"Lihtsustatult öeldes: odav, aga meeletult bensiini neelav ja tossutav auto läheb riigile lõpuks kallimaks, kui pisut rohkem maksev, aga säästlik masin," selgitas keskkonnaminister Keit Pentus.
Keskkonna- ja energiamõju arvesse võtmiseks pakub määrus välja kolm võimalust: nõuded võib lisada hanke tehnilistesse tingimustesse, hanke hindamikriteeriumite hulka või arvestada mõjud ümber rahasse. Millist varianti kasutada, otsustab iga organisatsioon ise. Ka tegurite piirmäärad paneb paika hankija. Määrus puudutab kõiki riigihangete läbiviijaid ning jõustub üldises korras.
Autosid, busse ja raskeveokeid puudutavad nõuded aitavad säästa nii energiat kui ka loodust. Ühtlasi annab riik Pentuse sõnul tootjaile signaali, et keskkonnasõbralike sõidukite arendamine ja müümine on viljakas tegevussuund. See omakorda annab lootust, et mõne aja pärast same ringi liikuda juba oluliselt säästlikumate autodega kui täna.
Transpordisektor tekitab keskkonnaministri ütlusel suure osa kõigist õhkupaisatavatest kasvuhoonegaasidest. "On loomulik, et riigisektor ei vaata siin lihtsalt pealt, vaid võtab võimalusel ise säästlikumad ja vähem saastavad autod kasutusse. Ma arvan, et riigil on väga keeruline nõuda teistelt rohelist ja kokkuhoidlikku käitumist, kui me ise ses osas suunda ei näita," ütles Pentus.
"Meil juba kehtivad nõuded avaliku sektori hoonetele, mis tuleb ehitada võimalikult energiasäästlikuks. Täna tehtud otsus on veel üks samm samas suunas," lisas ta.