Autor: Jaana Pikalev • 24. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna tahab ühtlustada taksoveoeeskirja  

Tallinn valmistab ette halduslepingu projekti naabervaldadega ühtsetel alustel taksoveoteenuse pakkumiseks, mis tagab võrdsed õigused ja kohustused kõigile pealinna regioonis tegutsevatele taksojuhtidele.

„Sisuliselt tähendab see seda, et taksoveo eeskiri, mis reguleerib taksoteenuste osutamist Tallinna linna haldusterritooriumil ja on kohustuslik kõigile taksoveoga tegelevaile isikuile ning taksoga sõitjaile, laieneb kõikidele Tallinna naaberomavalitsustele,“ selgitas Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf.

Tallinna linnavalitsuse toimunud ümarlaual, kus osalesid Tallinna naaberomavalitsuste esindajad, Tallinna taksoveokomisjoni esindaja Koit Pikaro, munitsipaalpolitsei juht Monica Rand ja abilinnapea Kalle Klandorf, leiti üksmeelselt, et Tallinna taksoveoeeskirja rakendamine pealinna regiooni omavalitsustes aitab kaasa taksonduse korrastamisele ja loob eelduse taksoteenuse kvaliteedi ühtlustamiseks. „Kui siiani anti taksoveolubasid välja ka kohalike omavalitsuste poolt, siis lähiajal antakse Tallinna lähiümbruskonna taksoveolubadega ja sõidukikaartidega majandamine Tallinna transpordiameti taksokomisjonile,“ ütles Klandorf. „Vastav halduslepingu projekt on ettevalmistamisel ja rakendub kohe peale selle allkirjastamist naaberomavalitsuste poolt,“ lisas Klandorf.

„Tallinna taksoveo eeskirja nõudmiste rakendamine naaberomavalitsustes kõrvaldab linnapildist taksod, mille tehnilised näitajad ei vasta taksoeeskirjas kehtestatud nõuetele ja, mis kõige tähtsam, on õiglane kõikide teiste taksojuhtide ja taksofirmade suhtes. Praegu saab Tallinnas tegutsev taksojuht, kelle sõiduk tehnilistele nõudmistele ei vasta või kes on saanud karistuse liikluseeskirja rikkumise eest, vormistada taksoveoloa mõnes naabervalla kohalikus omavalitsuses, mis võimaldab sisuliselt kontrollimatult ka Tallinnas taksot sõita, või mis veel hullem- sadamas turiste varukast rebida.“

Juulist kehtima hakanud taksoveo eeskirja kohaselt ei tohi sõiduki pagasiruumi mahtuvus olla vähem kui 400 liitrit ning varustuses peavad olema töökorras ABS-pidurid, juhi ja kõrvalistuja turvapadi ning konditsioneer või kliimaseade.

Taksotunnused on plafoon kirjaga TAKSO, hinnakiri parem tagumise ukse klaasil ja taksomeeter koos printeriga. Taksojuht on alati kohustatud kliendi nõudmisel esitama prinditud tšeki/kviitungi. Juhul kui seda ei anta, siis ei ole kliendil kohustust sõidu eest tasuda.

Tänase seisuga on Tallinnas 1300 taksot ja 1900 taksojuhti. Keilas on kaks taksot, Maardus kuus, Saku vallas, Harku vallas ja Rae vallas ei ole välja antud ühtegi taksoveo luba. Viimsi vald on välja andnud 14 taksoveo luba. 

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077