Parts: Estonian Air peab võtma lennuettevõtte kuju

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul on selge, et riiklik lennufirma peab arenema. Just sellest eesmärgist lähtuvalt kavatseb ettevõte lennukitesse investeerida ning uusi liine avada.

„Ei ole mõtet omada lennufirmat, kes sõidab Tallinn-Kopenhaagen-Tallinn-Kopehaagen-Tallinn-Kopenhaagen. Ta peab ikkagi võtma lennuettevõtte kuju. Muidugi, lendab ka Tallinnast Kopenhaagenisse, aga mujale tahaks ka,“ sõnas Parts, põhjendades Estonian Airi soovi järgnevatel aastatel kasvada ja masinaparki uuendada.

Siiski ei olnud minister nõus reedel Eesti Päevalehe pakutud 400 miljoni euro suuruse summaga, mida uute lennukite ostmiseks vaja peaks minema. „Ma ei tea, kustkohast see number tuli. Ma ei paku üldse mingit numbrit. Oleme ettevõtte üle võtnud, andnud minimaalse kapitali, et see Eesti jaoks tähtis ettevõte jääks ellu. Järgmine samm on ettevõtte strateegia paika panna,“ selgitas Parts.

Ta lisas, et riiklik lennufirma peab ellujäämise nimel pingutama, võitma turuosa ning kasvatama reisijate arvu. Minister kinnitas, et loodab selle aasta sees näha, millised strateegilised valikud riigi kui omaniku ette lauale pannakse. „Kui nad (ettevõtte juhatus ja nõukogu – toim) jõuavad selle strateegia juurde, võib tulla valitsuse jaoks küsimus, kuidas edasi. Võib mõelda ka kohe erakapitali peale, aga kontrolli kaotada ei tohi, sest järgnevad kolm aastat võiks kindlasti omanik selge olla. Omandi segaputru ei tohi tekitada,“ viitas Parts varasemale kogemusele sama ettevõttega.

Uusi sõiduvahendeid plaanib tänavu hankida ka teine suur riigifirma Eesti Raudtee. Eesti Ekspress nimetas plaanitavat veduriostu Hiinast mõne nädala eest „suve suurimaks sigaduseks riigi rahaga“. Ühtlasi viitas ajaleht, et vedurite ostu puhul on nende vahendajatel võimalik teenida suuri summasid, millest jaguks ka nn õige partei rahastamiseks. „Ma vastaks sellele, mis puudutab parteide õlitamist, et ma ei viitsi sel teemal isegi pikalt rääkida. Mul tõesti ei ole selle kohta mingit informatsiooni,“ sõnas Parts.

Mis pudutab aga veduriostu ennast, siis selle jättis minister ettevõtte juhatuse ja nõukogu pädevusse. „Ma juhin tähelepanu ühele väga olulisele asjale, mida võib-olla selle tehingu puhul tuleks eriti rõhutada - juhatusel ja nõukogul on reaalne varaline vastutus. Kui nad tekitavad ettevõttele kahju, siis nad vastutavad oma isikliku varaga,“ kinnitas ta ja lisas, et omaniku esindajana ja ettevõtte üldkoosolekuna huvitavad teda eelkõige firma majandustulemused. 

„Minu jaoks ei ole väga palju vaja tõestada, et veduriparki on vaja moderniseerida. Kui ei ole vedureid, siis ei ole sul ka millegagi cargot vedada. Kohati vist kõlas ka mõte, et vedureid Eesti Raudtee üldse ei vaja? Nüüd – milliseid vedureid ja millisel majanduslikul moel neid hankida – selleks on ikka palgatud ettevõtte juhatus ja nõukogu,“ selgitas Parts.

Võimalus, et vedureid üle Vene piiri ei lasta, kuna need ei pruugi olla idapiiri taga sertifitseeritud, on Partsi sõnul küsimus eelkõige ettevõtte juhtkonnale. „Nagu juhatus on nõukogule kinnitanud, siis lähtuvalt raudteemaailmas kehtivatest tavadest ja normidest, peaks see olema lahendatav. Ma arvan, et see on tugev kinnitus ettevõtte poolt,“ lisas ta. 

Pikemat intervjuud minister Partsiga saab lugeda tänasest Äripäevast.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.1473698
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.3096707
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102276
Filipiinide peeso PHP 59,84 -0.3812409
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.6763015
Hongkongi dollar HKD 8,81 -0.7302231
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0350211
Iisraeli seekel ILS 4,15 -0.2043269
India ruupia INR 81,92 -0.2471962
Indoneesia ruupia IDR 16652,36 0.110918
Islandi kroon ISK 138,35 0.0072286
Jaapani jeen JPY 127,93 -0.8063891
Kanada dollar CAD 1,49 -0.6352815
LAV rand ZAR 16,22 0.0252841
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,49 -0.0437483
Malaysia ringgit MYR 4,71 -0.5787795
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.0254176
Norra kroon NOK 9,54 -0.1381158
Poola slott PLN 4,30 0.3313422
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.2168122
Rumeenia leu RON 4,65 0.0085973
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.4736303
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0915018
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.4301642
Taani kroon DKK 7,46 0.0482846
Tai baht THB 37,25 -0.5276509
Tšehhi kroon CZK 25,93 0.1235712
Türgi liir TRY 6,14 -0.782374
Ukraina grivna UAH 31,36 -0.5895292
Ungari forint HUF 321,99 0.252195
USA dollar USD 1,12 -0.7940709
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.3102255
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.5220634
Vene rubla RUB 76,07 -1.1484708

Valdkonna töökuulutused