"Asi on võrdsest konkurentsist kaugel"

On stabiilseid sektoreid, kus on riigi kätt koduturu kaitsmisel tunda, ja on labiilseid sektoreid, kus riik võiks rohkem sekkuda, vastas transpordi- ja teetöötajate ametiühingu juhatuse esimees Peep Peterson.

Tema sõnul on riigi sekkumist tunda teede hoolduses, aga bussi- ja autotranspordis on asi võrdsest konkurentsist kaugel.

Äripäev küsis täna ettevõtjatelt, kui protektsionistlik on Eesti turg ehk kas välisettevõtjad saavad meil vabalt tegutseda. Päevaküsimuse ajendiks on tänane ehitusteemaline kaanelugu, kus muu hulgas on juttu ka sellest, et soomlased nurisevad Eestist pärit ehitajate üle.

„Mingil määral on asi protektsionistlik teehoolduses ja meie selle üle ei kurda,“ ütles Peterson. „Pakkumiskonkurssidel nõutakse oskusteavet ja on selgelt näha, et kodumaist kapitali eelistatakse. Meie vaatenurgast ei ole see halb, sest see hoiab ära „seiklusturismi“ teede hooldustöödes. Näiteks on soomlased käinud konkurssidel katsetamas ja esitanud üle-jala-tehtud pakkumisi.“

Peterson möönis, et muidugi peavad Euroopa Liidus olema ligipääsud töödele võrdsed. „Aga kui on võimalik arvestada kohalikke olusid, siis need tuleks hangetesse sisse kirjutada. Kõikjal Euroopas jälgitakse mingil määral, et enda riigis tööpuudus üle pea ei kasvaks,“ lausus ta.

Petersoni kinnitusel on aga Eestis protektsionismist asi kaugel, kui rääkida näiteks busside tellimusvedudest. „Kruiisilaevade reisijate vedu on hõivatud nihverdajate poolt,“ on Peterson sunnitud tõdema. „Ole sa leedukas või poolakas, sa võid tulla suvalise bussiga sadamasse ja sõita laeva külje alla. Ja sinu buss võib sõita suvalise kütusega ja sa võid jätta maksud maksmata.“

Petersoni sõnul peaks riik kehtestama välisvedajate suhtes mingid reeglid ning teostama tõhusamat järelevalvet. „Riik peaks tunduvalt enam jälgima, kas ka autotranspordis tegutsevad välisvedajad ikka meie seadusi täidavad või mitte,“ lisas ta.


 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2078871
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.1148752
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0255702
Filipiinide peeso PHP 60,06 0.2068943
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0362713
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.1009501
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0094298
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0428857
India ruupia INR 81,01 0.1471206
Indoneesia ruupia IDR 16129,77 -0.1846579
Islandi kroon ISK 137,61 -0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,20 -0.3370246
Kanada dollar CAD 1,51 0.1390452
LAV rand ZAR 15,76 0.3552534
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,23 -0.343261
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.3960947
Mehhiko peeso MXN 21,79 0.0748658
Norra kroon NOK 9,75 0.202527
Poola slott PLN 4,28 0.0023354
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0898113
Rumeenia leu RON 4,71 0.0892516
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0129525
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0340406
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0353045
Taani kroon DKK 7,46 -0.0066981
Tai baht THB 36,15 0.042615
Tšehhi kroon CZK 25,56 -0.0234668
Türgi liir TRY 6,06 0.2447049
Ukraina grivna UAH 31,76 -0.1141736
Ungari forint HUF 317,27 0.0126091
USA dollar USD 1,14 -0.1143963
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.1244592
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0859916
Vene rubla RUB 75,40 -0.011405

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019