Autor: Jaana Pikalev • 4. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Airi uus strateegia loob Eestisse 2000 uut töökohta

Estonian Airi uus strateegia, mille tarvis riik suurendab ettevõtte aktsiakapitali ning annab investeeringuteks 30 miljonit eurot, loob eelduste kohaselt Eestisse hinnanguliselt 2 000 uut töökohta, neist 800 lennunduses.

Eile kiitis valitsus heaks Estonian Airi kasvustrateegia ning otsustas lähiaastate investeeringuvajadusteks suurendada ettevõtte aktsiakapitali.

Estonian Airil on vaja investeeringuid teha selleks, et keskpikas perspektiivis keskenduda kasvule ja ettevõtte efektiivsuse suurendamisele, sest soovitakse saavutada kindel positsioon Euroopa, Skandinaavia ja Baltikumi turgudel. Ettevõtte kaalub võimalusi kasutada Eesti geograafilise asukoha eeliseid, et koostöös rahvusvaheliste lennufirmadega pakkuda muuhulgas ka pikamaalende teistele mandritele.

Kuidas nad seda teevad? Estonian Air hakkab uut strateegiat ellu viima järk-järgult. Aastatel 2012-2013 keskendutakse ettevõtte majandusseisu tugevdamisele ja sisemistele ümberkorraldustele. Sellel perioodil tahab ettevõte tugevdada ka oma positsiooni koduturul Baltikumis ja Skandinaavias. See omakorda loob eeldused jätkusuutlikuks kasvuks ja majandustulemuste parandamiseks.

Olles saavutanud majandusliku stabiilsuse 2014. aastal, on ettevõte valmis uuteks väljakutseteks, mida pakub Eesti soodne asukoht maailmakaardil ning sellest tulenevalt võimalus pakkuda ka pikamaalende.

Üheks tähtsaimaks eesmärkidest on strateegias ühendada Eesti paremini muu maailmaga. See toob kasu nii Eesti riigile, Eestis elavatele inimestele kui ka Eestit külastada soovivatele turistidele ja ärireisijatele.

Sihtkohtade arv suureneb. Kuna Eesti turg on väike ja reisijatemahud piiratud, tuleb koduturg ettevõtte hinnangul suuremaks kasvatada. Selleks, et pakkuda eestlastele laiemat sihtkohavalikut ja tihedamat lennugraafikut Euroopa tähtsamatesse linnadesse, tuleb läbi Tallinna lendama meelitada reisijaid ka lähiregioonide väiksematest keskustest, näiteks Trondheimist, Jyväskyläst, kuhu Estonian Air on ka hiljuti otselennud avanud.

Järgmisel aastal avab Estonian Air uusi lennuliine olulistesse Euroopa sihtkohtadesse ja Skandinaavia piirkondlikesse keskustesse. Sihtkohad on valitud selle järgi, et pakkuda klientidele paremaid otselennuvõimalusi ja tuua Tallinna Lennujaama rohkem transiitreisijaid.

Kaasaegne ja efektiivne lennukipark. Estonian Air plaanib lennukiparki lisada viis uut Bombardier CRJ-tüüpi lennukit, mis võimaldab firmal vahetada välja seni kasutuses olnud Boeingud ja vähendada tegevuskulusid. CRJ-tüüp lennukid on oma klassi kõige säästlikumad lennukid. Uued lennukid on vajalikud ka uute lennuliinide avamiseks ja tihedama lennugraafiku pakkumiseks. Neli õhulaeva jõuavad Eestisse 2012. aastal ja üks 2013. aastal. Viiest uuest lennukist kolm vahetavad välja olemasolevad Boeingud ning kaks võimaldavad ettevõttel kasvada.  Praegused lennukipargis olevad Boeingud tagastab ettevõte järgmisel aastal.

Samuti lähevad väljavahetamisele turbopropellerlennukid, et pakkuda mugavamaid regionaallende ja langetada opereerimiskulusid.

 Töökohtade ja inimeste arv lennunduses suureneb. Uute lennukite mehitamiseks peab ettevõte palkama ja koolitama piloote ning lennusaatjaid. Uus strateegia loob Eestisse hinnanguliselt 2 000 uut töökohta, neist 800 lennunduses

Nagu mainitud, vajab lennufirma strateegia esimese etapi elluviimiseks 30 miljoni euro suurust investeeringut. See võimaldab uuendada ja suurendada lennukiparki, värvata ja koolitada täiendavalt piloote ja lennusaatjaid. Pikas perspektiivis on investeeringutest saadav tulu kordades suurem esialgse investeeringu väärtusest.  

Uus äriplaan eeldab eeldab valitsuse ja avalikkuse toetust.  Lennundusse tehtavad investeeringud tehakse pikema aja peale ette ja nendest saadav tulu on pikas perspektiivis kordades suurem kui esialgne investeeringu väärtus. Seetõttu loodab Estonian Airi, et valitsus ja avalikkus peab transpordivõrgustike ja turismiga seotud taristu arendamisse panustamist oluliseks ka pikas perspektiivis.

Samas ei looda lennufirma vaid riigipoolsetele investeeringutele. Kui Estonian Airi majandustulemused on 2013-2014 aastal head, siis on ettevõttel head võimalused kaasata kasvuks vajalikke investeeringuid ka mujalt.

Pikas perspektiivis on Estonian Airi eesmärk olla kasumlik, kuid selle saavutamiseks tuleb arvestada lühiajalise kahjumiga. Lennufirma tegevuse kasumlikuks muutumine võtab aega, kuid Eesti majandus saab lisatulu juba esimesest päevast, kui Estonian Airi poolt avatud uued lennuliinid toovad Eestisse täiendavalt uusi külalisi. 

Artikkel põhineb kokkuvõttel Estonian Airi uuest strateegiast, mille ettevõtte esitas valitsusele. 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077