"Kohtuvaidlus ei tee Leedu vedureid kvaliteetsemaks"

Eesti Raudtee on veendunud, et kuu aja eest lepingu sõlmimiseni jõudnud hange 16 manööverveduri ostmiseks on läbi viidud Eesti vabariigis kehtivaid seaduste ja õigusaktidega kooskõlas ning mis peamine – lepingu sai parima pakkumise teinud ettevõte, teatas ettevõte.

Lugedes Leedu-Vene ühisettevõtte UAB TMHB esindajate meediasse paisatud väljaütlemisi ja vandenõuteooriaid EVR Cargo manöövervedurite ostu aadressil usun, et kõige murelikum peaks olema meie lugupeetud ulmekirjanik Leo Kunnas, sest järgmise aasta Stalkeri preemiale on tekkinud väga tugev konkurent, teatas Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.

Tõsisemalt rääkides on Eesti Raudtee jätkuvalt kindel, et kõiki kriteeriume arvestades langes valik ainuõige pakkuja kasuks, rõhutas Glase. Nii tehniliselt kui ka hinna poolest oli TMHB kindlalt teisel kohal.

Hiina äriühingute konsortsiumi CCOEC pakkus ühe veduri hinnaks 1,88 miljonit eurot, TMHB üle 300 000 euro rohkem. Parima pakkuja selgitamisel ei olnud hind aga ainsaks kriteeriumiks, selgitas ettevõtte esindaja.

Kui võrrelda tehnilisi parameetreid, siis TMHB pakkus vanematüübilisemaid mootoreid, millega jäi nende vedurite veovõime hiinlaste pakutule alla ca 30%. Lisaks oli leedukate vedurite konstruktsioon oluliselt nõrgem ja veerem tervikuna vanamoodsam ning kallim ka ülal pidada.

EVR Cargo hanketingimustes oli nimetatud palju väga selgeid nõudeid, mille täitmise Hiina pakkujad erinevalt TMHBst kindlustasid.

Oluline on täpsustada, et EVR Cargo ei ole ostja riigihangete seaduse mõistes ja seetõttu ei olnud manöövervedurite ostu puhul tegemist mitte riigihankega, vaid kutsega esitada kindlaksmääratud tähajaks oma pakkumine juhindudes EVR Cargo poolt koostatud dokumentidest.

Raudtee on seisukohal, et kohtusse pöördumine on iga ettevõtte õigus. Mõneti on see ka mõistetav, sest tegu on mahuka ja kalli tööga, mille nimel ikka võideldakse küünte ja hammastega, kui vaadata näiteks millised kohtuprotsessid käivad iga suurema ehitushanke ümber.

Samas on ilmselge, et hinnalt oluliselt kallimad ja tehniliselt kehvema suutlikusega Leedu-vene päritoluga vedurid kohtus kvaliteetsemaks ja odavamaks ei muutu, arutles Glase meediale edastatud vastulauses.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0063115
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0353682
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306905
Filipiinide peeso PHP 59,43 0.1567319
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.0350045
Hongkongi dollar HKD 8,95 -0.0279345
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0148186
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0714728
India ruupia INR 81,10 -0.0209563
Indoneesia ruupia IDR 16066,76 -0.035029
Islandi kroon ISK 138,30 0.0216967
Jaapani jeen JPY 123,81 -0.145173
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0462474
LAV rand ZAR 15,67 0.008297
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,71 0.1163862
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0149512
Mehhiko peeso MXN 21,64 -0.127378
Norra kroon NOK 9,74 -0.0102615
Poola slott PLN 4,29 0.0512809
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0195484
Rumeenia leu RON 4,68 -0.014964
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.0840173
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0450857
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0621118
Taani kroon DKK 7,46 0.025463
Tai baht THB 36,42 0.0904102
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0039171
Türgi liir TRY 6,21 -0.0418713
Ukraina grivna UAH 32,01 -0.0349765
Ungari forint HUF 322,92 0.0402739
USA dollar USD 1,14 -0.0700894
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0956251
Valgevene rubla BYN 2,46 0.0162661
Vene rubla RUB 76,46 0.0049704

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019