Konkurents ja külm talv survestab liikluskindlustuse hindu

Inges Kindlustuse tegevdirektor Lauri Riit väidab, et karm lumerohke talv võib kergitada mitte ainult kulutusi kütusele, vaid ka liikluskindlustuse tariife.

Küsimustele vastab Lauri Riit:

Millal ja kui suurt liikluskindlustuse tariifide tõusu võib oodata? Peab tunnistama, et kõrge konkurentsi tõttu on kohustusliku liikluskindlustuse suurus viimasel ajal püsinud ühel tasemel. Mõnede firmade puhul, sealhulgas Inges Kindlustus, võib rääkida isegi teatud hinnalangusest. Tõsi küll, see oli palju seotud asjaoluga, et meie tariifid olid keskmisest kõrgemad.

Kuid varsti võivad tariifid kasvama hakata. Kui järgmine talv tuleb samasugune nagu kaks eelmist, on kindlustuse kallinemine vältimatu. Kaks eelmist lumerohket talve nõudsid kindlustusseltsidelt lisakulutusi ja paljud jäid liikluskindlustuses kahjumisse.

Kas on põhjust rääkida sellest, et seoses liiklusõnnetuste arvu vähenemisega on vähenenud ka kahjum liikluskindlustustest? Meie küll ei ole täheldanud liiklusõnnetuste arvu märkimisväärset kahanemist. Meie statistika järgi oli tänavu esimesel poolaastal ainult 2% võrra vähem liiklusõnnetusi kui aasta tagasi. Kuid samas, võrreldes 2008. ja 2009. aastaga on drastiliselt suurenenud tehniline kahjum liikluskindlustusest. Põhjus on jällegi lumerohketes talvedes.
number

Räägite, et liikluskindlustus toodab kahjumit. Kas saate konkreetsed numbrid ära tuua? Millistest mahtudest jutt käib? Eestis tegutsevate kindlustusseltside kahjum liikluskindlustusest 2011. aasta esimesel poolaastal oli umbes 3,5 miljonit eurot. Seega kahjumlikkus oli peaaegu 112%.

Mullu perioodi lõpus õnnestus jääda plussi, kuid tulemus ei ole ikkagi rõõmustav - 2010. aasta lõpus moodustas kahjum liikluskindlustusest 96,5%. Kuid see on keskmine näitaja. Igal seltsil on see erinev, näiteks meil õnnestus tänavu esimesel poolaastal viia see näitaja 94,5 protsendini.

Kas kindlustusandjal on õigus keelduda kompensatsiooni maksmisest või vähendada summat, kui avarii põhjuseks olid valed rehvid autol? Liikluskindlustus on autojuhi vastutuse kindlustus. Kui liiklusõnnetuse teinud autol rehvid ei vasta normidele ja see põhjustas avarii, tuleb hüvitis väiksem.

Võimalik, et tulevikus näeb uus kindlustusseadus ette kindlustusandja õiguse esitada finantsnõue sellise avarii põhjustanud isiku vastu. See tähendab, et kindlustusselts kompenseerib kahju, kuid hiljem võib kulud avarii põhjustajalt, kes näiteks sõitis rikkis piduritega või suverehvidega talvisel ajal, sisse nõuda.

Selline kord kehtib juba paljudes Euroopa riikides ning tänu sellele suudeti seal kindlustustariife langetada, mis on õiglane korralike liiklejate suhtes.

Kasko korral võivad kindlustusseltsid ka keelduda hüvitise maksmisest või vähendada selle suurust, kui avarii põhjuseks olid nõuetele mittevastavad rehvid.

Mida sellises kontekstis autoomanikele talve eel soovitaksite? Igal talvel liiklusõnnetuste arv kasvab, eriti kahel esimesel nädalal pärast lume mahatulekut. Kõige tõhusam ja lihtsam on sõita õige kiirusega, hoida distantsi, kontrollida kojameeste ja rehvide seisukorda ning võimalusel vältida liikumist maanteel rasketes ilmastikuoludes.

Kuidas hindate konkurentsi Eesti liikluskindlustuse turul? Kas võitlus käib iga kliendi pärast? Jah, viimasel ajal on konkurents väga tihe. Paljud kindlustusandjad on juba aastaid jäänud liikluskindlustuses kahjumisse. Klientide jaoks aga on kujunenud olukord igati soodne - praegu pakub liikluskindlustust kümme firmat. Tariifid on minimaalsel tasemel, mis praktiliselt välistab uute tegijate sisenemise turule.

Osale arutelus

  • Dmitri Fokin

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.3716281
Brasiilia reaal BRL 4,23 -0.0520058
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051138
Filipiinide peeso PHP 59,98 -0.1498327
Hiina jüaan CNY 7,88 -0.0532921
Hongkongi dollar HKD 8,87 -0.0529637
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0538786
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.0408654
India ruupia INR 82,08 -0.0523618
Indoneesia ruupia IDR 16625,10 -0.0529641
Islandi kroon ISK 138,31 -0.0216857
Jaapani jeen JPY 128,99 0.0155075
Kanada dollar CAD 1,49 -0.1270563
LAV rand ZAR 16,24 0.1295041
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,39 -0.0515605
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.0042247
Mehhiko peeso MXN 22,74 -0.3308675
Norra kroon NOK 9,54 -0.1559034
Poola slott PLN 4,29 0.0560015
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.0554184
Rumeenia leu RON 4,65 0.0451361
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0960061
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0571886
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0351154
Taani kroon DKK 7,46 0.0254835
Tai baht THB 37,44 -0.0226975
Tšehhi kroon CZK 25,93 0.1390176
Türgi liir TRY 6,19 -0.0113153
Ukraina grivna UAH 31,53 -0.0529308
Ungari forint HUF 321,32 0.0435893
USA dollar USD 1,13 -0.0794071
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.2147715
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.0538637
Vene rubla RUB 76,87 -0.1086356

Valdkonna töökuulutused