Autor: Helena Saar • 5. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Linford: tegime julgeid otsuseid 

ASil Linford oli mullu hea aasta. Ettevõtte tegevjuht Mihkel Vahe mainis Äripäeva Logistika kuukirjale, et mullu tehti ettevõtmises julgeid otsuseid.

"Sõlmisime tarnijatega uued kokkulepped, suunasime tegevusi uutele turgudele ning lõpetasime bad-business-lepingud. Nende all pean ma silmas kokkuleppeid erinevate rahvusvaheliste ekspedeerimisfirmadega, kellega olime pikka aega kinnisilmi koostööd teinud, uurimata, millised on turul tegelikud pakkumised," kirjeldas Vahe.

Rahvusvahelise kaubaveo osakaal on Linfordis umbes 80% mahust ning Vahe sõnul oli 2010. aasta kasv otseselt seotud välisvedude sagenemisega, kusjuures oluliselt suurenes maht Venemaa suunal.

"Tänavu augustist tööle hakanud uus piiriületussüsteem on meie Eesti-Venemaa vedude planeerimisele värskendavalt mõjunud. Autojuhtide tööaja mõttetust raiskamisest piiri ületamise järjekordades tundub saavat möödanik. Varasemast paindlikuma piiriületusega pakub Eesti arvestatavat konkurentsi Soomet ja Lätit läbivale transiidile. Jääme pikisilmi ka Venemaalt Eestisse tulekuks paremaid lahendusi ootama, sest siiani toimub seal kõik kahjuks vanaviisi," ütles Vahe.

Tuleviku prognoosimisel jäi Vahe ettevaatlikuks, nentides, et kui Eesti tootjal läheb kenasti, siis seda edu naudib ka vedaja. "Samas tuleb tähele panna, et Eesti majanduses toimuvad muutused imekiiresti," sõnas Vahe. Ta lisas, et Linford jätkab konservatiivse finantsdistsipliiniga ja on oma lähiaastate tegevuste planeerimisel ettevaatlik.

Vedajate peamistest probleemidest rääkides tõi Vahe välja kütuse kallinemise (ligikaudu 20% ajavahemikus dets 2010 - aug 2011), tööhõive ja kasvavad kulutused tööjõule. "Kaugsõiduautojuhtide keskmine vanus aasta-aastalt suureneb, kuna noori autojuhte ei tule asemele. Autojuhi amet pole noorte seas populaarne, kuigi rahvusvahelise autojuhi sissetulek on tunduvalt suurem kui Eesti keskmise palk," tõi Vahe välja kitsaskohad, mis segavad firmade kasvu ja pärsivad arengut.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077