kuulub logistika, ostu- ja tarneahelate juhtimise valdkonna erialaliitudesse: IFPSM, SCC, APICS.

Mis edasiPrologi strateegia 2010-2015

  *  Kutsestandardite ja -eksamite väljatöötamine. Tarneahela juhi, ostujuhi ja logistiku standardid.  *  Koostöös Riigihankekeskusega ühishangete korraldamine. Liikmete vaheliste ärivõimaluste tutvustamine; regulaarsed ettevõttekülastused üks kord kuus; sise- ja väliskoolituste vajab koolitusplaan  *  Valdkonna järelkasvu arendamine

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077