Maersk: me ei laiene agressiivselt

Maailma suurim konteinervedude korraldaja Maersk teatas sel nädalal, et tema 18 000 TEUsed laevad ei riku turgu ning eitas väiteid nagu firma tegeleks agressiivse laienemisega.

Taani hiiglase AP Møller-Maerski tütarettevõte Maersk Line on tellinud 20 triple-E klassi konteinerlaeva Lõuna-Korea Daewoo laevatehasest, mis tarnitakse laevaliinile 2013. aasta juuli ja 2015. aasta vahel, kirjutas Your Freight and Logistics News Service.

Laevad hakkavad sõitma Aasia-Euroopa liinidel, kuid analüütikute sõnul võib lisanduv vedamisvõimsus niigi ületootmise all kannatava turu lihtsalt üle ujutada.

„Üldiselt on väga vähe ettevõtteid, kes saavad neid laevu endale lubada,“ ütles Maersk Line laevajuhtimise meeskonna juht. Maersk Line’le kuulub Alphalineri analüütikute sõnul globaalsest turust 15,7%.

Andersen kinnitas, et tegemist ei ole agressiivse laienemisega, kuna see jääb turu kasvuootusele alla. „Me usume, et oleme allapoole keskmist võrreldes konkurentide kasvuga järgmisel kolmel aastal ja allapoole turu kasvu,“ selgitas Andersen.

Triple-E laev maksab umbes 190 miljonit dollarit tükk ning on maailma suurim laev. Maerski sõnul võtab see vähem kütust ja saastab vähem loodust kui praegu kasutatavad laevad. „Kütus on viie aasta taguse ajaga võrreldes palju olulisemaks muutunud,“ rääkis Andersen. „Need laevad on loodud 17-22 sõlmesel aeglasel kiirusel sõitmiseks ja me ei kavatse lisajõudu juurde panna,“ rääkis ta. 

Triple-E klassi laev on Wikipedia andmetel uut tüüpi laev, mis võtab arvesse inglise keeles nn kolme E-d ehk ökonoomne kaal, efektiivne energiakasutus ja keskkonnasõbralikkus. Selline laev on 400 meetrit pikk ja 59 meetrit lai. See tähendab, et tavalisest E klassi laevast on ta kolm meetrit pikem ja neli meetrit laiem ning suudab mahutada 2500 konteinerit rohkem.  

Osale arutelus

  • Kadrin Karner

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1639241
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.3166338
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153406
Filipiinide peeso PHP 59,99 0.3160482
Hiina jüaan CNY 7,73 0.3167104
Hongkongi dollar HKD 8,95 0.3151178
Horvaatia kuna HRK 7,45 0.316396
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.3172029
India ruupia INR 81,20 0.3174917
Indoneesia ruupia IDR 16160,89 0.3167003
Islandi kroon ISK 137,78 0.1162622
Jaapani jeen JPY 125,12 0.2965932
Kanada dollar CAD 1,51 0.4050734
LAV rand ZAR 15,78 0.3165442
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,83 0.2931795
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.3167334
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.2692584
Norra kroon NOK 9,76 0.336233
Poola slott PLN 4,30 0.3169572
Rootsi kroon SEK 10,28 0.2065975
Rumeenia leu RON 4,72 0.2891341
Singapuri dollar SGD 1,55 0.310901
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1700102
Šveitsi frank CHF 1,14 0.3180774
Taani kroon DKK 7,49 0.3738343
Tai baht THB 36,20 0.3167504
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.2189125
Türgi liir TRY 6,08 0.3434383
Ukraina grivna UAH 31,86 0.3164198
Ungari forint HUF 318,93 0.3271572
USA dollar USD 1,14 0.0176041
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0830614
Valgevene rubla BYN 2,45 0.315742
Vene rubla RUB 75,43 0.2657287

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!