Aruanne: Lennuliiklus ohus

Täna avaldatud Euroopa lennuliikluse korraldamise üldkava nn ühtset Euroopa taevast käsitlev arenguaruanne on murettekitav, märkis Siim Kallas täna raporti ettekandmisel.

Kõnealune kava hõlmab kaugeleulatuvaid ettepanekuid, mis on seotud üleeuroopalise lennuliikluse juhtimissüsteemi kehtestamisega 2030. aastaks.

Transpordiküsimuste eest vastutav Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas märkis, et on olemas tõsine oht, et me jääme ajahätta ega suuda täita lennureiside järele suurenevat nõudlust, mis 2030. aastal on peaaegu kahekordistunud. Ühtse Euroopa taeva üldkava jaoks on 2012. aasta murranguline tegutsemisaasta, mil kaalul on väga palju. Euroopa Komisjoni koostatud nn valgusfoori-hinnangust ilmneb, et tehtud tööle vaatamata on enamik liikmesriike oranžis või punases tsoonis ning nad ei tarvitse olla suutelised täitma 2012. aastaks seatud otsustava tähtsusega eesmärke (vt lisatud nn valgusfoori-hinnangu tabelid).

 

 Ühtse Euroopa taeva üldkava jaoks on 2012. aasta olulise tähtsusega eelkõige seoses nelja põhikohustusega:
- tulemuslikkuse kava, milles on sätestatud lennuliikluse korraldamise põhieesmärgid (kohaldatakse 2012. aasta algusest);
- üheksa funktsionaalset õhuruumiosa (võetakse kasutusele 2012. aasta lõpus);
-lennuliikluse korraldamise võrgustiku haldusasutuseks on määratud Eurocontrol;
-ühtse Euroopa taeva lennuliikluse tehnoloogilise juhtimissüsteemi SESAR üleminekuetapp (alates 2014. aastast), mis tähendab suundumist teadus- ja arendustegevuse etapist uute seadmete ja tehnoloogia laialdasele kasutamisele.

Komisjoni täna avaldatud ja kahel arenguaruandel põhineva nn valgusfoori-hinnangu tulemused tekitavad tõsist muret seoses ühtse Euroopa taeva üldkava kahe põhiaspektiga: tulemuslikkuse kava ja funktsionaalsed õhuruumiosad.

1. Tulemuslikkuse kava
Tulemus: 27st liikmesriigist üksnes viis liikmesriiki (Belgia, Taani, Leedu, Luksemburg ja Madalamaad) on nn rohelises tsoonis ning 2012.–2014. aastaks seatud mõlema eesmärgi (kulud ning läbilaskevõime/hilinemised) saavutamisega järje peal. Komisjon avaldas täna soovitused, milles palutakse liikmesriikidel kõnealused eesmärgid uuesti läbi vaadata. Vajaduse korral saaks komisjon vastu võtta siduva otsuse, millega nõutakse, et asjaomane liikmesriik või liikmesriigid rakendaksid erimeetmed olukorra parandamiseks, kuigi eesmärkide saavutamiseks napib nii aega kui ka raha.

Liikmesriikide praeguste kavade alusel oleks võimatu täita üle-euroopalist läbilaskevõime-eesmärki – vähendada hilinemist 2014. aastaks nii, et see ei oleks suurem kui 0,5 minutit lennu kohta. Kui see eesmärk saavutatakse, saaks aastatel 2012–2014 kokku hoida ligi 920 miljonit eurot tänu hilinemiste arvu vähenemisele ja nende kestuse lühenemisele.

Lisaks sellele ei oleks riiklike tulemuslikkuse kavadega võimalik saavutada üle-euroopalist eesmärki, mis on seotud lennuliikluse korralduse kulutasuvuse parandamisega 2,4% võrra 2014. aastaks. Sellel oleks arvestatav mõju nii õhuruumi kasutajatele kui ka ühtse Euroopa taeva usaldusväärsuse suurendamisele. Eesmärgi saavutamiseks on vaja võtta täiendavad meetmed, et säästa 250 miljonit eurot kogu kolmeaastase võrdlusperioodi jooksul (2012–2014).

2. Funktsionaalsed õhuruumiosad (FABd)
Tulemus: Kõik funktsionaalsed õhuruumiosad (v.a Taani/Rootsi funktsionaalne õhuruumiosa) kuuluvad oranži või punasesse tsooni, mis paneb tõeliselt muretsema. Komisjon palub liikmesriike tungivalt oma meetmeid tõhustada. Siseriiklike meetmete puudumise tõttu võib komisjon olla sunnitud uuesti läbi vaatama ühtse Euroopa taeva õigusaktide paketi, et võtta kasutusele radikaalsem lahendus.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1260955
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.1407261
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,10 0.5016639
Hiina jüaan CNY 7,73 0.2816645
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.1659695
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0134637
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.2623483
India ruupia INR 81,09 0.1717173
Indoneesia ruupia IDR 16189,47 0.494107
Islandi kroon ISK 137,62 0
Jaapani jeen JPY 124,75 0
Kanada dollar CAD 1,51 0.3453085
LAV rand ZAR 15,81 0.5231243
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,09 0.3135066
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.1391059
Mehhiko peeso MXN 21,82 0.5860059
Norra kroon NOK 9,74 0.1861106
Poola slott PLN 4,29 -0.0046611
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.1607952
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0659056
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1554505
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2493483
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0883548
Taani kroon DKK 7,46 0.0200986
Tai baht THB 36,15 0.1723698
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.0351824
Türgi liir TRY 6,09 0.5118552
Ukraina grivna UAH 31,77 0.0330588
Ungari forint HUF 317,93 0.012583
USA dollar USD 1,14 0.211249
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2610501
Valgevene rubla BYN 2,44 0.2132284
Vene rubla RUB 75,59 0.4855963

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019