Sillamäe Truck Stop tõstab Eesti mainet

Sillamäe Sadam projektijuhi Heldur Vaher loodab, et  Sillamäe Truck Stop avaldab positiivset mõju Eesti riigi mainele. Eesti ei näi lääne veokijuhtidele enam niisuguse „džunglina“, kus parkima peab ei tea kus ja „asjal käima“ põõsa taga,“

Logistikauudistes avaldati eile kutseliste autojuhtide ühingu MTÜ Profid AJ Eestis eestvedaja Guido Kappiga tehtud intervjuu, kus kritiseeriti Eestis olevate veokiparklate olukorda või õigemini seda, et need puuduvad sootuks.

Järgneb AS Sillamäe Sadam projektijuht Heldur Vaher kommentaar:

Kui vaadata Euroopa veokite turvaparklate (nn. Truck Stop´id) kaarti, siis hakkab silma, et Saksamaa-Poola piiriga lõpevad nad ära ja Ida-Euroopas niisuguseid veokiparklaid, mis vastaksid Euroopas tunnustatud tingimustele, lihtsalt ei ole.
Tegelikult täieneb see kaart õige varsti, sest esimene euronõuetele vastav veokite turvaparkla avatakse veokitele Ida-Virumaal alates 25.oktoobrist. Sillamäe sadama territooriumile, kuid kõigile avatud parkla rajati Euroopa Liidu rahalisel toetusel veokitele, mis kavatsevad ületada Narvas Eesti – Vene maanteepiiri. Parklas pindalaga 6 ha on aga piisavalt ruumi kõigile veokitele, mis satuvad Ida-Virumaale olenemata sellest, kas nad liiguvad edasi Venemaale või tulevad sealt või ei ületa üldse riigipiiri.

Eesti jaoks on veokite turvaparkla võrdlemisi uus nähtus, kuna Eesti erineb Lääne-Euroopast nii vahemaade kui liikluse tiheduse poolest. Riigisiseste vedude korral on alati võimalik jõuda õhtuks koju puhkama ning seetõttu pole parklate puudumine olnud siin eriliseks probleemiks. Kuid maailm on avardunud ja veodistantsid muutunud pikemaks. Sõidud on sageli mitmepäevased. Veokijuht peab kusagil puhkama, kusjuures pargitud veok ei tohi ohustada liiklust ega sattuda kurjategijate ohvriks. Lääne-Euroopas seisnebki veokijuhi töö peamiselt ühest parklast teise sõitmises ja sageli ka parklakoha eelnevas broneerimises. Sest teeservas seista pole üldjuhul võimalik ja ka parklakohad on sageli hõivatud. Parkima peab juba üksnes puhkamiseks, sest kontroll töö- ja puhkerežiimist kinnipidamise üle on tõhus ja karm. Seetõttu laieneb veokite turvaparklate ehk  „trakkstoppide“  võrk lääneriikides pidevalt. Nüüd  lisandub sinna ka Sillamäe Truck Stop ja loodetavasti avaldab see positiivset mõju Eesti riigi mainelegi. Eesti ei näi lääne veokijuhtidele enam niisuguse „džunglina“, kus parkima peab ei tea kus ja „asjal käima“ põõsa taga.

Sillamäe Truck Stop võib edaspidi endale Euroopa kombe kohaselt taotleda 4 tärni. Viienda jaoks oleks vaja sinna rajada ka tankla, kuid erinevate kütusehindade tõttu siin- ja sealpool Narva jõge ei ole see vähemalt esialgu  väga otstarbekas.  
Ooteala ei kujuta endast üksnes platsi, kus parkida, vaid see on terve kompleks. Parkla juurde püstitati veel kahekorruseline hoone, kus said uued töö- ja olmeruumid tolliametnikud ja -deklarandid. Peale selle on hoones ruumid tolliteabe elektroonse edastamisega tegelevatele töötajatele, kohvik, teenindussaal ja muu vajalik. Sest valminud taristu kompleksi kuuluvad peale piiriületust ootavate veokite turvatud ooteala ka uus merepiiripunkt ja Sillamäe sadama peavärav, kust pääseb vabatsooni. Veokijuhid saavad kasutada tualetti ja duširuumi, kasutada sideteenuseid jms.

Sillamäe ooteala rajati Euroopa Liidu initsiatiivil ja osalisel rahastamisel. Seoses maanteepiiripunktide mitteküllaldase läbilaskevõimega Venemaa poolel tekkisid pikad veokite järjekorrad enne piiri. See mõjutas negatiivselt liiklusohutust, tekitas keskkonnaprobleeme, rikkus teekatendit, risustas teega piirnevaid maa-alasid ja lõi tingimusi kriminaalse iseloomuga tegevusteks. Mitmeid ööpäevi elavas järjekorras oma veokit nihutades rikkusid autojuhid töö- ja puhkerežiimi, ohustasid sellega liiklejaid teisel pool riigipiiri ja maksid sageli ka trahvi. Rääkimata sellest, et veokijuhtidel puudusid maanteeservas elementaarsedki olmetingimused. Tuginedes EL ja Vene Föderatsiooni transpordidialoogi raames loodud töögrupi poolt tehtud piiriületusprobleemide detailsele analüüsile eraldas Euroopa Parlament rahalise toetuse peamistes EL ja Vene Föderatsiooni piiripunktides piiriületust ootavate autojuhtide olmetingimuste parandamiseks ja sealsete piirieelsete parklate rajamiseks.

Veokite piirieelse ooteala rajamine sai ajendiks ka Sillamäe merepiiripunkti korrastamisele. Seal töötavate tolliametnike töö- ja olmetingimused ei kannatanud varem kriitikat – tööd tehti 24/7 ning tööruumideks olid peamiselt soojakud. Kaubavood kasvavad sadamas pidevalt ja tingimusi kaupade tollivormistuseks tuli lihtsalt kaasajastada. Nüüd saab Sillamäe tollipunkt osa koormust üle võtta ka Narva maanteepiiripunktilt, milline töötab vanalinnas väga kitsastes tingimustes. Kui kunagi peaks hakatama üle Narva jõe ehitama uut silda koos tollirajatistega, siis saab see olema märksa lihtsam, kuna jõe kaldal asuv uus piiripunkt ei vaja suurt territooriumi – veokite jaoks saab kasutada Sillamäe ooteala.

Sillamäele saabudes on veokijuhtidel tulevikus võimalus valida – kas ületada Eesti-Vene piir Narvas või sõita Venemaale laevaga. Peale selle on Sillamäel võimalik koostada eeldeklaratsioone, sooritada tollidokumentide elektroonset edastamist üle piiri ning teostada muid tollitoiminguid, mis kiirendavad piiriületust Vene poolel. Parkla töö on seotud GirF OÜ poolt välja töötatud Eesti-Vene piiriületamise elektroonilise järjekorrasüsteemiga GoSwift. See tähendab, et piiriületust ei pea enam ootama päevi. Pärast piiriületuse aja broneerimist piisab sellest, kui tulla kohale mõni tund varem. Meeldetuletuse selleks saadab ooteala töötaja SMSi teel või helistab. 
Nagu eelpool mainitud - kompleksile lisandus nüüd veel üks funktsioon - turvaline parkimisvõimalus veokijuhtidele, kes ei ületagi piiri. Parkimistasu on kordi odavam kui Lääne-Euroopas tavaks – 16 eurot ööpäevas või 1 euro tunnis. Samas on ka tasuta parkimisvõimalus, mis küll ilma turveta, kuid kindlasti oluliselt turvalisem kui magamine maanteeservas.


 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0378621
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0610243
Bulgaaria leev BGN 1,95 0.0614376
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619154
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0610485
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0606013
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0619771
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.062054
India ruupia INR 80,94 0.0618123
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0.0616205
Islandi kroon ISK 137,72 0.16
Jaapani jeen JPY 124,78 0.064154
Kanada dollar CAD 1,51 0.0265587
LAV rand ZAR 15,73 0.0610633
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0.0618057
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599649
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0618255
Norra kroon NOK 9,72 0.0617379
Poola slott PLN 4,29 0.0629723
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0624171
Rumeenia leu RON 4,70 0.0616943
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0583128
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618921
Taani kroon DKK 7,47 0.0616382
Tai baht THB 36,08 0.0615644
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0586717
Türgi liir TRY 6,04 -0.1487038
Ukraina grivna UAH 31,76 0.0617533
Ungari forint HUF 317,93 0.0629465
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0593683
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615536
Vene rubla RUB 75,22 0.0617234

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019