Autor: Jaana Pikalev • 20. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uus transpordikoridor

Eile ja täna toimuvad Nova Scotias Eesti logistikaettevõtete ärikohtumised Halifaxi Sadama ja Kanada riikliku raudteefirma CN esindajatega.

Logistikaklastri korraldatud Kanada ja USA missiooni eesmärk on arendada välja terviklik, USA ja Kanada sisemaad läbi Halifaxi ja Tallinna Sadamate Venemaa, SRÜ, Kesk-Aasia, Afganistani ja Põhja-Hiinaga ühendav intermodaalne transpordikoridor.

„Valik strateegiliste koostööpartnerite otsingul Põhja-Ameerikas langes Halifaxi Sadama ja CN-i kasuks lisaks logistiliselt väga headele eeldustele ka põhjusel, et nende ärimudel on analoogiline meie vastavaga Eestis,“ selgitas Logistikaklastri arendusjuht Illimar Paul.

Nova Scotia, kus Halifax paikneb, on sarnaselt Eestiga oma olemuselt ja mõttelaadilt transiidioperaator, kes teenindab eelõige USA ja Kanada Euroopasse suunduvaid ning sealt pärinevaid veosemahtusid. „Transiidioperaatorid, kelle edu sõltub valdavalt mujalt pärinevatest veosemahtudest, mõtlevad ja tegutsevad reeglina sarnast mustrit järgides. On täiesti reaalne, et partnerluses Halifaxi ning CN-iga õnnestub Logistikaklastril saavutada USA turul läbimurre oluliselt kiiremini ning jõulisemalt, kui seda üksi tegutsedes,“ lisas Paul.

Klastri poolt välja töötatud Põhja-Ameerika strateegia baseerub strateegilisel koostööl Halifaxi Sadama ja raudteeettevõttega CN, kelle poolt ühiselt opereeritav intermodaalne transpordisüsteem tagab kiireima ühenduse Euroopa ja Põhja-Ameerika peamiste jaotuskeskuste ning tööstuspiirkondade vahel.

Halifaxi sadam on Põhja-Ameerika idaranniku sügavaim ja seda külastavad maailma 15 suurimast konteineriliinist regulaarselt 10. Ühtlasi on Halifax oluline külmutatud kaupade sadam. Külmutatud toidukaubad on seoses Koidula piiripunkti avamisega Eesti logistikasektori jaoks kõrgendatud tähelepanu objekt, kuna peale 7 aastast pausi on meil taas võimalus külmutatud kaupade voogusid teenindada.

Klastri poolt välja töötatava intermodaalse transpordikoridori nimetus on Transatlantic Horseshoe (Atlandiülene Hobuseraud) ja see tuleneb kaubateed tähistavast kaarjast joonest kaardil, mis joonistub Memphise-Chicago-Halifaxi-Tallinna ja Urumqi ühendamisel.

Kanada ja USA ärimissioonil osalevad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, Eesti Raudtee, EVR Cargo, Tallinna Sadama, CF&S Estonia, Alecon Cargo, ESTEVE Terminali, RRK ja Eesti Logistikaklastri esindajad.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077