Estonian Airi eesmärgiks on kujundada praegune regionaalse lennufirma ärimudel ümber suure liinivõrgustikuga lennufirma mudeliks. „Uus ärimudel võimaldab pakkuda eesti inimestele senisest suuremaid reisivõimalusi ning parandada oluliselt Eesti atraktiivsust turismi edendamise ja rahvusvaheliste majandussidemete arendamise kaudu,“ sõnas Joakim Helenius.
„Viimased arengud lennundusturul on andnud meile unikaalse võimaluse kujundada Tallinna lennujaamast piirkondlik sõlmjaam, kuhu Estonian Air ja teised lennufirmad saavad rohkem reisijaid tuua. Jätkusuutliku arengu ning edasise kasvu tagamiseks on vaja suurendada Tallinna kaudu lendavate reisijate hulka,“ lisas Helenius.
„Lennufirma arengu finantseerimiseks ning uute lennukite hankimiseks on mitmed võimalusi, kuid kindlasti ei räägi me vaid riigieelarvelistest vahenditest,“ lausus Helenius.
„Meie meeskond võtab endale täieliku vastutuse, et näidata uue strateegia elluviimise tulemusi juba 2013. aastal,“ märkis Helenius.
Sel nädalal saadab Estonian Airi juhtkond uue strateegia ettepanekud lennufirma nõukogu liikmetele ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile, kes annavad oma otsustest teada oktoobri lõpus.
Septembris tihendas Estonian Air lennugraafikut kuuel aastaringsel rahvusvahelisel liinil, avas uue liini Tallinnast Trondheimi ning taasavas Tallinna-Vilniuse lennuliini. Kevadel algavad lennud Tallinna ja Jyväskylä vahel.
Alates septembrist saab Estonian Airiga lennata oluliselt soodsamalt tänu toodetele ECO ja LIGHT. Toode ECO annab võimaluse lennata väga soodsalt neile, kes tellivad oma lennupileti varakult, näiteks puhkust pikemalt ette planeerivad pered. Reisijatele, kes lendavad vaid käsipagasiga, pakub Estonian Air võimalust osta LIGHT-toode ehk pilet ilma äraantava pagasita.
Käesoleva aasta kuue kuu reisijate arvu kasvu poolest tõusis Eesti kõige kiiremini arenevaks lennundusturuks, saavutades 37% kasvuga Euroopa riikide seas kindlalt esikoha.