Autor: Rivo Sarapik • 2. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Riik ostab miljonite eest küsitava väärtusega vedureid

Suvekuumas sõlmis riik 30,2 miljoni eurose Hiina vedurite ostulepingu, kuigi pole selge, kas neil on õigus Venemaal või Euroopas manööverdada, kuna hiinlased valmistavad tüüpmudelist erinevaid vedureid, kirjutab Postimees.

Pärast seda, kui majandusminister Juhan Partsile alluvas Eesti Raudtee nõukogus vahetati juulis välja mitmed veduriostule vastu seisnud liikmed, võttis uuenenud nõukogu augusti alguses oma esimesel koosolekul häältega 6:2 vastu viimase aja ühe rahaliselt kaalukama otsuse: osta 16 manöövervedurit.

Eriarvamusele jäid nõukogu liikmed Janno Rokk ja Taavi Madiberk, kes aitasid ka eelmises nõukogu koosseisus veduriostu 5:3 maha hääletada. Ettevaatlikuks tegi Postimehe andmetel vastuhääletajaid see, et hiinlased ei ole seni tootnud mitte ühtegi tellitud DF7G-E tüüpi vedurit.

Seega ei saa neil olla nõutavat Euroopa Liidu ja ka Venemaa sertifikaati, millede saamine võib olla aga keeruline, kuna meile tulevad veduri põhimudeli modifikatsioonid: teistsugused saavad olema veduri kapoti- ja kabiiniosa ehk rahvusvahelise sertifitseerimise mõttes on nad muudetud.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077