Tallinna Sadam: Transiidikeskus üritab uue terminali ehitust tagajärjetult peatada

Tallinna Sadam ei näe põhjust, miks peaks Rail Garanti konteineriterminali ehitus edasi lükkuma, ning seni on Transiidikeskuse püüdlused seda teha ebaõnnestunud.

Küsimustele vahendas vastused Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sven Ratassepp.

Miks vähendas Tallinna Sadam ühepoolselt Muuga CT pakkumist? Sadam ei vähendanud ASide Transiidikeskus ja Muuga CT ühispakkumist, vaid korrigeeris seda põhjusel, et see eeldas olemasoleva konteineriterminali ala ühendamist uue konteineriterminali alaga ning pakkumises toodud kaubamahtude täitmine eeldas mõlema terminaliala kasutamist. Seega oli ühispakkumisse lülitatud ka olemasoleva terminali mahtude edasine kasv, mille mõju tuli pakkumiste võrdlemiseks elimineerida. Kuna pakkuja polnud omalt poolt hinnangut andnud, arvestas sadam hinnanguliselt olemasoleva terminali kaubamahu kasvuks 15 000 TEUd aastas järgneva 10 aasta jooksul ehk kuni taseme 300 000 TEU saavutamiseni. Korrigeeritud pakkumiste võrdlemisel oli nende rahavoogude nüüdispuhasväärtus väiksem kui Rail Garanti pakkumine.

Kas Rail Garant Eestonial on mingi seos Venemaa ettevõttega Rail Garant? Vastavalt äriregistri väljavõttele kuulub RG Estonia 100%-liselt Euroopa Liidu liikmesriigis Küprosel registreeritud ettevõttele Rail Garant Limited. Samale Küprose ettevõttele kuuluvad kas täielikult või üle 50%-lise osalusega ka kõik teised Venemaal registreeritud ja Rail Garant ettevõtete gruppi kuuluvaid ettevõtted. Rail Garant grupi ettevõtete omavahelist seotust oleme nii ise kui ka audiitorite abiga varasemalt kontrollinud ja kinnitame, et Küprosel olev Rail Garant Limited omanikud on meile hästi teada ning nende nimed on varasemalt korduvalt pressis mainimist leidnud.

Äripäev tutvus eksperthinnanguga, mille kohaselton Tallinna Sadam rikkunud ehitustingimusi rajades konteinerterminali ala 3,5 hektari võrra suuremana. Miks see pind valesti rajati? Peame mainima, et meie arvates ei ole OÜ Hendrikson & Ko koostatud hinnangu puhul tegu õiguslikult väga pädeva eksperthinnanguga ja seda eelkõige põhjusel, et hinnang planeeringumenetlusele on antud tutvumata oluliste planeeringu menetlusdokumentidega ja on seetõttu paljasõnaline ega arvesta kõiki asjassepuutuvaid dokumente.

Kui hinnangu koostaja oleks selle koostamise ajal pidanud vajalikuks tutvuda kõigi asjassepuutuvate dokumentidega, oleks ta kindlasti Muuga sadama Idaosa detailplaneeringu seletuskirjast leidnud vajalikud selgitused. Nii Maardu Linnavalitsus kui ka Jõelähtme Vallavalitsus on kehtiva detailplaneeringu alusel väljastanud merelt hõivatud maa rajamiseks ehitus- ja kasutusload. Väljastatud ehitus- ja kasutuslubasid keegi vaidlustanud ei ole.

Viidates ehitusveale võib Transiidikeskuse väitel Rail Garanti ehitus edasi lükkuda. Mis järgus on praegu Rail Garanti ehitusprojekt ja loa taotlus? Transiidikeskusel võib-olla õnnestub mõnd juriidilist võimalust kasutades ehitustegevus peatada. Siiani on nad üritanud seda korduvalt saavutada nii kohtutes kui ka erinevates ametiasutustes, senini tagajärjetult.

Ehitusprojektide kooskõlastamine toimub konstruktiivselt ja pidevalt. Praeguseks on Rail Garant Estoniale Muuga linn väljastanud ehitusloa konteinerkraana rööbaste ehitamiseks territooriumile.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.4737213
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.1589193
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255676
Filipiinide peeso PHP 59,64 -0.6380781
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.3028337
Hongkongi dollar HKD 8,84 -0.1535769
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.074155
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.0599219
India ruupia INR 81,29 -0.572393
Indoneesia ruupia IDR 16568,08 -0.9019743
Islandi kroon ISK 140,22 0.0142653
Jaapani jeen JPY 128,04 -0.3347085
Kanada dollar CAD 1,49 -0.2071085
LAV rand ZAR 16,13 -0.8305515
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,37 -0.2625554
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.265649
Mehhiko peeso MXN 22,97 -0.4368553
Norra kroon NOK 9,61 -0.0925435
Poola slott PLN 4,29 -0.0907631
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.0077883
Rumeenia leu RON 4,66 0.0859328
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.2052203
Suurbritannia nael GBP 0,88 1.4714335
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0175886
Taani kroon DKK 7,46 0.0026808
Tai baht THB 37,26 0.0225512
Tšehhi kroon CZK 25,97 -0.1614764
Türgi liir TRY 6,13 -0.6742957
Ukraina grivna UAH 31,36 -0.2471272
Ungari forint HUF 322,36 0.0745064
USA dollar USD 1,13 -0.1591793
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.2345582
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.928921
Vene rubla RUB 75,29 -0.7271457

Valdkonna töökuulutused