„See on ka Eesti jaoks väga oluline,“ ütles Savisaar-Toomast, kes on pidanud sel teemal Euroopa Komisjoniga mitmeid läbirääkimisi.
„Praeguses esialgses komisjoni poolt tulnud materjalis on sisse kirjutatud ettepanek, mis peaks sobima ka Tallinkile. Et väga ranged normid, mida tahetakse kehtestada Läänemerel ja ka Põhjamerel ja La Manche'i väinas, mis on Rahvusvahelise Merendusorganisatsiooni poolt kuulutatud eriliseks kaitsealaks, et samad nõuded kehtestataks ka reisilaevadele, mis Läänemerel liiguvad. Õnneks saime selle viis aastat edasi lükata,“ ütles Savisaar-Toomast. „Õigemini praegu komisjoni ettepanekus on see viieaastane edasilükkamise tähtaeg,“ täpsustas ta.
„Arvan, et selle ajaga suudavad ka meie oma laevandus ja reisilaevad kohanduda ja leida teisi võimalusi, et ei peaks kasutama seda kõige kallimat laevakütust,“ ütles Savisaar-Toomast, mööndes, et tegemist on n.ö kahe otsaga asjaga. „Tahame et meie Läänemeri oleks puhas, aga me ei saa ka survestada ettevõtjaid. Selle tõttu arvan, et mingi mõistlikum aeg on selles suhtes oluline.“