"Aktuaalse Kaamera" andmeil tasuks Rail Baltica ilmselt ära, kui aastas liiguks seda mööda 12 miljonit tonni kaupa, mis on üpris reaalne.
"Teine on reisijate pool, mis Eesti territooriuimil räägib 4000 reisijast päevas. Mis võib olla tänaseid numbreid vaadates päris suur number. /.../ Uued transpordisidemed paratamatult panevad inimesed liikuma, peame silmas pidama võimalike siit lähtuvate reisijate, Põhjamaade, Loode-Venemaa reisijaid," ütles Parts.
Rail Baltic viiks kiired reisirongid mõne tunniga Tallinnast Varssavisse ja kiirendaks tunduvalt ka kaubarongide liikumist põhja-lõuna suunal. Et see ka ära tasuks, peaks raudtee Eesti osal liikuma 12 miljonit tonni kaupa aastas ja mitu tuhat reisijat päevas.
Raudtee majandamine toimuks sarnase loogikaga nagu praegugi - rööbaste omanik hoiaks taristu korras, selle eest maksaks talle tasu reisi- ja kaubavedude operaatorfirmad. "Opereerimise pool on avatud konkurentsile. Võib-olla eeldab ka teatud investeeringuid," nentis Parts.