GPS-tracking - nagu 1990ndate pangandus

GPS-tracking kui ärivaldkond liigub tänapäeval jõudsalt kasvavas suunas ning seda kinnitavad uuringud ja hinnangu andjad nii Lääne- kui ka Ida-Euroopas. Eestis sarnaneb trackingu valdkond Eesti pangandusega 1990ndate aastate esimesel poolel.

"Siin on ilmselge, et teenuste pakkujaid on turul rohkem kui kvaliteetsete ja usaldusväärsete teenuste tagamiseks vaja oleks ning paralleele võiks tõmmata näiteks olukorraga Eesti panganduses 1990ndate aastate esimesel poolel," GPS-jälgimistoodetega tegeleva ettevõtte Oskando OÜ SeeMe GPS-teenuste arendusjuht Jüri Tarkpea. Ta tõi näite, et iga Ida-Euroopa riigi turul on hinnanguliselt 20-50% teenusepakkujatest veel väga noored tegijad (1-3 aastat), kes püüavad sestsamast kasvust oma tükki ampsata.

Logistikud ei saa ilma GPSita. Est-Trans Kaubaveod ASi juhatuse liige Reio Engman tõdes, et sisuliselt on võimatu ilma GPS-seadmeteta tööd teha. Tema on kasutanud neid umbes kümmekond aastat. "Otseselt ei ole analüüsi teinud, kui palju on ta meil raha säästnud, aga kindlasti on ta teinud töö mugavamaks," lausus Engman. Ta lisas, et GPS on arenev valdkond ning lisaks sõidukite liikumismarsruutide jälgimisele ja kütuseanduritele on juba palju uusi võimalusi tekkinud. "Mul on üle Eesti kaart kaetud ning näen iga autot reaalajas, kus ta (auto-toim.) parasjagu liigub, ja loomulikult ka tankimised, mis on hästi olulised," vastas Engman küsimusele, mida ta kõige rohkem jälgib.

Konkreetset soovitus ei ole, kes peaks GPS-seadmeid kasutama. "See sõltub autopargi suurusest ning töö iseloomust. Meie töö iseloomu juures ei ole võimalik ilma selleta tööd teha," selgitas Engman.

GPS-seadmed muutuvad eriti tähtsaks, kui tarneahelas on vajakajäämisi. Salvest ASi nõukogu esimehe ja omaniku Veljo Ipitsa sõnul ei ole nende jaoks oluline, kas partner kasutab GPS-seadmeid. "Meie varustame suuri kaubanduskette nende hulgilao kaudu, tänu sellele käib transport kohati nende transpordiga ja kohati tellime meie," selgitas Ipits. "Meie jälgime, kas meie kaup on poes müügil, aga millal ja kuidas ta on toodud, on kaubandusketi mure," märkis Ipits.

Kui sul on leht tellitud siis loe lugu pikemalt tänasest Äripäevast või SIIT. Päevapileti saad osta SIIT.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0378621
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0610243
Bulgaaria leev BGN 1,95 0.0614376
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619154
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0610485
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0606013
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0619771
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.062054
India ruupia INR 80,94 0.0618123
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0.0616205
Islandi kroon ISK 137,72 0.16
Jaapani jeen JPY 124,78 0.064154
Kanada dollar CAD 1,51 0.0265587
LAV rand ZAR 15,73 0.0610633
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0.0618057
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599649
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0618255
Norra kroon NOK 9,72 0.0617379
Poola slott PLN 4,29 0.0629723
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0624171
Rumeenia leu RON 4,70 0.0616943
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0583128
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618921
Taani kroon DKK 7,47 0.0616382
Tai baht THB 36,08 0.0615644
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0586717
Türgi liir TRY 6,04 -0.1487038
Ukraina grivna UAH 31,76 0.0617533
Ungari forint HUF 317,93 0.0629465
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0593683
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615536
Vene rubla RUB 75,22 0.0617234

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019