Sakkov Estonian Airi uuest strateegiast: julge unistamine pole patt

Tallinna Lennujaama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et pooldab Estonian Airi uut strateegiat. Julge unistamine pole patt, ütles Sakkov kommenteerides Estonian Airi ambitsioone kujundada praegune regionaalse lennufirma ärimudel ümber suure liinivõrgustikuga lennufirma mudeliks.

Järgneb Erik Sakkovi kommentaar:

Soovin Estonian Airi uut strateegiat kaitsta. Positiivseid näiteid suure lennuvõrgustikuga sõlmlennujaama kujundamisest võib leida mitmeid ja vaadates tänast olukorda lennundusturul, on Estonian Airil unikaalne võimalus kasvamiseks ja liinivõrgustiku laiendamiseks. Saada hub-lennujaamaks on iga lennujaama suurim unistus ja seda unistust saab ellu viia ainult kodune vedaja. Meie puhul Estonian Air.

Selleks, et Estonian Air saaks rohkematesse sihtkohtadesse ja tihedamalt lennata, peab olema piisav hulk reisijaid. Kui me tahame, et Tallinnast saaks igale poole otse ja omadega, siis peame arvestama, et meie koduturg on liiga väike. Seega on hädavajalik vedada reisijaid Tallinnasse ette, et naabreid teenindades Eesti lennundusturgu kasvatada. Lennunduse keeles kutsutakse seda hub-strateegiaks, eesti keeles võime öelda rummu-strateegia, ja see on pea ainus suuremale kasvule viiv strateegia. Kuidas, mis kell ja milliste vahenditega seda täpsemalt tehakse, sõltub meie rahvuslikust lennufirmast.

Siin on teile näide: Estonian Air avas liini Trondheimi. Keegi neil selle eest pead ei silitanud. Trondheimi? Mis mul sinna saja on? Kuhu jääb Berliin? Aga tegelik olukord on selline: Trondheimi liini lisamine, õigemini sealt norrakate Tallinnasse ette vedamine aitas Estonian Airil lisada sagedusi järgmistesse väga olulistesse sihtkohtadesse: 3 lendu Kiievisse - nüüd saab sinna 6 korda nädalas. 3 lendu Sankt Peterburgi - nüüd saab sinna 9 korda nädalas. 2 lendu Moskvasse - nüüd saab sinna 7 korda nädalas. Taasavati Vilniuse liin ja nüüd saab sinna 11 nädalas. Nii see käibki ja nii lihtne see ongi. Ja kui nüüd keegi ikka veel aru ei saa, milles siis kasu seisneb, siis kasu seisneb selles, et tänu norrakatele on nüüd eestlastel parem lennugraafik eestlastele olulistesse sihtpunktidesse! Ja täpselt samamoodi laheneb mure Berliini pärast, aga seekord näiteks soomlaste kaasabil.

Ja mõelgem nüüd hetkeks selle peale, kui täitub kõige julgem unistus ja õpime peale lähinaabrite teenindama ka hiinlasi, jaapanlasi, hindusid ja korealasi! Julge unistamine ei ole patt. Julgete unistajate takistamine aga on. Ja mitte keegi teine peale meie rahvusliku lennufirma seda unistust siia ellu viima ei tule. Sellega ei ole öeldud, et Estonian Air ei vajaks tugevaid partnereid, kellel oleks välisturgudel piisav müügijõud. Vajab küll, aga võtaks ikka ühe, ent see-eest suure sammu korraga.

Teen ettepaneku anda Estonian Airile sada kriitikavaba päeva, veel parem kriitikavaba aasta, et nad saaksid rahulikult oma strateegia ellu viia ja meile kõigile 2013 aastal tulemustest aru anda. Tegelikult me saame strateegia tulemustest õige pea isegi aru ilma igasuguse aruandluseta. No ja väikese mööndusena … koti ära kaotamise ja lennu ärajätmise eest võite ju edaspidi ka rappida, aga olgu ikka asja eest, onju.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0378692
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.096673
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0358056
Filipiinide peeso PHP 59,46 0.2106611
Hiina jüaan CNY 7,72 0.1465002
Hongkongi dollar HKD 8,94 -0.0759819
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0080829
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1310335
India ruupia INR 81,01 -0.1405308
Indoneesia ruupia IDR 16131,00 0.3646626
Islandi kroon ISK 138,33 0.0433934
Jaapani jeen JPY 123,70 -0.2338898
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0660677
LAV rand ZAR 15,66 -0.0306349
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,62 -0.1249785
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.1965014
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.162453
Norra kroon NOK 9,74 -0.0297582
Poola slott PLN 4,29 0.0303023
Rootsi kroon SEK 10,23 0
Rumeenia leu RON 4,68 -0.0363411
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.1292574
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0676285
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0532387
Taani kroon DKK 7,46 0.0120614
Tai baht THB 36,35 -0.0964559
Tšehhi kroon CZK 25,53 0.0078342
Türgi liir TRY 6,20 -0.0837427
Ukraina grivna UAH 31,99 -0.0961854
Ungari forint HUF 322,92 0.0402739
USA dollar USD 1,14 -0.1226564
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.0059766
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.1138628
Vene rubla RUB 76,42 -0.046434

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019