Autor: Väinu Rozental • 17. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ettevõtja: elektriautode kampaania peab jõudma õigete katsejänesteni

Ega see rahanumber üleliia suur ka pole, sest sellised teavituskampaaniad vajavad ressursse ja piisavat meediaväljundit, vastas reklaamiagentuuri OÜ Kontuur LB juhatuse liige Ants Lusti päevaküsimusele.

Äripäev küsis täna, kas on õigustatud kulutada üle kahe miljoni krooni kallite elektriautode reklaamimiseks, mida keegi ei taha. Päevaküsimuse ajendiks on uudis, et äratamaks inimestes huvi elektriautode vastu on KredEx alustanud teavituskampaaniat, mille maksumus on 143 000 eurot.

„Kampaania ülesanne on uue turu loomine ehk nõudluse tekitamine,“ arutles Lusti. „Et nõudlus tekiks, tuleb temaatikale tähelepanu pöörata ja serveerida uut lahendust sellise nurga alt, et see oleks atraktiivne.“

Lusti hinnangul on kõige olulisem see, kuidas kampaania läbiviijad eelarve raames jõuaksid nendeni, kes võiksid elektriauto omamisest üldse huvitatud olla. „Kontrollküsimus on see, kuidas jõutakse innovaatiliste ja keskkonnasäästlikku mõtteviisi aktsepteerivate inimesteni, kellele võiks see asi üldse korda minna. Et kuidas jõuda nende inimesteni, kellel on eeldused ja potentsiaalne tahe katsejänese rollis olla,“ rõhutas Lusti. „Ma arvan, et see inimeste hulk, kes täna Eestis võiksid elektriauto kasuks otsustada, ei ole üleliia suur.“

Lusti ütles, et kuna elektriautode teema on nii ehk naa avalikkuses üles tõusnud, siis ei pruugi see nõuda väga suurt massikampaaniat. „Ma hoiaks täna seal hoopis raha kokku,“ rääkis Lusti. „Ma mitte ei üritaks esimese hooga võimalikult palju proovijaid saada. Pigem oleks positiivse referentsi loomine esmajoones oluline. Ja selle referentsi pealt ehitaks kampaania järgmise laine, kui see oleks ajaliselt võimalik. Sest meil oleks täna vaja esmaseid katsetajaid, kelle positiivne hinnang hakkab hiljem seda turgu draivima.“

Lusti lisas, et uudsete lahendustega on alati see teema, et kui kiirustamise tulemusena tuleb mingi tagasilöök, siis hiljem on seda korvata palju kallim, kui alguses seda asja õigesti teha.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077