GPS-tracking - nagu 1990ndate pangandus

GPS-tracking kui ärivaldkond liigub tänapäeval jõudsalt kasvavas suunas ning seda kinnitavad uuringud ja hinnangu andjad nii Lääne- kui ka Ida-Euroopas. Eestis sarnaneb trackingu valdkond Eesti pangandusega 1990ndate aastate esimesel poolel.

"Siin on ilmselge, et teenuste pakkujaid on turul rohkem kui kvaliteetsete ja usaldusväärsete teenuste tagamiseks vaja oleks ning paralleele võiks tõmmata näiteks olukorraga Eesti panganduses 1990ndate aastate esimesel poolel," GPS-jälgimistoodetega tegeleva ettevõtte Oskando OÜ SeeMe GPS-teenuste arendusjuht Jüri Tarkpea. Ta tõi näite, et iga Ida-Euroopa riigi turul on hinnanguliselt 20-50% teenusepakkujatest veel väga noored tegijad (1-3 aastat), kes püüavad sestsamast kasvust oma tükki ampsata.

Logistikud ei saa ilma GPSita. Est-Trans Kaubaveod ASi juhatuse liige Reio Engman tõdes, et sisuliselt on võimatu ilma GPS-seadmeteta tööd teha. Tema on kasutanud neid umbes kümmekond aastat. "Otseselt ei ole analüüsi teinud, kui palju on ta meil raha säästnud, aga kindlasti on ta teinud töö mugavamaks," lausus Engman. Ta lisas, et GPS on arenev valdkond ning lisaks sõidukite liikumismarsruutide jälgimisele ja kütuseanduritele on juba palju uusi võimalusi tekkinud. "Mul on üle Eesti kaart kaetud ning näen iga autot reaalajas, kus ta (auto-toim.) parasjagu liigub, ja loomulikult ka tankimised, mis on hästi olulised," vastas Engman küsimusele, mida ta kõige rohkem jälgib.

Konkreetset soovitus ei ole, kes peaks GPS-seadmeid kasutama. "See sõltub autopargi suurusest ning töö iseloomust. Meie töö iseloomu juures ei ole võimalik ilma selleta tööd teha," selgitas Engman.

GPS-seadmed muutuvad eriti tähtsaks, kui tarneahelas on vajakajäämisi. Salvest ASi nõukogu esimehe ja omaniku Veljo Ipitsa sõnul ei ole nende jaoks oluline, kas partner kasutab GPS-seadmeid. "Meie varustame suuri kaubanduskette nende hulgilao kaudu, tänu sellele käib transport kohati nende transpordiga ja kohati tellime meie," selgitas Ipits. "Meie jälgime, kas meie kaup on poes müügil, aga millal ja kuidas ta on toodud, on kaubandusketi mure," märkis Ipits.

Kui sul on leht tellitud siis loe lugu pikemalt tänasest Äripäevast või SIIT. Päevapileti saad osta SIIT.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.089537
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.1863369
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0357928
Filipiinide peeso PHP 59,95 0.1854916
Hiina jüaan CNY 7,87 0.1872373
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.1889162
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0431185
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.1777735
India ruupia INR 82,12 0.1866559
Indoneesia ruupia IDR 16744,46 0.1860787
Islandi kroon ISK 140,10 -0.0214087
Jaapani jeen JPY 128,69 0.1634496
Kanada dollar CAD 1,50 0.1137885
LAV rand ZAR 16,34 0.2018009
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,10 0.1511154
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.1880692
Mehhiko peeso MXN 23,17 0.1863655
Norra kroon NOK 9,59 0.0479676
Poola slott PLN 4,29 -0.0093188
Rootsi kroon SEK 10,22 0.0166349
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0085927
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1606064
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.2528154
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1319725
Taani kroon DKK 7,46 0.0067029
Tai baht THB 37,28 0.2773392
Tšehhi kroon CZK 25,92 -0.0424219
Türgi liir TRY 6,19 0.1358674
Ukraina grivna UAH 31,49 0.1857879
Ungari forint HUF 322,67 0.0154981
USA dollar USD 1,13 0.1860218
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.0419614
Valgevene rubla BYN 2,41 0.0871297
Vene rubla RUB 76,86 0.0415237

Valdkonna töökuulutused