Konkurents ja külm talv survestab liikluskindlustuse hindu

Inges Kindlustuse tegevdirektor Lauri Riit väidab, et karm lumerohke talv võib kergitada mitte ainult kulutusi kütusele, vaid ka liikluskindlustuse tariife.

Küsimustele vastab Lauri Riit:

Millal ja kui suurt liikluskindlustuse tariifide tõusu võib oodata? Peab tunnistama, et kõrge konkurentsi tõttu on kohustusliku liikluskindlustuse suurus viimasel ajal püsinud ühel tasemel. Mõnede firmade puhul, sealhulgas Inges Kindlustus, võib rääkida isegi teatud hinnalangusest. Tõsi küll, see oli palju seotud asjaoluga, et meie tariifid olid keskmisest kõrgemad.

Kuid varsti võivad tariifid kasvama hakata. Kui järgmine talv tuleb samasugune nagu kaks eelmist, on kindlustuse kallinemine vältimatu. Kaks eelmist lumerohket talve nõudsid kindlustusseltsidelt lisakulutusi ja paljud jäid liikluskindlustuses kahjumisse.

Kas on põhjust rääkida sellest, et seoses liiklusõnnetuste arvu vähenemisega on vähenenud ka kahjum liikluskindlustustest? Meie küll ei ole täheldanud liiklusõnnetuste arvu märkimisväärset kahanemist. Meie statistika järgi oli tänavu esimesel poolaastal ainult 2% võrra vähem liiklusõnnetusi kui aasta tagasi. Kuid samas, võrreldes 2008. ja 2009. aastaga on drastiliselt suurenenud tehniline kahjum liikluskindlustusest. Põhjus on jällegi lumerohketes talvedes.
number

Räägite, et liikluskindlustus toodab kahjumit. Kas saate konkreetsed numbrid ära tuua? Millistest mahtudest jutt käib? Eestis tegutsevate kindlustusseltside kahjum liikluskindlustusest 2011. aasta esimesel poolaastal oli umbes 3,5 miljonit eurot. Seega kahjumlikkus oli peaaegu 112%.

Mullu perioodi lõpus õnnestus jääda plussi, kuid tulemus ei ole ikkagi rõõmustav - 2010. aasta lõpus moodustas kahjum liikluskindlustusest 96,5%. Kuid see on keskmine näitaja. Igal seltsil on see erinev, näiteks meil õnnestus tänavu esimesel poolaastal viia see näitaja 94,5 protsendini.

Kas kindlustusandjal on õigus keelduda kompensatsiooni maksmisest või vähendada summat, kui avarii põhjuseks olid valed rehvid autol? Liikluskindlustus on autojuhi vastutuse kindlustus. Kui liiklusõnnetuse teinud autol rehvid ei vasta normidele ja see põhjustas avarii, tuleb hüvitis väiksem.

Võimalik, et tulevikus näeb uus kindlustusseadus ette kindlustusandja õiguse esitada finantsnõue sellise avarii põhjustanud isiku vastu. See tähendab, et kindlustusselts kompenseerib kahju, kuid hiljem võib kulud avarii põhjustajalt, kes näiteks sõitis rikkis piduritega või suverehvidega talvisel ajal, sisse nõuda.

Selline kord kehtib juba paljudes Euroopa riikides ning tänu sellele suudeti seal kindlustustariife langetada, mis on õiglane korralike liiklejate suhtes.

Kasko korral võivad kindlustusseltsid ka keelduda hüvitise maksmisest või vähendada selle suurust, kui avarii põhjuseks olid nõuetele mittevastavad rehvid.

Mida sellises kontekstis autoomanikele talve eel soovitaksite? Igal talvel liiklusõnnetuste arv kasvab, eriti kahel esimesel nädalal pärast lume mahatulekut. Kõige tõhusam ja lihtsam on sõita õige kiirusega, hoida distantsi, kontrollida kojameeste ja rehvide seisukorda ning võimalusel vältida liikumist maanteel rasketes ilmastikuoludes.

Kuidas hindate konkurentsi Eesti liikluskindlustuse turul? Kas võitlus käib iga kliendi pärast? Jah, viimasel ajal on konkurents väga tihe. Paljud kindlustusandjad on juba aastaid jäänud liikluskindlustuses kahjumisse. Klientide jaoks aga on kujunenud olukord igati soodne - praegu pakub liikluskindlustust kümme firmat. Tariifid on minimaalsel tasemel, mis praktiliselt välistab uute tegijate sisenemise turule.

Osale arutelus

  • Dmitri Fokin

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0378621
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0610243
Bulgaaria leev BGN 1,95 0.0614376
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619154
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0610485
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0606013
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0619771
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.062054
India ruupia INR 80,94 0.0618123
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0.0616205
Islandi kroon ISK 137,72 0.16
Jaapani jeen JPY 124,78 0.064154
Kanada dollar CAD 1,51 0.0265587
LAV rand ZAR 15,73 0.0610633
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0.0618057
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599649
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0618255
Norra kroon NOK 9,72 0.0617379
Poola slott PLN 4,29 0.0629723
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0624171
Rumeenia leu RON 4,70 0.0616943
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0583128
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618921
Taani kroon DKK 7,47 0.0616382
Tai baht THB 36,08 0.0615644
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0586717
Türgi liir TRY 6,04 -0.1487038
Ukraina grivna UAH 31,76 0.0617533
Ungari forint HUF 317,93 0.0629465
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0593683
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615536
Vene rubla RUB 75,22 0.0617234

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019