Laidvee: riik jääb ilma rahast ja mainest

Transiidikeskuse juhi Erik Laidvee sõnul on konfliktis kannatajaks Eesti riik, sest vaidluste tõttu uue terminali rajamise üle jääb riigil saamata tulu ning kannatab maine.

Küsimustele vastab Erik Laidvee:

Transiidikeskus tunnistati kohtus kaotajaks, miks vaidlused ei lõpe ja mille üle vaieldakse? Esiteks pole keegi veel midagi võitnud, vaid ühes vaidluses, mida võiks tinglikult nimetada riigihanke vaidluseks, tegi esimese astme halduskohus nende kasuks otsuse. Me esitame apellatsioonkaebuse, sest meie kaasus on tugev ning on piisavalt alust uskuda, et see hanke tulemus tühistatakse.

Vaidlused on üldjoontes kahe asja üle. Esiteks, miks Tallinna Sadam muutis ühepoolselt meie pakkumust - sellele pole siiani adekvaatset põhjendust toodud. Kohtus väitis Tallinna Sadama esindaja, et meie esitatud pakkumust uues terminalis teenindavate konteinermahtude osas vähendati ühepoolselt seetõttu, et pakutud maht ei mahu territooriumile ära. Transiidi- ja logistikavaldkonnaga kursis olevad inimesed saavad aru, et see vastus on leebelt öeldes arusaamatu.

Samuti on Tallinna Sadam on rikkunud meie omavahelisi lepingulisi suhteid. Täpsemalt, lihtsalt ei täida neid ning peab meile tagastama vähemalt 7,5 miljonit eurot investeeringuid.

Riigihankega seonduvate vaidluste ringi tuleb lisada ka Euroopa Komisjoni käsitletav küsimus ebaseadusliku riigiabi andmisest - riigi ja Euroopa Ühtekuuluvusfondi vahenditest rajatud infrastruktuur antakse riigile ja Sadamale majanduslikult ebasoodsama pakkumise teinud ettevõtte käsutusse järgmiseks 50 aastaks.

Teine vaidluste ring on seotud sellega, et Sadam on ehitanud otseselt eirates kehtivat detailplaneeringut. Tallinna Sadam on ehitanud konteinerteminali laienduse Muugale 3,5 hektari ulatuses ettenähtust rohkem. See ei ole mitte meie, vaid Hendrikson & Ko ekspertide seisukoht. Sadama ehitustööde tulemusel on meie territooriumil toimunud vajumine 91 meetri ulatuses. Sisuliselt on aastate jooksul Tallinna Sadam olulisel määral ebaseadusliku ehitustegevuse ning erinevate nõuete rikkumisega põhjustanud olukorra, kus me enam ei saa rääkida võrdsest konkureerimisest teiste võimalike operaatoritega.

Mida ütleb KPMG audit pakkumiste kohta? KPMG võrdles Muuga CT ja Transiidikeskuse ühispakkumust Rail Garant Grupi pakkumusega Tallinna Sadama kehtestatud kriteeriumide alusel ja jõudis järeldusele, et meie pakkumus on parem, sest tooks umbes 35 miljonit eurot rohkem tulu riigile.

Arvestades eksperthinnanguid, mille Transiidikeskus on tellinud ja esitanud, kui tõenäoline on, et Rail Garant ei saagi alustada oma terminali ehitust? Jah, vaidlused võivad peatada ehitamise alustamise. Saage palun õigesti aru - me ei vaidle mitte Rail Garanti, vaid Sadamaga, kes oma seadusteirava käitumisega on põhjustanud antud olukorra. Transiidikeskus on äriettevõte ja vaidlemine pole meie jaoks tuluallikas. Oleme Sadamale pakkunud kompromissi. Juba 24. mail saatsime oma kirjaliku ettepaneku sadama juhatusele, mille alusel oleks saanud edasi tegutseda nii Rail Garant kui ka meie. Ametlikku vastust sellele ettepanekule pole ei meie ega majandus- ja kommunikatsiooniinisteerium saanud. Nii ei jäägi meil muud üle, kui oma õiguste ja majandushuvide eest kõikide seadusandlike vahenditega võidelda.

Toonitan veel ühte asja - üks asi on meie ja Tallinna Sadama vahelised kohtuvaidlused ja teine asi on aga riigi maine. Sadama juhtkond on sundinud oma nõukogu ja selle kaudu omanikku võtma tarbetuid riske ja toetama majanduslikult ebasoodsamaid lahendusi.

Meie esitame enda kaitseks dokumente, aga Tallinna Sadam ei suuda ei omanikule ega ka ajakirjandusele öelda, mis nime kannab see meie konkurentettevõte, kes osales konteinerterminali konkursil, mis on selle aadress, registri number. Samuti ei ole teada, kes on ettevõtte, mis hanke järel alles Eestis asutati, tegelikud omanikud. See kõik leiab aset olukorras, kus Sadama kaubavood vähenevad, bilansis istuvad ülehinnatud investeeringud infraobjektidesse, mis täna raha ei teeni ja samal ajal räägitakse imeplaanidest.

Me ei pea tõestama, et me pole kaamel - paarkümmend aastat tegutsemist ning meie kasvav osakaal eesti konteinertransiidis on siiski avalik teave.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.289782
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.6915954
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,99 0.0917676
Hiina jüaan CNY 7,74 0.20856
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0022433
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0296364
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.3502335
India ruupia INR 80,95 0.0778874
Indoneesia ruupia IDR 16148,24 -0.0703606
Islandi kroon ISK 137,03 -0.4287168
Jaapani jeen JPY 124,27 -0.2808538
Kanada dollar CAD 1,51 0.3045752
LAV rand ZAR 15,81 0.6379281
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,04 -0.3580165
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.4860189
Mehhiko peeso MXN 21,74 -0.1359526
Norra kroon NOK 9,76 0.3711281
Poola slott PLN 4,28 0.0140121
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0995734
Rumeenia leu RON 4,73 0.5546347
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0323813
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.5559968
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176523
Taani kroon DKK 7,47 0.0040189
Tai baht THB 36,10 -0.0943618
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.2972466
Türgi liir TRY 6,06 0.2364379
Ukraina grivna UAH 31,51 -0.8847665
Ungari forint HUF 317,98 0.2364215
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0770462
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0982761
Vene rubla RUB 75,50 0.1296982

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019