Autor: Jaana Pikalev • 22. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Raudtee asutab Läti ja Leedu kolleegidega Rail Balticu arendamiseks ühisfirma

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul asutab Eesti Raudtee tütarfirma EVR Infra Läti ja Leedu kolleegidega sügise jooksul ühisfirma, mis hakkab vedama Rail Balticu arendamist.

„Valitsus andis täna volitused töisteks kõnelusteks Läti ja Leedu kolleegidega ühise tegevusvaka paika panemiskes, et projekti arendus sisuliselt algaks. Meie ettekujutuse järgi peaksid Eesti, Läti ja Leedu asutama ühtse arendusfirma. Valitsuse otsuse kohaselt on asutajaks lisaks ministeeriumile ka Eesti Raudtee Infra, mille kaudu tulevad projekti vajalikud riigipoolsed vahendid,“ kommenteeris Parts tänasel valitsuse pressibriifingul.

Ministri hinnangul peaks vahemikus 2014.-2019. projektiga arendusfaasist investeerimisfaasi üle minna. Samuti taotletakse ELilt rahalist tuge kaks miljarit eurot.

„Ootame, et Läti ja Leedu valitsused jõuaksid analoogsetele otsustele lähitulevikus, et arendusfirma detailide läbi rääkimiseks ja konkreetse tegevusvaka suhtes. Tahaks, et see ei veniks üle sügise,“ lisas Parts.

 „Tahaks seda projekti väga tugevalt toetada. Eesti suutnud viimase 20 aasta jooksul liituda rahvusvaheliste ühendustega, millest osatud unistada. Nüüd võib tunduda, et meil polegi väga selgeid välispoliitilisi eesmärke. Kõik pole tehtud, nüüd tuleb tähelepanu pöörata sellele, et ehitada füüsiliselt rohkem ühendusi Eestist välja,“ kommenteeris peaminister Andrus Ansip. „Eesti ühendamine Lääne-Euroopaga kaasaegseimal viisil on ülimalt oluline poliitiline Eesmärk Eestile ja ka Lätile-Leedule. Leedu valitsus toetab projekti väga, Lätiga lood hetkel sellised nagu nad on. Valitsust praegu pole, aga Valdis Dombrovskis kindlasti toetab.“

Valitsuskabineti nõupidamisel tutvustas majandusminister täna Rail Balticu 1435 mm rööpmelaiusega raudteeliini tasuvusuuringu lõpparuannet.

Rail Balticu 1435 mm rööpmelaiusega raudteeliini tasuvusuuring viidi läbi 2010. aasta aprillist 2011. juunini. Uuringut rahastati 50% osas EL TEN-T eelarvest, ülejäänud 50% katsid osalevad riigid oma eelarvetest. Vastavalt kolmepoolsele riikidevahelisele kokkuleppele oli projekti üldkoordinaatoriks Läti.

Uuringu tegi Briti konsultatsioonifirma AECOM. Uuring on lõpetatud ning lõppraport heaks kiidetud. Lõppraporti lisadena esitati ka kaardimaterjal võimalike Rail Balticu trassiversioonide osas.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077