Sakkov Estonian Airi uuest strateegiast: julge unistamine pole patt

Tallinna Lennujaama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et pooldab Estonian Airi uut strateegiat. Julge unistamine pole patt, ütles Sakkov kommenteerides Estonian Airi ambitsioone kujundada praegune regionaalse lennufirma ärimudel ümber suure liinivõrgustikuga lennufirma mudeliks.

Järgneb Erik Sakkovi kommentaar:

Soovin Estonian Airi uut strateegiat kaitsta. Positiivseid näiteid suure lennuvõrgustikuga sõlmlennujaama kujundamisest võib leida mitmeid ja vaadates tänast olukorda lennundusturul, on Estonian Airil unikaalne võimalus kasvamiseks ja liinivõrgustiku laiendamiseks. Saada hub-lennujaamaks on iga lennujaama suurim unistus ja seda unistust saab ellu viia ainult kodune vedaja. Meie puhul Estonian Air.

Selleks, et Estonian Air saaks rohkematesse sihtkohtadesse ja tihedamalt lennata, peab olema piisav hulk reisijaid. Kui me tahame, et Tallinnast saaks igale poole otse ja omadega, siis peame arvestama, et meie koduturg on liiga väike. Seega on hädavajalik vedada reisijaid Tallinnasse ette, et naabreid teenindades Eesti lennundusturgu kasvatada. Lennunduse keeles kutsutakse seda hub-strateegiaks, eesti keeles võime öelda rummu-strateegia, ja see on pea ainus suuremale kasvule viiv strateegia. Kuidas, mis kell ja milliste vahenditega seda täpsemalt tehakse, sõltub meie rahvuslikust lennufirmast.

Siin on teile näide: Estonian Air avas liini Trondheimi. Keegi neil selle eest pead ei silitanud. Trondheimi? Mis mul sinna saja on? Kuhu jääb Berliin? Aga tegelik olukord on selline: Trondheimi liini lisamine, õigemini sealt norrakate Tallinnasse ette vedamine aitas Estonian Airil lisada sagedusi järgmistesse väga olulistesse sihtkohtadesse: 3 lendu Kiievisse - nüüd saab sinna 6 korda nädalas. 3 lendu Sankt Peterburgi - nüüd saab sinna 9 korda nädalas. 2 lendu Moskvasse - nüüd saab sinna 7 korda nädalas. Taasavati Vilniuse liin ja nüüd saab sinna 11 nädalas. Nii see käibki ja nii lihtne see ongi. Ja kui nüüd keegi ikka veel aru ei saa, milles siis kasu seisneb, siis kasu seisneb selles, et tänu norrakatele on nüüd eestlastel parem lennugraafik eestlastele olulistesse sihtpunktidesse! Ja täpselt samamoodi laheneb mure Berliini pärast, aga seekord näiteks soomlaste kaasabil.

Ja mõelgem nüüd hetkeks selle peale, kui täitub kõige julgem unistus ja õpime peale lähinaabrite teenindama ka hiinlasi, jaapanlasi, hindusid ja korealasi! Julge unistamine ei ole patt. Julgete unistajate takistamine aga on. Ja mitte keegi teine peale meie rahvusliku lennufirma seda unistust siia ellu viima ei tule. Sellega ei ole öeldud, et Estonian Air ei vajaks tugevaid partnereid, kellel oleks välisturgudel piisav müügijõud. Vajab küll, aga võtaks ikka ühe, ent see-eest suure sammu korraga.

Teen ettepaneku anda Estonian Airile sada kriitikavaba päeva, veel parem kriitikavaba aasta, et nad saaksid rahulikult oma strateegia ellu viia ja meile kõigile 2013 aastal tulemustest aru anda. Tegelikult me saame strateegia tulemustest õige pea isegi aru ilma igasuguse aruandluseta. No ja väikese mööndusena … koti ära kaotamise ja lennu ärajätmise eest võite ju edaspidi ka rappida, aga olgu ikka asja eest, onju.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.051625
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,72 -0.387681
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.482715
Hongkongi dollar HKD 9,62 -0.288142
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.170664
Iisraeli seekel ILS 4,29 0.011664
India ruupia INR 79,69 -0.534179
Indoneesia ruupia IDR 16807,00 -0.39706
Islandi kroon ISK 123,64 -0.273426
Jaapani jeen JPY 131,43 0.022831
Kanada dollar CAD 1,55 -0.081029
LAV rand ZAR 14,20 -1.135343
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,90 -0.570784
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.221513
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.61479
Norra kroon NOK 9,65 -0.36089
Poola slott PLN 4,17 -0.198464
Rootsi kroon SEK 10,05 0.413691
Rubla RUB 69,16 0.295862
Rumeenia leu RON 4,65 -0.008594
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.239793
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.391553
Šveitsi frank CHF 1,15 0.051293
Taani kroon DKK 7,44 -0.041892
Tai baht THB 38,62 -0.489564
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.023663
Türgi liir TRY 4,66 -0.017162
Ukraina grivna UAH 33,28 -0.603884
Ungari forint HUF 313,09 0.003194
USA dollar USD 1,23 -0.269257
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.011269
Valgevene rubla BRL 3,98 -0.62631
Valgevene rubla BYN 23979,00 -0.782025

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018