Autor: Jaana Pikalev • 26. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Sadam pakub kasahhidele terminale

Juulis külastasid Muuga sadamat Eesti-Kasahstani valitsustevahelise komisjoni transpordi- ja transiidi alakomisjoni liikmed, Tallinna Sadam tegi Kasahstani äridelegatsioonile pakkumised käidelda praegustes terminalides Kasahstani kaupu - näiteks naftat, naftasaaduseid, kivisütti, metalle ja tulevikus ka vedelgaase (LNG/LPG).

Muugale kavandatava LPG terminali põhiliseks tegevuseks on planeeritud Venemaa ja Kasahstani vedelgaasi transiit ning Baltimaade, Poola, Soome, Rootsi, Taani, Saksamaa, Hollandi ja Prantsusmaa turgude varustamine LPGga, rääkis Logistika kuukirjale Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa, kellle sõnul on neil ruumi veel miljonitele kaubatonnidele. "Kasahstan on suur viljatootja. Seda arvestades pakkusime kasahhidele ühe koostööprojektina võimalust kasutada Muuga sadamas asuvat viljaterminali. See terminal on oma 300 000 tonni mahutavate hoidlatega suurim viljaterminal Läänemere piirkonnas ja üks suurematest kogu maailmas, " selgitas Ringmaa.

Arvestades Tallinna Sadama terminalide võimsust ja kaubamahte, võimaldavad olemasolevad terminalid probleemideta läbi vedada aastas täiendavalt 10 miljonit tonni Kasahstani päritolu vedelkaupasid. Terminali saaks rajada ja opereerida Kasahstani investorite loodud ettevõte.

"Tallinna Sadamas tegutseb kolm kivisöe laadimisega tegelevat terminali, mille kaudu on võimalik laadida täiendavalt vähemalt kaks miljonit tonni Kasahstani päritolu kivisütt," märkis kommertsjuht ka lisas, et  Muuga sadamas asuval üldkaupade terminalil on pikaajalised kogemused Venemaa ja Kesk-Aasia riikide metallide laadimisel ja hoiustamisel. Terminal on  tema sõnul ka samaaegselt tunnustatud börsiladu, mis võimaldab lihtsa protseduuriga hoiustamise ajal anda üle metalli omandiõigust. Terminal võimaldaks täiendavalt ladustada ligikaudu miljon tonni Kasahstani päritolu metalle.

"Muuga tööstuspark oleks ideaalne koht. Tallinna Sadam on alustanud Muuga sadama idaosa laiendamist, mis võimaldab edasi arendada kaasaegseid süvaveekaidega terminale. Uutes terminalides saaks käidelda kõiki võimalikke Kasahstani eksportkaupu, sealhulgas metalle ja kivisütt. Terminali operaatorid saaksid olla Kasahstani ettevõtjate asutatud operaatorfirmad," rõhutas Ringmaa.

number miljoni euro eest Kasahstani kaupu eksporditi Eestisse tänavu esimese viie kuuga. Mullu samal perioodil oli eksport 21 miljonit eurot.

38

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077